Duminică, 14 Decembrie 2025
RO EN

FACTORII de succes pentru 61% dintre antreprenori sunt agilitatea si inovarea

Mentinerea controlului asupra companiei este unul dintre cele mai importante obiective pe termen lung ale celor care detin afaceri de familie, insa numai 41% dintre acestia au incredere in planurile lor de succesiune, potrivit celei mai recente editii a studiului Deloitte Global Family Business, efectuat in randul a aproximativ 800 de companii din 58 de tari din toata lumea, inclusiv din Romania. Cu toate ca 68% dintre cei care conduc afaceri de familie spun ca intentioneaza sa pastreze businessul in familie, doar 26% au un plan clar de succesiune pentru pozitia de director general si chiar mai putini dintre ei, pentru celelalte pozitii din top management.
Majoritatea managerilor intervievati considera esentiala abordarea pe termen lung, bazata pe viziune, cultura si valori comune, care pot ajuta familia sa mentina controlul asupra afacerii de-a lungul anilor. In consecinta, 65% din afacerile de familie considera ca valorile dupa care se ghideaza pe termen lung sunt mai importante decat rezultatele pe termen scurt. Cu toate acestea, 71% din afacerile de familie au planuri doar pentru urmatorii doi pana la cinci ani, iar 6% au declarat ca planurile lor acopera doar urmatorul an.
„Decalajul dintre obiectivele pe termen lung si planificarea pe termen scurt in randul afacerilor de familie poate fi recuperat doar cu ajutorul planurilor de succesiune. Desi proprietarii percep acest moment ca un eveniment indepartat, succesiunea este esentiala pentru stabilitatea afacerii, necesita o planificare amanuntita si o pregatire solida, intrucat este un proces de durata. In Romania, deja lucram cu clienti la pregatirea si implementarea transferului afacerii de la fondatori catre mostenitori”, a declarat Dinu Bumbacea, Partener coordonator Consultanta, Deloitte Romania, si liderul programului Deloitte Private, care se adreseaza companiilor private de toate dimensiunile, inclusiv antreprenorilor locali, IMM-urilor, startup-urilor si afacerilor de familie.
Conform studiului Deloitte, profitabilitatea reprezinta principalul obiectiv al afacerilor de familie pentru urmatoarele 12 luni, urmat de cresterea afacerii si dezvoltarea de noi produse si servicii. In acest context, aproximativ o treime dintre respondenti ar renunta la controlul asupra afacerii de familie in schimbul unui succes financiar mai mare pe termen lung.
Agilitatea in adaptarea la schimbarile din mediul de business este considerata de 61% dintre cei care detin afaceri de familie cel mai important element pentru succesul afacerii si durabilitatea acesteia. Capacitatea de inovare se situeaza pe locul al doilea, urmata de situatia financiara.
Studiul anual Deloitte Global Family Business, care a ajuns acum la cea de-a cincea editie, analizeaza perspectivele colectate de la sute de afaceri de familie asupra a patru domenii-cheie, si anume proprietatea, guvernanta, succesiunea si strategia.

Din aceeasi categorie

08 Dec 11:23 | Wolf Theiss: Noul cadru juridic aplicabil tranzactiilor imobiliare rezidentiale
03 Dec 12:37 | VENEVO: Creditarea greoaie impinge IMM-urile catre solutii alternative de finantare
27 Noi 11:39 | Statul este perceput ca principalul inhibitor al initiativei private in Romania
26 Noi 11:23 | Firmele cer eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: afecteaza investitiile
25 Noi 10:04 | INSOLVENTA are scopul de a gasi solutii de plata, prin reorganizare sau prin lichidare
21 Noi 13:34 | Business Reloaded 2008-2024: Stagnarea, cea mai mare problema pentru companii
20 Noi 16:38 | Termene.ro: Mediul de afaceri si-a triplat rulajul in perioada 2008-2024
17 Noi 15:49 | MAZARS: 70% din datele vitale ale unui business se afla in procesul de payroll
17 Noi 14:16 | Drepturi si obligatii noi generate de sistarea contractelor de antrepriza de lucrari
17 Noi 10:00 | Acordul comercial dintre SUA si China: armistitiu tactic, nu schimbare strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA