PROMOTERM SRL
Descriere
Furnizor de sisteme de ventilare si conditionare a aerului.
Prezentare
PROMOTERM: Reorientare a cererii catre echipamente calitative
    Conducerea companiei Promoterm - Ilfov, furnizor local de sisteme de   ventilare si conditionare a aerului, estimeaza o stabilizare a   afacerilor din acest an la nivelul din 2012, in contextul in care   previziunile privind sectorul constructiilor indica o continuare a   tendintei negative din domeniu, transpusa in posibile scaderi cuprinse   intre 3% si 5%. Din portofoliul echipamentelor importate de societate si   livrate in Romania fac parte sisteme fabricate de mari furnizori,   precum Atlantic Guillot, De Dietrich, Grundfos, McQuay, Poujoulat, SBM   si Wesper. Cele mai reprezentative marci pentru Promoterm sunt   constituite de echipamentele de incalzire De Dietrich si de cele de   climatizare McQuay si Wesper.  
-   Cifra de afaceri pentru anul 2012 nu a fost inca definitivata, insa   previziunile noastre indica o valoare de 12 milioane de euro a acesteia,   la nivel de grup. Tinand cont de situatia economica actuala, pentru   2013 ne dorim cresterea vanzarilor, insa, in contextul scaderii pietei,   ne asteptam la o mentinere a aceluiasi nivel de anul trecut. Din punct   de vedere al structurii livrarilor, in ceea ce priveste sistemele de   incalzire, cazanele in condensatie si de pardoseala (din fonta si otel)   detin o pondere importanta in afacerile companiei, in timp ce, din   categoria echipamentelor de climatizareventilare, un rol il au, in   ordine, agregatele de apa racita, centralele de tratare a aerului (CTA)   si ventilo-convectoarele. 
 - Cum estimati dinamica pietei HVAC pe termen mediu? 
-   Previziunile pentru 2013-2014 nu pot fi favorabile, in continuare  avand  in vedere o diminuare cu 3%-5% a activitatii industriei  constructiilor.  Practic, exceptand costurile cu terenul si profitul  dezvoltatorului  (care impreuna pot reprezenta pana la 50% din pretul de  vanzare),  ultimii trei ani de criza au determinat o crestere cu  15%-20% a  costurilor de constructie, inflatia medie in aceasta perioada  fiind de  15%. In aceste conditii, scaderea preturilor de vanzare a  locuintelor  noi depinde, in principal, de reducerea preturilor la  terenuri (scadere  de pana la 70% fata de nivelul din 2008), respectiv  de un regres al  profitului dezvoltatorilor si de diminuare a suprafetei  locuintelor. La  nivel de consumator nu este vizibila inca o  imbunatatire a situatiei  economice, astfel incat sa fie generat un  nivel optim de cerere si  consum acest indicator ramanand la cote  scazute. Chiar si in acest  context, pe termen mediu ne propunem  consolidarea pozitiei pe piata  specifica si confirmarea statutului de  lider al sectorului local de  echipamente de instalatii pentru  constructii. 
 - Ce factor decisiv ar putea contribui la dezvoltarea sectorului de profil in perioada urmatoare? 
-   Piata pe care activam este orientata, preponderent, pe pret, insa   remarcam o tendinta pozitiva in favoarea calitatii, in ceea ce priveste   criteriile de selectie a echipamentelor termotehnice. Desi aceasta   maturizare a pietei se realizeaza inca cu dificultate si previziunile   sunt, in continuare, negative, principalul trend al pietei   echipamentelor de instalatii de calitate pentru constructii este   crescator. La nivelul companiei noastre, am confirmat un potential pe   acest segment, insa acesta este, in prezent, blocat din cauza climatului   actual nefavorabil. Speram, insa, intr-o crestere a investitiilor in   constructii, insa problematica va trebui rezolvata la nivel   macroeconomic, prin politici guvernamentale coerente si sustenabile. 
(articol aparut in Agenda Constructiilor, editia ianuarie/februarie 2013 )



