Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

SENAT: Adoptare tacita propunere legislativa de realizare autostrada Galati-Ploiesti

Senatul a adoptat tacit propunerea legislativa privind constructia obiectivului de investitii „Autostrada Estului”, termenul de dezbatere si adoptare fiind implinit la data de 6 martie 2019. Astfel, propunerea legislativa adoptata tacit a fost transmisa spre dezbatere si adoptare Camerei Deputatilor, care constituie forul decizional in acest caz
Conform articolului 1 al proiectului legislativ, se aproba executarea obiectivului de investitii Autostrada Galati - Braila - Buzau - Ploiesti, denumita in continuare Autostrada Estului, asa cum se precizeaza in forma initiatorului initiativei legislative, depuse la Senat. In document se mai arata ca lucrarile de constructie a viitoarei autostrazi se finanteaza de la bugetul de stat, dar si din credite externe sau fonduri europene. Astfel, art. 2 al proiectului legislativ prevede ca „obiectivul de investitii Autostrada Estului se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, din credite externe si din fonduri europene”.
Inregistrata cu nr. L711/2018, propunerea legislativa pentru aprobarea obiectivului de investitii „Autostrada Estului” are putine sanse de a intruni voturile actualei majoritati parlamentare de la Camera Deputatilor, fiind initiata de un grup de parlamentari PMP (Covaciu Severica-Rodica - senator PMP; Lungu Vasile-Cristian - senator PMP; Bozianu Nicoleta-Catalina - deputat PMP; Codreanu Constantin - deputat PMP; Coliu Doru-Petrisor - deputat PMP; Cristache Catalin - deputat PMP; Movila Petru - deputat PMP; Pascan Emil-Marius - deputat PMP; Sefer Cristian-George - deputat PMP; Todoran Adrian-Mihaita - deputat PMP; Tomac Eugen - deputat PMP; Turcescu Robert-Nicolae - deputat PMP). De altfel, inclusiv Consiliul Legislativ si comisiile de specialitate ale Senatului, sesizate pentru acest proiect de lege, au dat avize negative. De pilda, Consiliul Legislativ al Senatului motiveaza, printre altele, ca aceasta propunere legislativa nu respecta prevederile art. 6 din Legea nr. 203/2003, privind realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei de transport de interes national si european (republicata), care stabileste ca „planurile si programele nationale pentru realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei, in special cu privire la proiectele prioritare, se aproba de Guvern, la propunerea Ministerului Transporturilor”.
Astfel, potrivit Consiliului Legislativ, orice modificare si/sau completare a Master Planului General de Transport al Romaniei ar trebui sa faca obiectul unei hotarari a Guvernului, iar nu al unei propuneri legislative. „Cu alte cuvinte, problematica abordata de propunerea legislativa privind constructia obiectivului de investitii Autostrada Galati - Braila - Buzau – Ploiesti, fiind parte componenta a strategiei sectoriale, este de competenta exclusiva a Guvernului”.
Aceleasi obiectii – si nu numai de natura legala, ci si vizavi de asigurarea surselor de finantare – pot fi ridicate si in ceea ce priveste alte proiecte legislative inregistrate la Senat, referitoare la constructia de autostrazi si initiate din motive politicianiste de parlamentarii din toate partidele reprezentative aflate la putere sau in opozitie (inclusiv de reprezentanti ai minoritatilor nationale), cum ar fi: propunere legislativa privind aprobarea obiectivelor de investitii „Autostrada Unirii Principatelor Romane” si „Autostrada Basarabia” (proiectul B3/2019, depus de PMP), propunere legislativa pentru aprobarea obiectivului de investitii „Autostrada Nordului” (proiectul L68/2019, depus de PMP, ALDE, CRLR – minoritati, PNL, PSD, USR, independenti etc.), propunere legislativa privind aprobarea obiectivului de investitii „Autostrada Brasov-Bacau” (proiectul L62/2019, depus de PSD, ALDE, PNL si PMP), respectiv propunerea legislativa pentru aprobarea obiectivului de investitii „Autostrada Bucuresti-Brasov” (proiectul L52/2019, depus de PMP). Pentru a consulta forma initiatorului si expunerea de motive la propunerea legislativa privind constructia obiectivului de investitii „Autostrada Estului”, click aici!

Din aceeasi categorie

10 Noi 11:34 | ANCPI: Numarul tranzactiilor imobiliare a continuat sa creasca in luna octombrie
06 Noi 10:27 | AHK: Fondurile europene dau rezultate doar cu reforme si mai multe investitii publice
03 Noi 06:26 | CJ Botosani contureaza viitorul judetului prin infrastructura si proiecte verzi
31 Oct 12:18 | INS: Crestere de 4,2% a numarului de autorizatii de construire emise, la 9 luni
31 Oct 06:15 | EPG: Licitatiile CfD expun riscurile si limitele pietei de energie regenerabila
30 Oct 10:24 | Crosspoint: Dezvoltarea rezidentiala impune constructia de scoli in Bucuresti
30 Oct 10:06 | Colliers: Piata constructiilor reprezinta 8% din PIB si a crescut cu 58% fata de 2019
29 Oct 06:23 | Investitii de peste 10 miliarde euro transforma sistemul energetic al Romaniei
28 Oct 06:08 | Bucuresti pe calea sustenabilitatii: mobilitate, spatii verzi si digitalizare
23 Oct 13:25 | INS: Comenzile noi din industria prelucratoare au scazut cu 28,5% in luna august
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA