Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

ANAF a restituit TVA in valoare de 4 miliarde lei in luna martie

In luna martie 2020, ANAF a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020).
De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin relocarea personalului implicat in actiunile de control suspendate. Totodata, ANAF a desfasurat campanii in randul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregatite cu rapiditate compensarile si restituirile de taxe, necesare in derularea procedurii de rambursare.
In vederea implementarii mecanismului de rambursare care vizeaza solutionarea rapida a deconturilor de TVA, ANAF a elaborat un proiect de act normativ care se afla in prezent in circuitul de avizare interna.
In aceasta perioada, ANAF a suspendat actiunile de control fiscal, cu exceptia verificarilor aferente solutionarii rambursarilor de TVA cu control anticipat, a actiunilor de control care pot fi continuate prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanta.
De asemenea, inspectorii din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF sunt imputerniciti sa se deplaseze pe teren pentru a verifica respectarea interdictiilor stabilite prin ordonantele militare. Controalele efectuate in baza ordonantelor militare sunt verificari specifice, atribuite temporar, doar pe durata valabilitatii acestora. In urma verificarilor derulate, inspectorii DGAF au constat in cazul a 11 contribuabili incalcarea masurilor dispuse prin ordonantele militare, aplicand amenzi in suma de 674.000 lei.
Situatiile in care exista indicii de evaziune fiscala, ca urmare a analizei de risc, precum si cele sesizate de cetateni, vor fi investigate de DGAF prin utilizarea activitatilor specifice de la distanta.
In mod exceptional, pentru instrumentarea unor cazuri flagrante, inspectorii DGAF vor actiona pe teren pentru a aplica legea, cu respectarea normelor de protectie sanitara care se impun in aceasta perioada si a drepturilor contribuabililor verificati.
In ceea ce priveste activitatea de solutionare a contestatiilor:
Conducerea ANAF a aprobat ca pe perioada starii de urgenta sustinerea contestatiei sa poata fi realizata in fata organelor de solutionare a contestatiilor si prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanta/telefon, iar Directia Generala de Solutionare a Contestatiilor din cadrul ANAF mentine legatura permanent cu contribuabilii pentru gasirea celor mai bune solutii. Procedura de solutionare contestatii va continua in perioada starii de urgenta, iar minutele intocmite cu ocazia sustinerii contestatiei, in care sunt consemnate sustinerile contestatorului, vor fi comunicate de catre ANAF tot prin mijloace de comunicare electronica.
In ceea ce priveste scutirea de taxe vamale si TVA pentru importuri destinate combaterii COVID-19:
Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica scutiri de taxe vamale si TVA pentru importurile destinate prevenirii si combaterii raspandirii coronavirusului COVID-19, iar Comisia Europeana urmeaza sa emita decizia de aprobare la finalul acestei saptamani.
Totodata, Guvernul a aprobat prin Ordonanta de Urgenta nr. 33 din 26 martie 2020, ca in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA, sa nu se faca plata efectiva la organele vamale a TVA pentru importul de medicamente, echipamente de protectie, alte dispozitive sau echipamente medicale si materiale sanitare, care pot fi utilizate in prevenirea, limitarea, tratarea si combaterea COVID - 19.
Organele vamale nu solicita plata TVA in vama pentru importurile acestor produse pe toata durata starii de urgenta si 30 de zile de la data incetarii acesteia.
Taxa aferenta acestor importuri realizate in cursul perioadei fiscale se evidentiaza de catre importatori in decontul de TVA, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila.
ANAF asigura colectarea veniturilor bugetare si deruleaza procedurile de administrare fiscala pentru ca Bugetul Statului sa fie permanent alimentat in vederea asigurarii resurselor necesare functionarii sistemului medical, armatei, politiei, serviciilor de asistenta sociala si multor altor activitati esentiale ale Statului Roman.
In nicio tara din lume, sistemul nu poate functiona fara indeplinirea obligatiilor fiscale ale contribuabililor si fara spiritul civic al acestora, mai ales in prezent, in conditiile declararii starii de urgenta!

Din aceeasi categorie

08 Dec 11:23 | Wolf Theiss: Noul cadru juridic aplicabil tranzactiilor imobiliare rezidentiale
03 Dec 12:37 | VENEVO: Creditarea greoaie impinge IMM-urile catre solutii alternative de finantare
27 Noi 11:39 | Statul este perceput ca principalul inhibitor al initiativei private in Romania
26 Noi 11:23 | Firmele cer eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: afecteaza investitiile
25 Noi 10:04 | INSOLVENTA are scopul de a gasi solutii de plata, prin reorganizare sau prin lichidare
21 Noi 13:34 | Business Reloaded 2008-2024: Stagnarea, cea mai mare problema pentru companii
20 Noi 16:38 | Termene.ro: Mediul de afaceri si-a triplat rulajul in perioada 2008-2024
17 Noi 15:49 | MAZARS: 70% din datele vitale ale unui business se afla in procesul de payroll
17 Noi 14:16 | Drepturi si obligatii noi generate de sistarea contractelor de antrepriza de lucrari
17 Noi 10:00 | Acordul comercial dintre SUA si China: armistitiu tactic, nu schimbare strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA