Duminică, 04 Mai 2025
RO EN

PWC NextGen 2022: Noua generatie de antreprenori este mai implicata in afaceri

Generatia actuala de antreprenori este mai putin dispusa sa renunte la controlul companiilor in favoarea mostenitorilor lor, pe fondul pandemiei, ingreunand astfel formarea acestora ca noi lideri, reiese din sondajul NextGen Survey 2022 realizat de PwC la nivel global.
Desi 43% dintre membrii noii generatii a afacerilor de familie (NextGen) spun ca sunt mai implicati in afaceri decat inainte de pandemie, doar 28% au aratat ca li se incredinteaza operatiuni interne importante pentru a le conduce, in scadere de la 48%, procentul inregistrat in editia din 2019 a sondajului. In acest context, 45% considera ca este dificil sa se afirme ca noi lideri sau membri ai consiliului de administratie.
”NextGen sunt mai implicati in afaceri, dar provocarea este de a crea incredere intre actuala si urmatoarea generatie, acesta fiind momentul pentru a concretiza planurile de succesiune si pentru a defini competentele de conducere necesare pentru a asigura cresterea in viitor. Provocarea pentru NextGen este sa demonstreze ca sunt pregatiti sa preia fraiele", a declarat George Ureche, Director si Liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC Romania.
Totusi 61% dintre respondenti spun ca au un plan de succesiune, iar 39% dintre NextGen au fost implicati in dezvoltarea acestuia.
Domeniile in care NextGen declara ca se implica activ in prezent includ realizarea strategiei de crestere a afacerii (59%), asigurarea ca organizatia ofera produsele si serviciile potrivite (50%) si adoptarea de noi tehnologii (44%).
Sondajul releva si cateva diferente notabile intre generatii. Ambele generatii se concentreaza pe crestere, dar doar jumatate din generatia actuala considera ca afacerea lor are responsabilitatea de a lupta impotriva schimbarilor climatice si a consecintelor acestora, comparativ cu aproape trei sferturi dintre NextGen. Un procent la fel de ridicat de NextGen (76%) considera ca afacerea lor contribuie activ la comunitate, in comparatie cu putin peste jumatate (54%) din generatia actuala. Procente similare, 42% dintre NextGen si 38% din generatia actuala considera ca afacerea lor are capacitati digitale puternice, dar o treime dintre NextGen spun ca generatia actuala nu intelege pe deplin oportunitatile si riscurile pentru digital in cadrul afacerii lor.

Din aceeasi categorie

15 Apr 13:53 | Avocat: Companiile se organizeaza in holdinguri pentru a plati impozite mai mici
15 Apr 13:17 | Schimbare de atitudine in randul managerilor romani: economia globala pierde teren
14 Apr 12:53 | Firmele, tentate sa transforme salariatii in colaboratori ca sa scada cheltuielile
11 Apr 11:46 | FIC: Companiile cu capital strain au realizat afaceri cumulate de 275 miliarde euro
08 Apr 09:46 | CC Tax Advisory: Colectarea disperata desfasurata de ANAF poate duce la abuzuri
31 Mar 17:09 | MAZARS: Noi reglementari fiscale si contabile de care companiile trebuie sa tina cont
28 Mar 12:38 | PWC: Romania trebuie sa redefineasca modelul economic pentru a continua cresterea
21 Mar 11:59 | Concurenta crescuta si factorii geopolitici pot incetini dezvoltarea companiilor
19 Mar 11:56 | Consiliul Concurentei analizeaza preluarea ZG Timber Sebes de catre Kronospan
17 Mar 10:07 | CITR sustine concordatul preventiv, ca solutie de reducere a impactului insolventei
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA