Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

ARACO: Antreprenorii straini au crescut cu 70%-80% pretul lucrarilor de constructii

Constructorii din Romania, care pana in anii '90 au realizat locuinte, drumuri, cai ferate, canale navigabile, retele de telecomunicatii etc., sunt dati la o parte cu brutalitate de pe piata in favoarea antreprenorilor straini, determinand cresterea cu 70%-80% a preturilor lucrarilor, potrivit opiniei lui Alexandru Dobre, presedintele de onoare al Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO). "La anumite lucrari trebuie sa se faca evaluari de catre unitatile de proiectare si sa se tina cont si de propunerile constructorilor romani. De pilda, pentru realizarea autostrazii Comarnic-Brasov, ar fi interesant de vazut ce solutie si ce pret ar propune un proiectant si un antreprenor roman si, in paralel, ce propune Vinci si de ce nu au inceput lucrarile pana acum. Noi nu credem ca mai exista mari diferente tehnologice intre companiile locale si straine. De exemplu, Polonia este o tara care nu este cu mult inaintea Romaniei din punct de vedere tehnologic. Totusi, Polonia a avansat mult si datorita faptului ca are propriul program de constructii, nu pentru ca ar avea capacitate tehnologica superioara", a declarat Alexandru Dobre intr-o conferinta de presa.
Potrivit presedintelui de onoare al ARACO, pentru ca economia Romaniei si implicit activitatea din constructii sa revina la un nivel sustenabil este nevoie sa se lucreze cu companii romanesti. "Trebuie sa ne facem treaba cu ceea ce avem si abia apoi lucrurile vor reintra pe un parcurs normal. Acum ne este foarte greu macar sa incercam sa speram la o redresare a situatiei. Fara constructorii romani, Romania nu-si va putea reveni", a mai spus Alexandru Dobre.
 
CNADNR, structura-mamut cu grad scazut de specializare
O problema esentiala punctata de Alexandru Dobre se refera la situatia Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), organizatie care cheltuie foarte multi bani, dar ale carei rezultate nu sunt vizibile. "Din cei 6.000 de angajati ai CNADNR, numai putin peste 180 au experienta in domeniul constructiilor. Aceste nereguli nu pot fi stopate daca exista in permanenta interventii politice. Foarte multe persoane din conducerea CNADNR nici nu au lucrat niciodata la o autostrada, un pod sau la un proiect mai mare. Actualmente, numai noi putem interveni pentru a opri aceste nereguli", a precizat Alexandru Dobre.
Referitor la intentia CNADNR de a proiecta si executa lucrari in regie proprie, presedintele de onoare al ARACO este de parere ca acest lucru nu este posibil cu actualele structuri interne ale companiei de autostrazi si ca initiativa companiei de drumuri va fi un esec.

Din aceeasi categorie

31 Oct 06:00 | McKinsey: Piata constructiilor modulare este fragmentata, insa va creste accelerat
31 Oct 06:00 | WDP isi consolideaza cresterea sustenabila prin investitii strategice in trimestrul trei
29 Oct 10:53 | REDPORT: Prevanzari si preinchirieri de peste 50 milioane euro in primele 10 luni
28 Oct 15:33 | CGA Home Consulting preia in exclusivitate vanzarile proiectului HORIZON CITY
28 Oct 10:14 | Ipotecare.ro: Romania si Bulgaria au cele mai ieftine credite ipotecare din regiune
23 Oct 09:43 | HERCESA va livra cea de-a 30.000-a locuinta in 2025, la aniversarea de 50 de ani
23 Oct 07:49 | Activ Property: Piata spatiilor industriale din Romania trece de 8 mil. mp in 2025
22 Oct 14:55 | REDPORT il numeste pe Sorin Ioan Blaga in functia de Chief Commercial Officer
22 Oct 12:46 | One United Properties: Vanzari rezidentiale de 137,7 mil. euro in primele 9 luni
22 Oct 12:25 | Investitiile in aparare, energie si resurse vor impulsiona piata industriala
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA