DAFERMANN SRL
Descriere
Prezentare
 
   DAFERMANN: Proiect complex de investitii derulat in 2011      -  Asiguram distributia intregii game de geamuri si oglinzi cu mijloace  logistice proprii (detinem un numar de 5 autocamioane echipate cu  macarale) sau direct de la fabricile producatorilor parteneri. Avem  capacitatea de a acoperi cea mai mare parte din teritoriul tarii,  termenele de livrare fiind de 2 - 3 zile, in functie de comenzile  primite de la clienti. De asemenea, detinem 4 hale de depozitare in  municipiul Bacau, cu o suprafata de circa 4.000 de mp, avand o  capacitate de stocare de circa 3.000 de lazi. In momentul de fata avem  pe stoc aproape 2.200 de lazi de geamuri si oglinzi, ceea ce ne permite  sa onoram orice comanda formulata de partenerii nostri.    -  Din categoria vitrajelor destinate realizarii de geam termoizolant si  care se regasesc permanent in stoc putem enumera sortimentele tip:  float, Low-E soft, de control solar, oglinzi si geam laminat (livrate de  Sisecam - Turcia si Saint Gobain - Romania), geam decorativ (15  modele), geam satinat clar si bronz, precum si gama de geamuri  ornamentale (Krizet, Screen, Crossfield, Delta 2 clar si bronz, nisip  clar si bronz, Chinchilla clar si bronz, Kura clar si bronz (livrate de  Henghao Glass - China), geamuri reflexive (bronz, clar, gri) cu grosimi  de 4, 5 si 6 mm si modele colorate in masa (bronz, gri), cu grosimi de  4, 6, 8 si 10 mm (livrate de PPG - SUA); geamuri reflexive (bronz,  albastru si verde) si colorate in masa (bronz, albastru, verde), oglinzi  color (bronz si gri) (livrate de Qingdao Glass - China) si altele.  Ponderea modelelor comercializate in vanzarile totale este urmatoarea:  float, soft si de control solar (circa 70%), geam reflexiv si colorat in  masa - PPG SUA (circa 10%), respectiv geam ornamental (15%). Livrarile  se efectueaza preponderent in tara comparativ cu Capitala, cei mai multi  beneficiari fiind localizati in Moldova.  -  Cifra de afaceri obtinuta in 2009 a fost de aproximativ 19 milioane de  lei, iar in 2010, de 22 milioane de lei. Pentru 2011 suntem optimisti in  ceea ce priveste evolutia cifrei de afaceri, tinand cont de faptul ca  vanzarile din primele patru luni ale anului 2011, comparativ cu 2010, au  sporit cu mai mult de circa 80%. Avem un parteneriat deosebit cu banca  RBS - Bacau, care ne-a sprijinit in ultimii ani si ne-a ajutat sa ne  consolidam pozitia pe piata. Suntem in permanenta preocupati de  dezvoltarea de noi relatii cu diversi furnizori de geamuri si oglinzi si  cautam sa achizitionam geamuri la preturi competitive pentru a veni in  spriijinul clientilor cu conditii exceptionale de pret si plata.  Totodata, am stabilit contacte cu cateva fabrici din Orient si Africa,  de unde achizitionam: geamuri ornamentale la preturi competitive; geam  float de 2 mm si antireflexiv de 2 mm, vitraje destinate unei piete noi  si anume celei a producatorilor si distribuitorilor de rame pentru  tablouri, precum si geam Low-E hard. Din punct de vedere al ariei de  comercializare, intentionam sa o majoram in continuare, o importanta  deosebita acordandu-se exportului. Ca investitii, in primele patru luni  din acest an, am achizitionat o serie de sisteme de selectare pentru  geamuri, cu care gestionam foarte usor livrarile la coala (peste 60  tipuri de sticla). Incercam sa ne impunem si sa fim competitivi pe un  segment nou de piata, avand in vedere ca pana anul trecut, am livrat  geam doar la lada si tir. Astfel, clientii nu mai sunt conditionati sa  achizitioneze mai mult decat cantitatea necesara impusa de proiectele in  curs de derulare. De asemenea, am modernizat o hala cu o suprafata de  1.500 mp. Alte obiective de investitii pe care le avem in vedere in  2011, constau in achizitia unui nou depozit, cu o suprafata de 3.500 mp,  care ne va ajuta sa depozitam geamuri si oglinzi in cantitati mai mari,  tinand cont de faptul ca aprovizionarile masive au loc in perioada  ianuarie - mai a fiecarui an. Cu acest prilej, reamintesc faptul ca  toata cantitatea de geam este depozitata in conditii optime ferita de  intemperii si la temperaturi optime pe tot parcusul anului.  -  Compania noastra se afla intr-un proces continuu de expansiune, initiat  in urma cu doi ani. Portofoliul de clienti include in prezent  aproximativ 300 de parteneri, dezvoltandu-se permanent. Am luat decizia  sa ne extindem activitatea la nivel national si sa diversificam oferta  de geamuri la inceputul anului 2009, odata cu criza financiara, aceasta  fiind singura strategie viabila pentru mentinerea incasarilor. Drept  consecinta, afacerea noastra a sporit cu 30% in acel an. Am aplicat  aceeasi strategie si in anul 2010, procentul de majorare fata de 2009  fiind de 20%, iar comparativ cu 2008, de 50%. Cota de piata a firmei  noastre se situeaza acum la circa 7%, in conditiile in care, in 2008,  era de numai 3,5%. De altfel, in 2010, am reusit sa consemnam acelasi  nivel, prin adoptarea unor masuri speciale de mentinere a activitatii la  un nivel optim de dezvoltare.   -  Am remarcat ca, la nivel national, consumul de sticla s-a redus cu 25%  fata de anul 2008, moment in care s-a inregistrat nivelul maxim al  livrarilor de vitraje pe piata interna. Consideram ca societatile care  activeaza in acest domeniu ar trebui sa fie, totusi, optimiste si sa  aiba in vedere mai mult aspectele pozitive, decat pe cele negative. De  asemenea, consideram ca firmele cu afaceri dezvoltate la nivel national  pot surmonta mult mai usor problemele recesiunii. Cred ca, pentru  expansiunea unei afaceri, este definitorie echipa pe formata in timp  (lucram cu 19 persoane) si este important ca investitiile sa se  realizeze constant si pe termen lung. De asemenea, afacerile  specializate vor fi mult mai usor de administrat si controlat,  comparativ cu firmele care s-au implicat in mai multe business-uri din  diverse domenii, ceea ce presupune un personal numeros.  -  Relatiile specifice de afaceri cu furnizorii nostri s-au mentinut si  s-au consolidat. Gradul de informare a clientilor este unul constant,  intrucat beneficiarii cunosc proprietatile produselor pe care le  solicita si detin informatiile de baza in ceea ce priveste performanta  acestora. Pentru dezvoltarea domeniului, consideram ca ar ajuta foarte  mult o dezvoltare optima a economiei nationale si cresterea nivelului de  trai al beneficiarilor care ar putea, astfel, sa investeasca in  dezvoltarea spatiilor proprii de locuit. Pe termen lung, consideram la  piata de profil se va confrunta cu o polarizare a numarului de  producatori autohtoni de tamplarie termoizolanta, rezistand pe piata cei  care deruleaza proiecte de investitii pentru dezvoltarea afacerii. De  asemenea, tendinta va fi aceea de aprovizionare direct de la fabricile  producatoare de sticla si de scadere a numarului de depozite la nivel  national, aceasta fiind, de altfel, trendul care caracterizeaza si  pietele externe.   (articol aparut in  TOP-Fereastra, editia mai 2011 )
   Compania Dafermann, din Bacau, a fost infiintata in anul 1994 si s-a  specializat in domeniul distributiei de geamuri si oglinzi incepand cu  2001. O componenta de baza a gamei sortimentale - cu o pondere de circa  95% in total - este reprezentata de modelele destinate domeniului  architectural, cum ar fi: sortimente float, soft, de control solar,  geamuri reflexive si colorate, laminate etc. Dintre principalii  furnizori de sticla se disting: Sisecam - Bulgaria, Saint - Gobain  Romania, Henghao Glass si Qingdao Glass - China, PPG - SUA. In  continuare, directorul general al firmei ofera informatii despre  contextul economic in care s-a desfasurat activitatea specifica din  ultima perioada.  
 - Cum se structureaza oferta specifica de vitraje? 
 - Prezentati situatia financiara din intervalul 2009 - 2011 si strategia proprie de dezvoltare. 
 - In ce a constat procesul de extindere pe care l-ati aplicat? 
 - Prin ce se caracterizeaza piata de profil? 
 - Detaliati modul in care au evoluat relatiile de afaceri in ultima perioada. 
STIRI & COMUNICATE
		  			
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
			



