Joi, 06 Noiembrie 2025
RO EN

EXTINDERE a zonei libere a Portului Constanta cu 7,7 milioane mp, catre zona Midia

La propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul a aprobat o decizie prin care extinde regimul de zona libera in Portul Constanta - zona Midia. Prin acest proiect, se doreste stimularea investitiilor, impulsionarea activitatilor comerciale maritime si consolidarea pozitiei strategice a Portului Constanta in reteaua europeana de transport.
"Mai exact, prin actul normativ aprobat, teritoriile Portului Midia sunt integrate oficial in Portul Constanta, ceea ce determina o reorganizare administrativa si operationala", a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
Astfel, se instituie extinderea regimului de zona libera pe o suprafata de 7,7 milioane de metri patrati, ceea ce implica:
•⁠ ⁠modernizarea infrastructurii portuare si crearea unor facilitati operationale de ultima generatie;
•⁠ ⁠stimularea fluxurilor comerciale prin sporirea capacitatilor logistice;
•⁠ ⁠asigurarea unui regim vamal unificat pentru operatorii portuari, eliminand astfel discrepantele legislative intre diferitele zone ale portului;
•⁠ ⁠crearea unui climat investitional competitiv, favorabil atragerii de investitii;
•⁠ ⁠cresterea volumului schimburilor comerciale internationale printr-o integrare eficienta in coridoarele de transport europene.
Zona Midia este parte a domeniului public al statului, aflata sub administratia Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si concesionata catre Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" SA Constanta.
Totodata, prin extinderea regimului de zona libera in zona Midia se va conferi acelasi regim vamal, echitabil, operatorilor portuari care, in prezent, sunt tratati diferentiat, in functie de legislatia aplicabila celor doua zone din acelasi port. Instituirea aceluiasi regim vamal in portul Constanta - zona Constanta si Portul Constanta - zona Midia va conduce la incurajarea schimburilor internationale de marfuri si cresterea traficului de marfuri in portul Constanta.
In termen de 18 luni de la data intrarii in vigoare a Hotararii de Guvern, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta va realiza, din surse proprii de finantare, imprejmuirile si punctele de intrare/ iesire in/din zona libera.
Regimul de zona libera in Portul Constanta zona Midia va deveni operational in momentul certificarii de catre autoritatea vamala a realizarii imprejmuirii si a stabilirii efective a punctelor de intrare/ iesire in/din zona libera.
 

Din aceeasi categorie

03 Noi 06:26 | CJ Botosani contureaza viitorul judetului prin infrastructura si proiecte verzi
31 Oct 06:15 | EPG: Licitatiile CfD expun riscurile si limitele pietei de energie regenerabila
30 Oct 10:24 | Crosspoint: Dezvoltarea rezidentiala impune constructia de scoli in Bucuresti
30 Oct 10:06 | Colliers: Piata constructiilor reprezinta 8% din PIB si a crescut cu 58% fata de 2019
29 Oct 06:23 | Investitii de peste 10 miliarde euro transforma sistemul energetic al Romaniei
28 Oct 06:08 | Bucuresti pe calea sustenabilitatii: mobilitate, spatii verzi si digitalizare
23 Oct 13:25 | INS: Comenzile noi din industria prelucratoare au scazut cu 28,5% in luna august
23 Oct 11:26 | ANAR a pierdut 90% din alocarea PNRR pentru investitii in apararea de inundatii
20 Oct 18:02 | Raportul ISC privind explozia din Rahova: demolarea partiala - solutia recomandata
20 Oct 13:20 | AICPS recomanda expertizarea tehnica a cladirilor din zona blocului avariat in Rahova
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA