FEREASTRA SUKI
	Adresa: 
		Str. Agromec nr. 3		, Moara Vlasiei		, Ilfov		
	Telefon:
				, 021/267.21.44		, 031/815.40.09
	E-mail: 
	Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
	Web site: 
	
	www.suki.ro	
	Domenii: 
	
	Tamplarie din PVC, aluminiu si lemn, Profile, feronerie si accesorii, Pereti cortina si placari	
Descriere
Producator de ferestre, usi, pereti cortina, luminatoare, sere; infoliere profile PVC.
Prezentare
SUKI: Orientare catre oportunitatile de afaceri cu profitabilitate maxima

Producatorul  de tamplarie termoizolanta Suki Group, cu sediul central in localitatea  Moara Vlasiei - Ilfov, a reusit sa gestioneze in mod optim provocarile  recesiunii, in 2012 managementul companiei echilibrand situatia  financiara si raportand sporiri semnificative ale incasarilor. Astfel,  in anul fiscal precedent, societatea a realizat o cifra de afaceri de  2,7 milioane de euro, ceea ce reprezinta o majorare de aproximativ 30%  fata de exercitiul financiar anterior. Cel mai dinamic segment a fost  constituit de activitatea de infoliere, care a generat o triplare a  incasarilor, pana la cota de 0,9 milioane de euro. Cresterea a fost o  consecinta a strategiei implementate la nivelul societatii, ce a  presupus orientarea preponderenta spre operatiuni profitabile. In ceea  ce priveste fabricatia de tamplarie termoizolanta, vanzarile au fost mai  mari cu 12% reprezentand o performanta deosebita, daca este raportata  la situatia existenta pe piata de profil din Romania.
 
Gelmar Savulescu, director general al Suki Group:
    
    
    
    
    
    
      
Gelmar Savulescu, director general al Suki Group:
„Vanzarile au sporit  cu 12% in 2012 fata de anul precedent, ceea ce reprezinta o performanta  deosebita, daca ne raportam dupa modul in care se prezinta lucrurile in  acest moment pe piata de profil. De aceea, am optat pentru o strategie  de promovare a produselor cu performante superioare, care nu sunt  neaparat competitive din punct de vedere al preturilor, dar garanteaza o  calitate si functionalitate ireprosabile. Pe termen scurt, estimam ca  activitatea specifica se va derula in conditii chiar mai dure decat pana  in prezent, ceea ce se va concretiza prin diminuarea numarului de  clienti, in special pe segmentul produselor din categoria tamplariei. Cu  toate acestea, speram sa compensam scaderile inerente printr-o crestere  accentuata a incasarilor generate de activitatea de infoliere”.
Dotare tehnologica de exceptie, pentru realizarea unor ferestre performante
						
						
				
			
	
	
	
							
			
			
 
        
    Dotare tehnologica de exceptie, pentru realizarea unor ferestre performante
Infiintata in anul  1996, cand piata locala de ferestre din PVC se afla intr-o faza  incipienta de dezvoltare, compania Suki s-a inscris rapid in topul  profesionistilor din domeniu. Inca de la inceput, decizia echipei  manageriale a fost aceea de a asigura o dotare tehnica de exceptie, care  s-a concretizat prin realizarea unor investitii importante, orientate  spre achizitia de linii automate de procesare marca Urban - Germania.  Astfel, capacitatea de fabricatie a crescut intr-un ritm accelerat,  ajungand, in momentul apogeului pietei de profil, la 230 u.f./zi  (asigurata prin intermediul a doua echipamente CNC). Societatea a  stabilit, de-a lungul timpului, parteneriate strategice consolidate cu  principalii furnizori de sisteme, utilizand profile PVC livrate de Rehau  Polymer, feronerie G-U si sticla Saint-Gobain Glass. In anul 2001,  capacitatea de fabricatie a fost completata printr-o linie de curbare a  reperelor, firma devenind astfel un important furnizor al bransei locale  de ferestre inclusiv pe acest segment de activitate. Probabil ca  decizia cea mai importanta, adoptata de conducerea Suki, a fost cea din  2006, cand au fost alocate fonduri pentru achizitia unui echipament  automat de ultima generatie, destinat infolierii profilelor din PVC.  Noul utilaj seria NWA 300, fabricat de compania WPR - Italia (unul  dintre cei mai importanti producatori europeni din acest domeniu), are o  productivitate care ajunge la 40 m/min, nivelul optim de randament,  recomandat de furnizor, fiind de 15 m/min. La inceput, acesta a fost  folosit, in proportie majoritara, pentru infolierea profilelor marca  Rehau comercializate pe piata autohtona, diferenta fiind reprezentata de  reperele utilizate de companie pentru fabricarea tamplariei  termoizolante proprii. 
Prima casa pasiva din Romania certificata de PHI Darmstadt
				Prima casa pasiva din Romania certificata de PHI Darmstadt
Dupa inceperea crizei  economice, Suki Group s-a repozitionat rapid pe piata locala, adoptand o  strategie flexibila, care a permis identificarea celor mai bune  oportunitati de afaceri existente pe piata. Una dintre acestea a fost  constituita de programul national de reabilitare a cladirilor existente,  care a constituit un centru de profit important pentru companie in  primii ani ai recesiunii, atunci cand bransa nationala de ferestre a  consemnat cele mai mari contractii, insotite de o ajustare drastica a  ofertei. „Pentru depasirea cu succes a perioadei nefavorabile din  intervalul 2009 - 2011 a fost nevoie de adoptarea unei atitudini active,  incercand identificarea celor mai bune solutii pentru eficientizare.  Primele masuri adoptate in acest sens au fost constituite de  diversificarea gamei de produse si orientarea spre ofertele cele mai  rentabile de sisteme si materiale. De asemenea, pe fondul fluctuatiilor  inregistrate pe pietele internationale ale materiilor prime, in perioada  analizata au existat majorari ale preturilor la materiale, precum si o  inasprire a conditiilor de plata. De aceea, am considerat ca este in  interesul nostru sa aplicam cele mai bune alternative, prin care sa ne  pastram in limitele rentabilitatii. Astfel, una dintre directiile de  actiune a fost reprezentata de accesarea pietei premium, prin utilizarea  de sisteme ce asigura caracteristici inalte de termo - fonoizolare. Am  mizat pe promovarea ansamblurilor cu deschideri speciale (culisante,  liftant-glisante, plan paralele etc.), care se preteaza exclusiv  imobilelor de lux. O alta preocupare a fost aceea de a promova intens  ferestre pentru case pasive. In acest sens, am beneficiat de un sprijin  important de la furnizorul de profile, care ne-a pus la dispozitie  reperele specifice, seria Geneo PHZ, hexacamerale, cu un coeficient de  transfer termic de numai 0,77 W/mpK, permitand montajul unui pachet de  geam termoizolant cu o latime de 52 mm. In Romania am realizat un  proiect-pilot, amplasat in cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti,  ce include ferestre realizate cu sistemele mentionate anterior, precum  si usi executate cu profile Rehau Brillant Design, certificate la  Institutul de Case Pasive din Darmstadt - Germania. Avand in vedere  tendintele actuale in ceea ce priveste eficientizarea energetica,  intentionam sa punem, in continuare, un accent deosebit pe promovarea  unor astfel de produse”, a declarat Gelmar Savulescu, administrator al  companiei. 
Sustenabilitatea reprezinta o prioritate pentru dezvoltarea Suki
											Sustenabilitatea reprezinta o prioritate pentru dezvoltarea Suki
Expertii Suki au  observat faptul ca, in ultima perioada, a fost consemnata o majorare a  interesului potentialilor beneficiari pentru edificarea de imobile  performante din punct de vedere energetic, clientii analizand  perspectiva cresterilor viitoare ale costurilor de incalzire si luand in  considerare tendinta tot mai accentuata - pe plan national si european -  de folosire a unor sisteme ce au caracteristici deosebite. Cu toate  acestea, nivelul de informare a utilizatorilor ramane, din pacate,  destul de scazut, iar criteriul achizitiei in functie de cel mai redus  pret este, inca, predominant in formarea deciziei de cumparare. „Daca  analizam aspectele financiare specifice activitatii companiei noastre pe  acest segment, constatam ca, in urma cu doi ani, reuseam sa  comercializam sisteme eficiente din punct de vedere energetic in valoare  de 0,35 milioane de euro (executate cu profile din seriile Geneo si  Geneo PHZ). Nivelul s-a mentinut la aproximativ aceleasi cote in anii  urmatori, insa estimam ca, pe termen scurt/mediu, este posibil chiar ca  ponderea acestora in totalul vanzarilor de tamplarie ale companiei  noastre sa ajunga la 35%. Exista, din punctul nostru de vedere,  perspective de dezvoltare sustenabila a domeniului de tamplarie  termoizolanta din Romania, in conditiile in care livrarea de ansambluri  de ferestre/usi pentru case pasive va fi sustinuta de strategia aplicata  pe piata propriu-zisa a constructiilor. Ca sa se intample acest lucru,  este necesara implementarea unor politici care sa vizeze constientizarea  beneficiarilor in legatura cu avantajele aplicarii unei asemenea  solutii tehnice. Este importanta inclusiv informarea corecta a  specialistilor bransei (arhitecti si proiectanti), deoarece numai in  acest fel se poate asigura o dezvoltare coerenta si integrata a  conceptului”, a subliniat managerul general al Suki Group. 
Peste 2.500 tone de profile, procesate in 2012
Peste 2.500 tone de profile, procesate in 2012
Activitatea cu o  dinamica foarte pronuntata in ultimii ani a ramas insa aceea de  infoliere a profilelor din PVC, care a generat, in 2012, o triplare a  incasarilor, pana la cota de 0,9 milioane de euro. „Cresterea a fost o  consecinta a strategiei implementate la nivelul societatii noastre, ce a  presupus orientarea preponderenta spre afaceri rentabile. Momentan,  operatiunile de laminare se efectueaza prin intermediul a trei linii  specializate, iar in 2013, daca situatia evolueaza in conformitate cu  previziunile noastre, este foarte posibila achizitia a inca unui astfel  de echipament. Astfel, pentru exercitiul financiar in curs, ne propunem o  sporire a rezultatelor de minimum 50% pe segmentul de infoliere (pana  la cota de circa 1,5 milioane de euro). Evaluarile se bazeaza pe faptul  ca bransa in care activam se afla inca intr-un declin pronuntat, fiind  posibil sa asistam inclusiv in viitorul apropiat la multe falimente si  reorganizari, ceea ce, din punctul nostru de vedere, reprezinta  oportunitati reale de crestere a cotei de piata detinute de Suki Group”,  a aratat oficialul companiei. Serviciile de infoliere sunt disponibile  atat pentru profilele din PVC, cat si pentru cele din aluminiu,  materialele utilizate fiind furnizate de Renolit, Hornschuch, LG Hausys  si HaogenPlast. Beneficiarii pot alege intre 25 de culori standard  (inclusiv nuante metalice si imitatie de lemn) si inca peste 250 de  variante disponibile la comanda. Tehnologia utilizata este 100%  ecologica, fiind folosit adeziv de tip hotmelt, iar controlul  operatiunilor se realizeaza complet automat. Datele aferente anului  precedent indica procesarea a peste 3,1 milioane metri liniari de  profile (circa 2.500 tone de repere), pentru aceasta cantitate fiind  utilizata o suprafata de aproximativ 210.000 mp de folie speciala.  Numarul partenerilor din Romania care realizeaza in mod permanent  comenzi specifice depaseste 40 de companii, pe termen mediu fiind  estimata o majorare semnificativa a acestui indicator. 
Sistem complex de asigurare a calitatii produsului finit
	
		
	
		
			
				  			
		
	
			Sistem complex de asigurare a calitatii produsului finit
Calitatea serviciilor  de infoliere este urmarita in mod constant si cu asiduitate prin  sistemul intern de verificare a parametrilor specifici. De asemenea,  periodic, se executa verificari independente, in laboratoarele  specializate ale unuia din clientii din Germania. In principiu, exista  trei teste principale, conform prevederilor standardului EN 513, care  sunt efectuate zilnic, pentru fiecare din cele sase echipe de lucru - si  anume: verificarea cantitativa, care se realizeaza prin compararea a  doua esantioane identice de folie-decor, una cu adeziv aplicat si alta  fara (procedeul consta in compararea maselor celor doua mostre cu  ajutorul unor instrumente de precizie si incadrarea rezultatului final  intr-o anumita marja valorica); testul temperaturii, care presupune  controlul vizual al eventualelor neconformitati care apar pe un esantion  de profil infoliat, supus unei incalziri lineare la o anumita  temperatura si intr-un anumit interval de timp (se realizeaza dupa un  interval de 72 de ore de la productie); testul de tragere, ce are ca  scop determinarea incadrarii in anumite limite dimensionale a  desprinderii foliei de pe profil, in momentul in care se actioneaza cu  instrumente specializate (aria trebuie crestata dupa un model geometric  tip matrice, prin intermediul unui scalpel). Reprezentantii Suki afirma  ca, in cursul lui 2012, toate cele 37 de seturi de verificari externe  s-au incadrat in parametrii stabiliti. De asemenea, cele circa 4.500 de  incercari individuale efectuate anual in sistemul intern de testare  permit mentinerea unui nivel extrem de ridicat al calitatii produselor  promovate de companie pe piata de profil, amploarea acestui procedeu  unic in Romania asigurand avantaje competitive certe. 
Perspective de crestere moderata, asigurata printr-o strategie flexibila
	
    
        
                    
            
	
Perspective de crestere moderata, asigurata printr-o strategie flexibila
Avand in vedere  dificultatile specifice crizei economice din ultimii patru ani (dintre  care cele mai importante s-au referit la restrangerea numarului de  comenzi, inasprirea conditiilor de contractare a lucrarilor si cresterea  exigentelor beneficiarilor), este dificil pentru conducerea companiei  sa estimeze un termen de la care domeniul respectiv s-ar putea revigora.  Cu toate acestea, managementul Suki Group considera ca pentru 2013 este  posibila o majorare de 10%, pe segmentul de ferestre din PVC. „O  observatie interesanta ar fi aceea potrivit careia orientarea aproape  exclusiva spre export a unor companii locale importante ramane destul de  riscanta, cu atat mai mult cu cat criza economica se adanceste in  regiunile vizate, iar diferitele programe publice de incurajare a  actiunilor de eficientizare energetica a imobilelor pot fi stopate  oricand, fie pentru ca si-au incheiat perioada de valabilitate, fie din  lipsa resurselor financiare. Dupa cum mentionam anterior, strategia  noastra este diferita, iar flexibilitatea acesteia ne va asigura, in mod  cert, depasirea in conditii optime a actualelor dificultati”, a  incheiat oficialul companiei.

SUKI: Orientation to business opportunities with maximum profitability
The  thermo-insulating joinery manufacturer Suki Group, headquartered in  locality Moara Vlasiei - Ilfov, was able to manage optimally the  challenges of the recession. In 2012, the company's management balanced  the financial situation and reported significant increases of revenues.  Thus, in the past fiscal year, the company achieved a turnover of 2.7  million EUR, registering an increase of approximately 30% over the  previous financial period. The most dynamic segment was the wrapping  activity which recorded a tripling of earnings, up to the level of 0.9  million EUR. The increase was a result of the strategy implemented at  the company’s level, which implied a predominant orientation towards  profitable operations. In what concerns the manufacture of  thermo-insulating joinery, the sales reported a 12% increase  representing an outstanding performance if compared to the situation on  the market in Romania. The quality of the wrapping services is monitored  constantly and assiduously through the internal verification system of  specific parameters. Furthermore, regular independent verifications are  made in the specialized laboratories of one of the customers in Germany.  Given the specific difficulties of the economic crisis from the last  four years (out of which the most important were related to the decrease  of the number of orders, the hardening of conditions for works  contracting and the increase of the beneficiaries’ demands), the  company's management finds it difficult to estimate a time when that  domain might revive. However, the management of Suki Group believes  that, for 2013, an increase of 10% in the segment of PVC windows is  possible. An interesting observation would be that the orientation  almost exclusively on export of major local companies remains quite  risky, especially as the economic crisis deepens in the targeted regions  and the various public programs which encourage actions of energy  efficiency for buildings can be stopped at any time, either because they  have completed their period of validity, or for the lack of financial  resources.
	(articol aparut in TOP-Fereastra , editia mai 2013 )
Prezentare video



