Sâmbătă, 09 August 2025
RO EN

VALORIA: 90% dintre companii declara ca au strategie si buget CSR

Conform unui studiu, 57% dintre companii spun ca se implica in CSR deoarece acesta face parte din strategia de relatii publice. Desi sunt mai putine companii care spun ca se implica in CSR deoarece aduce recunoastere si vizibilitate (-8%), sunt mai multe cele care spun ca actionarii cer aceasta implicare (+9%), precum si cele care spun ca faciliteaza promovarea produselor si serviciilor companiei (+11%).
Procentul companiilor care spun ca au o strategie de CSR a crescut cu 3%, de la 87% anul trecut la 90% anul acesta. Cresterea cea mai mare o au, si in 2019, companiile care spun ca au primit strategia de CSR de la firma-mama, acest mecanism fiind, de altfel, principalul mod de proliferare a domeniului de CSR in Romania.
Care sunt sectoarele de interventie specifice?
In afara de un singur sector – antreprenoriat – toate celelalte sectoare de interventie au crescut sau au stagnat in 2018. Este de remarcat cresterea de +7% din sectorul de sanatate, urmata de o crestere de numai +4% la educatie, +3% la mediu si +2% la sectorul social si sport.
Cele mai multe companii (45% in 2019 fata de 28% in 2018) fac proiecte cu valoare medie intre EUR 5.000 si EUR 10.000. Cele care au alocat un buget mediu de pana in EUR 5.000 per proiect in 2018 reprezinta 23% din totalul firmelor respondente, in crestere de la 17% cu un an inainte.
Semnificativ mai multe companii respondente decat anul trecut, 85% vs.67%, spun ca isi implica angajatii in actiunile de CSR derulate de firma. Diferenta de -11% a mers la companiile care spun ca incearca, dar angajatii nu se implica, dar si la cele care nu o fac inca, dar iau in considerare sa o faca.
Aproape toate companiile respondente (98%) colaboreaza cu ONG-uri pentru implementarea proiectelor de CSR si anul acesta. Este de remarcat scaderea de -13% a celor care colaboreaza cu institutii de invatamant, dar si scaderea de -4% a celor care colaboreaza cu institutii care ofera servicii medicale si de ingrijire.
Cum s-au modificat bugetele de CSR in 2019?
Procentul companiilor cu bugete de CSR care cresc semnificativ, cu 20-30%, a scazut cu 6% in 2019 fata de 2018, in timp ce acelasi procent de companii spun ca bugetele lor de CSR cresc cu 5-10%.
Totodata, 34% dintre companii considera in acest an, fata de 38% anul trecut,ca este foarte probabil sa elaboreze un raport de CSR sau de dezvoltare durabila in perioada urmatoare, se arata in cea de-a saptea editie a studiului Dinamica si perspectiva domeniului de CSR din Romania, realizat de CSRMedia.ro si Valoria Business Solutions.

Din aceeasi categorie

01 Aug 11:46 | MAZARS: Povara fiscala ramane semnificativa in tarile din Europa Centrala si de Est
28 Iul 11:37 | Romania, potential si presiuni: redresare in asteptare, vulnerabilitati in crestere
25 Iul 10:47 | REVEAL: Mediul privat din Romania 2025 - incordat, reactiv, fara directie
23 Iul 11:43 | TVA marit la locuinte: Fiscul castiga pe termen scurt, economia pierde pe termen lung
17 Iul 11:59 | ANAF solicita informatii fara temei legal, contribuabilii cer stoparea abuzurilor
16 Iul 13:27 | AVOCAT: Dezvoltatorii imobiliari iau masuri drastice in lupta cu TVA
14 Iul 11:33 | Allianz Trade: Cum gestioneaza companiile europene si americane razboiul comercial
11 Iul 12:36 | Restituirea unor sume platite la Fondul de Tranzitie Energetica, o corectare ratata
11 Iul 12:55 | Tranzactii de 2,7 miliarde euro pe piata de M&A din Romania, in primul semestru
09 Iul 16:53 | Reglementare a concesionarii terenurilor pentru productia de energie regenerabila
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA