Miercuri, 02 Iulie 2025
RO EN

REVEAL: Materialele de constructii se afla in topul scumpirilor din anul 2021

Pe fondul inflatiei si a cresterii preturilor, Reveal Marketing Research a derulat un studiu de piata pe aceasta tema. Care sunt categoriile de produse care au suferit modificari ale preturilor in ultima perioada fata de aceeasi perioada a anului anterior in perceptia romanilor?
Top categorii de produse care au suferit modificari ale preturilor
Potrivit datelor Reveal Marketing Research, toate categoriile de produse sunt acum mai scumpe comparativ cu anul trecut. Topul scumpirilor este dominat de carburanti, factura la energie electrica/gaze naturale si produse alimentare (82%).
Majorari pe care respondentii le-au mai consemnat au fost in cazul produselor pentru constructia casei/amenajari (79%), calatorii / vacante (74%), medicamente/suplimente (72%) si costuri pentru servicii precum telefonie, internet, asigurari, etc. (69%).
La polul opus, produsele de igiena corporala, articolele de imbracaminte si accesoriile sunt indicate de cea mai mica parte dintre respondenti ca fiind mai scumpe comparativ cu anul trecut. Pe categorii de gen, conform datelor centralizate, femeile declara in cea mai mare masura ca produsele care s-au scumpit comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut sunt produsele alimentare (86%), in vreme ce barbatii considera in proportie de 80% ca s-au scumpit carburantii.
 
Opinia nationala cu privire la scumpirea produselor si serviciilor
Mai bine de jumatate dintre persoanele intervievate in cadrul acestui studiu, sunt de parere ca in acest an preturile vor creste in cea mai mare masura la factura de energie electrica/gaze naturale (79%), urmata de produse alimentare (74%) si costurile la carburanti (74%). In ceea ce priveste previziunile despre scumpirea serviciilor, respondentii sunt de parere ca serviciile de energie electrica (85%), gazele naturale (83%) si apa curenta (67%) se vor scumpi in decursul acestui an.
 
Categorii de produse cu reduceri bugetare
In orice criza economica, indiferent de ce anume e generata, consumul se contracta, iar oamenii se uita mai atent la pret si la modul in care isi cheltuie banii. Asadar, ca urmare a cresterilor continue de preturi la aproape toate categoriile de produse, romanii declara ca au renuntat sa mai achizitioneze ceasuri, bijuterii, accesorii (43%), autoturisme / moto (34%), dar si la iesiri in oras (baruri, pub-uri, restaurante).

Din aceeasi categorie

30 Iun 16:04 | Proiecte PNRR si licitatii de 5 miliarde euro sunt prioritare pana la finalul anului
30 Iun 11:19 | INS: In mai 2025 s-au eliberat 3.364 autorizatii pentru cladiri rezidentiale
27 Iun 11:51 | INS: Crestere optima a activitatii din constructii, in perioada iunie-august 2025
24 Iun 14:16 | Investitii cu impact: prioritati guvernamentale pentru perioada 2025-2028
23 Iun 10:45 | Bucurestenii respira un aer tot mai toxic - 60% din poluare vine din trafic
23 Iun 10:24 | BEI isi majoreaza plafonul de finantare pentru 2025 la 100 miliarde euro
20 Iun 11:51 | INS: Investitiile in constructii noi au depasit 4 miliarde euro in primul trimestru
20 Iun 07:18 | Circa 30 miliarde euro pentru infrastructurile civile si militare pana in 2030
19 Iun 12:58 | INS: Volumul lucrarilor de constructii a crescut cu 6,9% in primele 4 luni din 2025
16 Iun 09:22 | AMCHAM: Comisia Europeana asteapta un plan credibil din partea Romaniei la ECOFIN
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA