Vineri, 02 Mai 2025
RO EN

PROFILE ROPLASTO

Adresa: Sat Luna de Sus FN , Floresti , Cluj
Telefon: , 0264/266.405 , 0264/661.103
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Descriere

Producator sisteme de profile din PVC pentru tamplarie.

Prezentare

PROFILE ROPLASTO: Strategie de mentinere a integritatii portofoliului

Compania Profile Roplasto, cu sediul central in Cluj-Napoca, este reprezentanta companiei germane Roplasto Fensterprofile, parte a concernului Besagroup. De-a lungul activitatii pe piata locala, subsidiara din Romania a reusit sa-si formeze un portofoliu important de parteneri, livrand profile pentru realizarea unor lucrari de referinta. In prezent, firma promoveaza o gama foarte diversa de sisteme din PVC, realizate in cadrul unitatilor de productie amplasate in Germania si Polonia, unde sunt active 41 de linii de extrudare si doua centre de infoliere. Activitatea societatii a fost afectata, in mod inevitabil, de actuala recesiune, insa exista resurse suficiente pentru a depasi perioada de declin si a relansa livrarile in conditii de profitabilitate.

 

Arcadie Szilagyi (47 de ani)

Functia/Firma: director de vanzari, Profile Roplasto;

Experienta profesionala: 11 ani in domeniul sistemelor pentru tamplarie.

 

- Cum caracterizati, din punct de vedere financiar, activitatea companiei?

- Anul trecut a fost deosebit de dificil si daca se realizeaza o analiza a eficientei rezulta ca incasarile nete s-au diminuat cu aproximativ 20%, in raport cu 2009. Datele pe care le detinem in legatura cu situatia financiara a primei jumatati din 2011 ne indica o stabilizare, cifra de afaceri mentinandu-se la nivelul perioadei corespunzatoare a exercitiului financiar precedent. Din punct de vedere al portofoliului de clienti, numarul partenerilor a ramas constant, chiar daca au fost inregistrate anumite fluctuatii, generate de falimentul unor beneficiari. Situatia respectiva a fost surmontata prin semnarea unor intelegeri cu alte firme de tamplarie. Trebuie mentionat, insa, faptul ca nu este vorba despre companii noi, ci despre societati care au adoptat strategia schimbarii furnizorului de profile.
- Ati lansat noutati in ultima perioada?

- A trebuit sa ne adaptam - la fel cum au procedat si principalii nostri competitori - la specificul actual al cererii consumatorilor. Astfel, constatand o orientare puternica a achizitiilor spre sistemele din categoria economica, am luat decizia promovarii unui nou reper din aceasta clasa, care a inregistrat deja un succes deosebit. Evident, pentru a ne consolida imaginea in ceea ce priveste calitatea, am lansat si o serie din grupa sistemelor premium, cu 8 camere de izolare si o latime constructiva de 80 mm (pentru care, insa, comenzile raman destul de limitate).
- Care sunt principalele probleme aparute in activitatea curenta?

- O dificultate care se perpetueaza permanent este aceea a indisciplinei financiare. Situatia actuala este foarte delicata, intrucat nu ne putem permite sa afectam profitabilitatea companiei prin adoptarea unei strategii relaxate in ceea ce priveste creantele, insa nici nu dispunem de parghiile necesare pentru a aplica presiuni, existand riscul sa compromitem structura portofoliului. De aceea, am incercat sa identificam o cale amiabila de achitare a datoriilor, care consta, in principal, in reesalonari si in conditionarea noilor livrari de plata restantelor.
- Cand considerati ca se va relansa piata de profil?

- Din punctul nostru de vedere, viitorul apropiat este perceput destul de sumbru, mai ales ca sansele de revigorare a domeniului local de tamplarie termoizolanta in toamna lui 2011 sunt nule. O analiza realista indica faptul ca, totusi, in conditiile in care nu va reizbucni criza economica internationala, exista premise favorabile ca bransa sa se reincadreze pe un trend ascendent incepand cu a doua jumatate a anului urmator. Cresterea nu va fi spectaculoasa, insa este posibil sa asistam la un avans de 10% - 15% al livrarilor in domeniu.

(articol aparut in Fereastra, editia septembrie/octombrie 2011 )

AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA