Duminică, 14 Decembrie 2025
RO EN

ANAP a publicat Instructiunea privind derularea contractului de achizitie publica

Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a publicat versiunea consolidata a Instructiunii privind derularea si modificarea contractului de achizitie publica/ contractului de achizitie sectoriala/ acordului-cadru/ contractului de achizitie publica/ sectoriala. Unul dintre motivele care a stat la baza emiterii acestei instructiunii il constituie reducerea numarului de acte normative prin sintetizarea si actualizarea reglementarilor cuprinse in trei instructiuni emise in intervalul 2016-2019, la nivelul unei singure instructiuni. Mai mult, instructiunea emisa de catre presedintele ANAP faciliteaza identificarea, intelegerea, interpretarea si aplicarea rapida si corecta a prevederilor legate de modificarile contractuale precum si de incadrare adecvata a acestora in tipurile de modificari contractuale nesubstantiale, reglementate la nivelul legislatiei primare, informeaza ANAP.
Astfel, reglementarile cuprinse in Instructiune vizeaza urmatoarele aspecte:
  • inlocuirea unor termeni/ notiuni care nu se regaseau in legislatia de nivel superior;
  • includerea de orientari cu privire la modificarea contractului prin intermediul clauzelor de revizuire sau de optiuni, care sa ofere autoritatilor contractante o flexibilitate de actiune;
  • introducerea de orientari general valabile cu privire la ajustarea pretului contractelor, atat cele avand ca obiect executia de lucrari cat si a celor de produse si servicii;
  • clarificarea aspectelor referitoare la posibilitatea modificarii acordurilor-cadru/ contractelor subsecvente;
  • clarificarea aspectelor referitoare la calculul cuantumului modificarilor contractuale, in special in ceea ce priveste compensarea intre notele de renuntare si notele de comanda suplimentara;
  • clarificarea implicatiilor de natura financiara determinate de prelungirea semnificativa a duratei de aplicare a procedurilor de atribuire precum si a prelungirii executiei contractelor de achizitie publica, din motive ce exclud culpa antreprenorilor;
  • clarificarea modului de ajustare a pretului contractelor de achizitie a caror procedura de atribuire s-a derulat in temeiul OUG nr. 34/2006; noua instructiune va oferi autoritatilor contractante posibilitatea ca pe durata de executie a acestor contracte pretul sa poata fi ajustat, recomandand in acest sens si o formula aplicabila;
  • adoptarea unei modalitati de ajustare rezonabile cu privire la compensarea financiara a efectului majorarii salariului minim garantat in plata.
Prin acest demers ANAP doreste sa asigure beneficii pentru autoritatile contractante si pentru mediul de afaceri, prin abordarea integrata si solutionarea centralizata a tuturor problemelor legate de interpretarea si aplicarea in practica a prevederilor legale din sfera modificarilor contractuale, inclusiv a ajustarii preturilor.
"Precizam ca versiunea publicata reprezinta rezultatul unui amplu proces de consultare publica pe care ANAP l-a initiat atat cu autoritatile contractante, cat si cu operatorii economici, prin intermediul acestuia putand fi implementate o mare parte din propunerile transmise de catre acestia. Instructiunea privind derularea si modificarea contractului de achizitie publica va fi publicata in Monitorul Oficial", se arata intr-o comunicare ANAP.
Pentru a consulta noua Instructiune emisa de Presedintele ANAP, click aici!

Din aceeasi categorie

08 Dec 11:23 | Wolf Theiss: Noul cadru juridic aplicabil tranzactiilor imobiliare rezidentiale
03 Dec 12:37 | VENEVO: Creditarea greoaie impinge IMM-urile catre solutii alternative de finantare
27 Noi 11:39 | Statul este perceput ca principalul inhibitor al initiativei private in Romania
26 Noi 11:23 | Firmele cer eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: afecteaza investitiile
25 Noi 10:04 | INSOLVENTA are scopul de a gasi solutii de plata, prin reorganizare sau prin lichidare
21 Noi 13:34 | Business Reloaded 2008-2024: Stagnarea, cea mai mare problema pentru companii
20 Noi 16:38 | Termene.ro: Mediul de afaceri si-a triplat rulajul in perioada 2008-2024
17 Noi 15:49 | MAZARS: 70% din datele vitale ale unui business se afla in procesul de payroll
17 Noi 14:16 | Drepturi si obligatii noi generate de sistarea contractelor de antrepriza de lucrari
17 Noi 10:00 | Acordul comercial dintre SUA si China: armistitiu tactic, nu schimbare strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA