Sâmbătă, 08 Noiembrie 2025
RO EN

VTEX: Aproape 60% din retaileri au inregistrat cresteri ale vanzarilor in pandemie

Cei mai multi retaileri din Romania, aproximativ 60%, au raportat vanzari in crestere de la inceputul pandemiei pana in martie 2022. In aceeasi perioada a fost inregistrata o crestere de 57% a comenzilor online, arata un studiu VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comert digital cu ajutorul careia brandurile si retailerii isi gestioneaza toate operatiunile de comert, realizat in colaborare cu firma de cercetare de piata MKOR Consulting.
Conform studiului VTEX, la care au participat peste 200 de retaileri de dimensiuni medii si mari, cele mai multe companii care au inregistrat cresteri (63%) au intre 4 si 7 ani vechime pe piata. De cealalta parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au inregistrat cresteri ale vanzarilor in ultimii doi ani.
“Pandemia a impulsionat industria de comert si ne-a aratat tuturor ca aproape orice poate fi vandut online, ceea ce explica inca o tendinta care a venit firesc - aceea a diversificarii portofoliului. Un aspect interesant este si ca, asa cum arata datele din piata, pandemia a schimbat comportamentul si modul de gandire al consumatorilor romani, generand schimbari majore in industrie in viitorul apropiat. Consumatorii sunt din ce in ce mai exigenti, dorind magazine online moderne, intuitive, care sa faca din procesul de cumparare o experienta placuta si comoda, iar retailerii trebuie sa tina pasul cu dorintele acestora. Perioada pandemiei a fost doar un exercitiu privind comenzile online si vom observa in continuare o crestere a industriei de ecommerce in Romania”, declara Cristi Movila, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP in cadrul VTEX.
 
62% dintre companii au diversificat portofoliul
Pentru a se adapta schimbarilor aduse de pandemie, in perioada martie 2020 - martie 2022, companiile au luat decizii ca: diversificarea portofoliului (62%), cresterea bugetului de marketing (48%) si schimbarea platformei cu una mai performanta si mai flexibila, care permite modificari rapide in functie de nevoile de business.
Astfel, pentru a face fata cererii mari pe timp de pandemie, 62% dintre comercianti au crescut portofoliul de produse si au imbogatit gamele de produse, in timp ce doar 11% le-au redus, mai arata studiul VTEX.
Totodata, pe langa cererea ridicata, a crescut si numarul de retururi in pandemie, cu 33%, in timp ce 55% dintre comerciantii intervievati au subliniat ca numarul de retururi a ramas relativ constant.
“Aceasta tendinta de crestere a gamei de produse se va mentine, in conditiile in care romanii vor comanda tot mai mult online. Cresterea comertului digital vine cu vanzari mai mari, dar in acelasi timp cu presiuni la nivel de business, care determina companiile sa-si regandeasca strategia. Acestea au in plan noi investitii in modernizarea platformelor de ecommerce actuale sau chiar inlocuirea acesora cu platforme capabile sa sustina un numar mare de produse si de vizitatori si care sa simplifice procesul de cumparare si sa ajute la loializarea clientilor. In Romania vor fi comercializate online din ce in ce mai multe produse de lux, exclusiviste, care presupun tranzactii valoroase, cum ar fi masini sau haine de la case de moda internationale“, puncteaza Cristi Movila.
De asemenea, studiul VTEX prezinta si dificultatile pe care le au comerciantii romani in gestionarea afacerii, in general confruntandu-se in medie cu doua provocari. In cele mai multe cazuri, este vorba de factori externi, cum ar fi cresterea concurentei (21% dintre retaileri) sau aprovizionarea si livrarea produselor (18%). Acestea sunt urmate de conversia vizitelor in achizitii (17%), atragerea clientilor potriviti (17%) si fidelizarea clientilor (14%). Business-urile mai experimentate intampina mai multe dificultati, precum abandonarea cosului de cumparaturi, loializarea clientilor sau politica de preturi.
In ceea ce priveste modalitatile de promovare folosite de retailerii din ecommerce, studiul VTEX si MKOR arata ca cei mai multi (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) si de investitia in SEO (40%), pentru a-si promova magazinele online si produsele. Pentru a impulsiona vanzarile, sunt folosite si metode de promovare, precum content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:46 | Grup EM anunta intentia de listare pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti
30 Oct 11:09 | Allianz Trade: Firmele din Romania, reziliente in fata valului global de insolvente
29 Oct 11:02 | COFACE: Aproape 950 de firme de constructii au intrat in insolventa in primele 8 luni
24 Oct 13:21 | ELECTROALFA preia Elcomex, specializata in lucrari de montaj echipamente electrice
22 Oct 10:29 | Consiliul Concurentei amendeaza patru companii pentru trucarea de licitatii CNAIR
20 Oct 11:24 | Legal500 desemneaza Clifford Chance Badea Casa de Avocatura a Anului in Romania
17 Oct 11:49 | PWC: Piata locala de fuziuni si achizitii a crescut la 1,5 miliarde euro, in T3 din 2025
16 Oct 13:33 | Horvath: Performanta financiara, prioritatea nr. 1 pentru companiile din Romania
09 Oct 15:24 | Clifford Chance a asistat Nofar Energy la vanzarea participatiei in Ratesti Solar
09 Oct 07:35 | AON: Programe de asigurare pentru peste 95 km de autostrazi noi in Romania
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA