Vineri, 07 Noiembrie 2025
RO EN

REVEAL: Romanii, ingrijorati de noul val al pandemiei si nesiguranta legata de viitor

Dupa o perioada cu un nivel ridicat de relaxare (26% in septembrie 2021), scaderea incidentei acestei stari, alaturi de cea de energie/ optimism este fireasca, conform unui nou studiu Reveal Marketing Research. Romanii se plaseaza, in luna octombrie, intr-un moment de furie (cu 5% mai crescut fata de luna precedenta), succedat de neliniste si ingrijorare - tradusa prin prisma problemelor din contextul actual, respectiv noul val al pandemiei si a nesigurantei legata de viitor, arata analiza Reveal.
Comparativ cu octombrie 2020, iese in evidenta, in primul rand, multumirea fata de nivelul de dezvoltare personala (crestere de aproape 10%) si fata de starea de spirit (crestere de aproape 5%). Dupa aproape doi ani de incercari grele, romanii investesc in ei insisi prin produse/ servicii care sa le deserveasca aceasta nevoie. La nivel national, comparativ cu luna precedenta, satisfactia fata de cariera se mentine in aceiasi parametri. In schimb, satisfactia fata de venituri a scazut de la 64% la 56%. Cei mai multumiti de cariera si de venituri sunt si in aceasta luna tinerii profesionisti.
 
Relatiile sociale ocupa in continuare primul loc
Relatiile sociale se afla, in continuare, pe primul loc in motivatiile romanilor si inregistreaza procente mai ridicate (41%) fata de septembrie 2021 (38%). Scade in importanta teritoriul depasirii obstacolelor (scadere de aproape 5%). Nu sunt inregistrate diferente majore intre octombrie 2020 si octombrie 2021 - observandu-se doar o crestere a importantei relatiilor sociale, mai arata analiza Reveal.
Dupa doi ani de pandemie, in care schimbarile legate de restrictii au fost la ordinea zilei, romanii prefera sa se concentreze in continuare pe relatiile lor sociale in detrimentul obstacolelor care le-ar putea iesi in cale.
 
Economii mai mici
Romanii economisesc mai putin in aceasta luna, comparativ cu luna trecuta, dar si cu octombrie 2020. Comportamentele de consum ale romanilor se modifica in aceasta luna prin prisma cheltuielilor, acestea scazand (comparativ cu septembrie 2021 si octombrie 2020) pentru majoritatea categoriilor de produse (chiar si cele de baza). Cu toate acestea, romanii investesc in continuare in dezvoltarea lor personala.
***
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 13 ani companii din Romania si Europa. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

03 Noi 06:26 | CJ Botosani contureaza viitorul judetului prin infrastructura si proiecte verzi
31 Oct 06:15 | EPG: Licitatiile CfD expun riscurile si limitele pietei de energie regenerabila
30 Oct 10:24 | Crosspoint: Dezvoltarea rezidentiala impune constructia de scoli in Bucuresti
30 Oct 10:06 | Colliers: Piata constructiilor reprezinta 8% din PIB si a crescut cu 58% fata de 2019
29 Oct 06:23 | Investitii de peste 10 miliarde euro transforma sistemul energetic al Romaniei
28 Oct 06:08 | Bucuresti pe calea sustenabilitatii: mobilitate, spatii verzi si digitalizare
23 Oct 13:25 | INS: Comenzile noi din industria prelucratoare au scazut cu 28,5% in luna august
23 Oct 11:26 | ANAR a pierdut 90% din alocarea PNRR pentru investitii in apararea de inundatii
20 Oct 18:02 | Raportul ISC privind explozia din Rahova: demolarea partiala - solutia recomandata
20 Oct 13:20 | AICPS recomanda expertizarea tehnica a cladirilor din zona blocului avariat in Rahova
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA