Marți, 07 Octombrie 2025
RO EN

DSV Road: IMM romanesti exporta cu 20% mai mult in 2023 fata de anul anterior

IMM-urile romanesti exporta cantitati din ce in ce mai mari catre Europa, fiind inregistrata astfel o crestere de 20% a cantitatii de marfuri transportate catre pietele externe in 2023 fata de anul trecut. Cele mai transportate marfuri sunt din categoriile produse alimentare, articole de imbracaminte si incaltaminte si industrie usoara, potrivit datelor DSV Road, parte din grupul danez DSV, a treia cea mai mare companie de servicii de transport de marfuri din Europa.
Potrivit raportului DSV Road, IMM-urile romanesti transporta intre 2.000 si 5.000 de tone de marfuri lunar, fiind efectuate 900 de transporturi pe luna. Cele mai multe marfuri exportate de IMM-urile locale ajung in Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Ceha si Ungaria, ceea ce arata o diversificare a pietelor si abilitatea companiilor romanesti de a se adapta cerintelor internationale.
"Observam o crestere semnificativa in exporturile IMM-urilor romanesti de la an la an. Acest lucru demonstreaza nu doar abilitatea acestor companii de a se adapta mediului concurential european, dar si dorinta lor de a contribui la dezvoltarea economiei romanesti prin extinderea activitatii pe pietele internationale. DSV Road sustine companiile mici si mijlocii din Romania prin servicii de transport de tip grupaj, de altfel cel mai folosit tip de transport de aceste companii, care le ajuta sa reduca cheltuielile cu pana la 80%, prin optimizarea de rute si prin extinderea rutelor catre mai multe piete. Iar de la an la an inregistram cresteri ale numarului de clienti IMM-uri din domenii diverse pentru servicii de transport atat intre Romania si Europa, cat si pentru transport intern de marfuri, o piata in crestere pentru compania noastra", declara Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Din totalul de clienti DSV Road, 70% este reprezentat de IMM-uri, in special din domeniile FMCG, retail, confectii, industria chimica si pharma. Cele mai multe dintre acestea importa marfuri din diverse tari din Europa, in proportie de 80%, dar activitatea lor de export este in crestere constanta.
Cel mai folosit tip de transport de catre IMM-uri, in proportie de peste 90%, este transportul de tip grupaj, care permite transportarea cantitatii dorite de marfuri, de la 10 kg la 3.000 kg per camion, alaturi de marfurile altor firme. Doar 5% din IMM-uri inchiriaza un camion complet pentru transportul de marfuri.
Pe locul urmator se afla transportul intermodal (rutier+feroviar), ales de IMM-urile din Romania pentru disponibilitatea capacitatii stabile de transport, pentru costurile mai putin fluctuante comparativ cu cele de transport rutier, pentru capacitatea utila de incarcare marita si, in mod special, pentru impactul redus asupra mediului inconjurator. Transportul intermodal poate reduce cantitatea de emisii de carbon cu pana la 70%.
De altfel, un interes crescut al IMM-urilor este si pentru solutia de Green Transport, acestea urmand trendul companiilor multinationale cu programe de sustenabilitate si strategie ESG de a opta pentru transport de marfuri pe baza de biocombustibil. Totodata, IMM-urile apeleaza la analiza impactului asupra mediului prin marfurile transportate, folosind aplicatia CO2 Reporting Tool, prin care este calculata cantitatea de emisii de CO2, primind astfel consultanta pentru optimizarea lantului logistic.
DSV Road are ca obiectiv reducerea cu pana la 40% a cantitatii de emisii de carbon pana in 2030, inclusiv in Romania. Astfel, la nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finantare in valoare totala de 1 miliard de coroane daneze (peste 134 milioane euro), din care pot fi atrase investitii in programe de ESG, de reducere a CO2 si de protejare a mediului in Romania.
Romania este una dintre cele mai importante piete din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania DSV Road se asteapta la o crestere a business-ului cu 10%, dupa ce anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decat in 2021, datorita cresterii numarului de clienti si a cererii pentru toate tipurile de transport, in special grupaj si intermodal.

Din aceeasi categorie

24 Sep 07:23 | RTPR: Provocari si tendinte juridice in imobiliare, constructii si energie
15 Sep 12:26 | Termene.ro: Doar una din 5.500 de companii a reusit sa creasca anual in 2008-2024
12 Sep 12:10 | AHK: investitiile in tehnologia hidrogenului sunt direct influentate de legislatie
04 Sep 11:06 | Consiliul Concurentei recomanda operationalizarea Comisiilor pentru Acord Unic
03 Sep 16:26 | Mediul de afaceri cere eliminarea IMCA: "Taxa franeaza investitiile si economia"
02 Sep 10:45 | AOAR: Impozitul minim pe cifra de afaceri descurajeaza investitiile in economie
29 Aug 10:49 | BCG: Europa devine lider global in increderea M&A, depasind America de Nord
27 Aug 07:05 | TZA: "Colaborarea este esentiala pentru anticiparea si gestionarea riscurilor"
22 Aug 14:33 | LIPSA de capacitate administrativa si barierele birocratice au blocat fonduri UE
22 Aug 13:34 | PACR: Noile reguli fiscale risca sa afecteze grav mediul de afaceri
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA