GEZE ROMANIA SRL
Descriere
Furnizor de sisteme de automatizare pentru ansamblurile de tamplarie.
Prezentare
GEZE: Consolidare a pozitiei pe piata, in pofida provocarilor recesiunii
   Geze Romania este subsidiara autohtona a concernului german Geze - unul  dintre cei mai importanti furnizori internationali de sisteme de  automatizare pentru ansamblurile de tamplarie. Reprezentanta locala,  infiintata in 2007, a avut o evolutie optima, devenind, in scurt timp,  un reper pe piata nationala de profil. In vederea definirii situatiei  din bransa, conducerea firmei evidentiaza caracteristicile actuale ale  pietei, punctand perspectivele de reluare a tendintei de crestere in  domeniu.  
-  Vanzarile companiei noastre au ramas constante in ultimii doi ani,  inregistrand chiar o usoara crestere in ultimul exercitiu financiar.  Astfel, in 2010, prin diversificarea activitatilor derulate, am  consemnat o majorare de 9% a cifrei de afaceri. Pentru anul curent,  tinand cont de rezultatele obtinute pana la sfarsitul lunii iunie,  estimam o noua marire cuprinsa intre 8% si 10%. Consideram ca  rezultatele inregistrate sunt deosebit de bune, in conditiile in care  segmentul de piata pe care activam a scazut cu aproximativ 20%.  
 - Oferiti detalii despre noutatile incluse in portofoliul de produse. 
-  In ceea ce priveste structura livrarilor, cea mai mare pondere din  comenzi este detinuta de sistemele de actionare automata pentru usi  glisante si rotative (40% din total), urmate de gama de amortizoare  (25%). Diferenta este constituita de sistemele uzuale (feronerie si  accesorii pentru compartimentari vitrate, elemente pentru  evacuarea  fumului si ventilare naturala, tehnica de siguranta etc.). In 2011, am  lansat pe piata locala centralele pentru managementul sistemelor de  evacuare a fumului si gazelor fierbinti MBZ300 si THZ, motorul cu lant  EOL N, dispozitivul de glisare manuala Levolan Duosync, amortizorul TS  5000 T cu valva termostatica etc.  
 - Care sunt caracteristicile pietei de profil, din punct de vedere al parteneriatelor profesionale?  
-  Dupa deschiderea subsidiarei Geze in martie 2010, numarul de clienti  finali, precum si cel de distribuitori/parteneri ai companiei noastre  s-a dezvoltat continuu. Datorita acestui fapt, suntem capabili sa  asiguram livrarea produselor Geze, instalarea si service-ul acestora in  orice punct al tarii. In ceea ce priveste proiectele, am participat la  numeroase lucrari importante pe segmentul de retail, dintre care se  remarca retelele comerciale Lidl, Kaufland, Penny, Profi, Hornbach,  Cora), alaturi de o serie de obiective complexe, precum proiectele Swan  Offices, Petrom City, Metropolis Bistrita, Emerson Cluj, Modatim 3,  Aeroportul Timisoara, Hotel Select Iasi sau sediul regional BRD Iasi.  Trebuie mentionat ca ne-am confruntat cu o serie de probleme specifice  perioadei de recesiune, cum ar fi: indisciplina financiara, termene de  plata nerespectare, scaderea cererii etc.  
 - Ce masuri de prevenire ati adoptat si cand considerati ca va fi reluata cresterea in domeniu? 
-  Nu am implementat masuri speciale de contracarare a efectelor  recesiunii, insa am fost mult mai atenti la bonitatea financiara a  partenerilor, in general manifestand rezerva fata de abordarea  proiectelor a caror finantare era incerta. Referitor la reluarea  cresterii in domeniul nostru specific de activitate, acest lucru nu se  va realiza in 2011. Cu toate ca, in primul semestru a.c., cererea a  crescut, iar volumul de cotatii si oferte a crescut semnificativ,  procesul de vanzare propriu-zisa are loc in etapa de finalizare a  obiectivelor, astfel incat o revigorare este posibila doar dupa o  perioada de minimum 6 luni - 12 luni de la revenirea intregii piete. 
(articol aparut in Fereastra, editia iulie/august 2011 )



