Joi, 06 Noiembrie 2025
RO EN

REVEAL: Intentia de vaccinare in randul populatiei a crescut in ultimele luni din 2021

Un nou studiu realizat de Reveal Marketing Research la inceputul lunii octombrie 2021 indica faptul ca intentia de vaccinare a crescut, astfel ca: 40% dintre romani declara ca intentioneaza sa se vaccineze. Intentia de vaccinare e mai mare fata de ianuarie 2021, cand Reveal Marketing Research a realizat un studiu care a aratat ca doar 36% dintre romani erau ferm hotarati sa se vaccineze.
La nivel national, 6 din 10 romani nu intentioneaza sa se vaccineze, aceste persoane provenind in special din randul tinerilor cu varste cuprinse intre 16-24 ani (68%). Similar cu datele din ianuarie 2021, femeile declara ca nu se vor vaccina, un procent mai mare dintre acestea refuzand mai degraba din cauza reactiilor adverse (57% fata de 47% pentru barbati), in timp ce in randul barbatilor intentia de vaccinare este mult mai mare (43% pentru barbati fata de 40% pentru femei).
Convingeri anti-vaccinare
Romanii cred ca: “Este mai bine sa te imunizezi” (15%). De altfel, incertitudinea la nivel national planeaza asupra eficientei (46%), sigurantei (58%) si reactiilor adverse (53%) asociate vaccinului: „Mi-e teama de reactiile adverse”/„Nu cred in eficienta lui”/„Nu cred ca este testat suficient”.
De asemenea, afirmatii de genul “Prefer metodele de protectie - masca, evitarea spatiilor aglomerate” si respectiv „Am avut deja coronavirus” au fost agreate de peste 10% din populatie (in special de catre persoanele cu varsta cuprinsa intre 24 si 34 de ani, precum si de catre cei cu venit mare - 40%). Pe de alta parte, 2 din 10 romani rezoneaza cu aceste afirmatii - in special cei proveniti din mediul rural.
Convingeri pro-vaccinare
Romanii care au ales sa se vaccineze declara ca au facut acest lucru pentru ca nu vor sa se imbolnaveasca (64%).
Observam ca dintre toate segmentele, respondentii cu varsta peste 55 de ani s-au vaccinat (70%), motivul invocat pentru aceasta fiind varsta. Din punct de vedere al educatiei, cei care s-au vaccinat pentru a evita imbolnavirea sunt in proportie de 66% din mediul rural.
Al doilea motiv pentru care romanii au ales sa se vaccineze este dorinta de a-i proteja pe ceilalti - 60% dintre respondenti au mentionat aceasta optiune. Dintre acestia, respondentii cu varsta cuprinsa intre 35 - 44 de ani se arata cei mai atenti fata de cei din jurul lor - 70%.
Dorinta de a-si relua activitatile normale - socializarea in conditii normale, calatoriile si mersul in vacante - constituie alt motiv important care i-a determinat pe romani sa se vaccineze. 53% dintre romani au mentionat acest motiv.
Alte motive selectate de respondenti in ceea ce priveste motivatia de a se vaccina sunt: dorinta de a se simti relaxati si linistiti - mentionata de 5 din 10 romani (50%); posibilitatea de a-si vizita parintii fara teama - o treime dintre romani (32%) si calatoriile in strainatate - 28%.

Din aceeasi categorie

03 Noi 06:26 | CJ Botosani contureaza viitorul judetului prin infrastructura si proiecte verzi
31 Oct 06:15 | EPG: Licitatiile CfD expun riscurile si limitele pietei de energie regenerabila
30 Oct 10:24 | Crosspoint: Dezvoltarea rezidentiala impune constructia de scoli in Bucuresti
30 Oct 10:06 | Colliers: Piata constructiilor reprezinta 8% din PIB si a crescut cu 58% fata de 2019
29 Oct 06:23 | Investitii de peste 10 miliarde euro transforma sistemul energetic al Romaniei
28 Oct 06:08 | Bucuresti pe calea sustenabilitatii: mobilitate, spatii verzi si digitalizare
23 Oct 13:25 | INS: Comenzile noi din industria prelucratoare au scazut cu 28,5% in luna august
23 Oct 11:26 | ANAR a pierdut 90% din alocarea PNRR pentru investitii in apararea de inundatii
20 Oct 18:02 | Raportul ISC privind explozia din Rahova: demolarea partiala - solutia recomandata
20 Oct 13:20 | AICPS recomanda expertizarea tehnica a cladirilor din zona blocului avariat in Rahova
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA