Duminică, 14 Decembrie 2025
RO EN

ANAF: 38.000 de contribuabili au depus cereri de anulare a obligatiilor accesorii

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat, printr-un comunicat, ca actiunile de sustinere a contribuabililor in vederea conformarii la plata obligatiilor fiscale se deruleaza in continuare si le reaminteste pe aceasta cale celor care inregistreaza obligatii fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, ca pot beneficia, in conditiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilitati fiscale. Una dintre ele este sub forma anularii, in totalitate, a obligatiilor accesorii, sens in care institutia mentioneaza ca pana la data de 19.11.2019 au depus notificari/cereri de anulare a obligatiilor accesorii un numar de 38.026 de contribuabili.
Astfel, pentru accesarea facilitatii fiscale constand in anularea obligatiilor accesorii, ANAF precizeaza ca, pana la data de 16.12.2019, inclusiv, trebuie sa fie respectate conditiile impuse de lege, respectiv achitarea obligatiilor bugetare principale cu scadente pana la 31.12.2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 01.01.2019 si 16.12.2019.
Anularea obligatiilor accesorii nu este conditionata de depunerea notificarii privind intentia de a beneficia de aceasta facilitate fiscala, insa este obligatoriu sa fie depusa, pana la data de 16.12.2019, inclusiv, o cerere in acest sens, la organele fiscale competente.
Eficienta accesarii unei astfel de facilitati consta in aceea ca, prin achitarea voluntara a obligatiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 01.01.2019 si 15.12.2019, se pot anula obligatiile accesorii aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. In caz contrar, se vor continua masurile de executare silita asupra tuturor veniturilor si bunurilor detinute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligatii.
Cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii poate fi depusa si fara a fi necesara deplasarea contribuabilului la organul fiscal competent, respectiv prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual”.
Administratia fiscala asigura in continuare contribuabilii de intreaga disponibilitate pentru o mai buna informare privind accesarea acestei facilitati fiscale.  Informatii suplimentare se pot obtine utilizand formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro si telefonic, prin contactarea serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor – call-center - la numarul de telefon 031.403.91.60.

Din aceeasi categorie

08 Dec 11:23 | Wolf Theiss: Noul cadru juridic aplicabil tranzactiilor imobiliare rezidentiale
03 Dec 12:37 | VENEVO: Creditarea greoaie impinge IMM-urile catre solutii alternative de finantare
27 Noi 11:39 | Statul este perceput ca principalul inhibitor al initiativei private in Romania
26 Noi 11:23 | Firmele cer eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: afecteaza investitiile
25 Noi 10:04 | INSOLVENTA are scopul de a gasi solutii de plata, prin reorganizare sau prin lichidare
21 Noi 13:34 | Business Reloaded 2008-2024: Stagnarea, cea mai mare problema pentru companii
20 Noi 16:38 | Termene.ro: Mediul de afaceri si-a triplat rulajul in perioada 2008-2024
17 Noi 15:49 | MAZARS: 70% din datele vitale ale unui business se afla in procesul de payroll
17 Noi 14:16 | Drepturi si obligatii noi generate de sistarea contractelor de antrepriza de lucrari
17 Noi 10:00 | Acordul comercial dintre SUA si China: armistitiu tactic, nu schimbare strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA