Marți, 17 Iunie 2025
RO EN

COLLIERS administreaza peste 680.000 mp de proprietati imobiliare in marile orase

Colliers Romania administreaza peste 680.000 de metri patrati de spatii imobiliare in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov si Arad, din care 590.000 de metri patrati reprezinta birouri si restul depozite industriale, oferind servicii de administrare si gestionare a activelor aferente unor bugete anuale de peste 26 de milioane de euro. In orasele regionale, consultantii Colliers observa o crestere a numarului dezvoltatorilor si proprietarilor care aleg optimizarea costurilor de administrare si intretinere a cladirilor prin externalizarea serviciilor de acest tip.
„Orasele regionale s-au dezvoltat puternic in ultimii ani, cu un stoc semnificativ de cladiri noi clasa A si cu chiriasi obisnuiti cu un standard ridicat de calitate si eficienta, care-si doresc ca echipele lor din Cluj, Timisoara sau Brasov sa aiba parte de aceeasi calitate a serviciilor si spatiilor de birouri, precum echipele din Bucuresti, Varsovia, Paris, Londra etc. Astfel, competitia calitatii pe servicii si eficienta nu este una locala, ci mai degraba regionala sau chiar globala. Aceste componente de confort conteaza in acest moment, cu atat mai mult cu cat fiecare companie incearca sa-si mentina sau sa-si imbunatateasca spiritul de echipa, si, implicit, lucrul de la birou, chiar si in paradigma noua de 2-3 zile de munca la distanta pe saptamana. In egala masura, si multinationalele care se extind in afara pietei de munca din capitala vor sa pastreze standardul pe care il ofera angajatilor”, explica Alexandru Atanasiu, Deputy Head | Property Management & Construction Services la Colliers Romania.
„Astfel - continua consultantul Colliers -, biroul nu mai este doar un spatiu de lucru, ci o destinatie, o experienta, in care calitatea serviciilor, locatia, mixul de servicii din zona si din cladire, dezvoltarea unei comunitati sunt elemente esentiale pentru cresterea gradului de utilizare de spatii si de crestere a productivitatii”.
Contractarea de servicii de Property Management subliniaza abordarea profesionala pe care dezvoltatorii si proprietarii de spatii de birouri si industriale o au in raport cu chiriasii lor, generand economii de scara si beneficii precum contributia semnificativa la implementarea angajamentelor de mediu, sociale si de guvernanta (ESG), dar si integrarea de soft-uri si aplicatii optimizate si raportarea unitara pe situatia financiara coroborata cu situatia operationala din site.
„Trendul observat in orasele regionale, precum Cluj-Napoca si Timisoara, unde exista peste 730.000 de metri patrati de spatii in cladiri birouri de clasa A si B, arata nevoia din ce in ce mai mare a proprietarilor pentru un integrator profesionist de administrare a proprietatilor, care vine cu servicii foarte bune si costuri mai mici decat gestionarea proprie. Modul in care ne desfasuram activitatea genereaza economii semnificative pentru companiile care au ales sa ne externalizeze administrarea proprietatilor, avand in vedere cunostintele specializate ale echipei, aptitudinile si experientele acumulate in peste 12 ani de activitate, procedurile dezvoltate, implementarea celor mai bune practici, atat la nivel local, cat si regional, si sistemele noastre IT”, completeaza Alexandru Atanasiu.
In Cluj-Napoca si in Timisoara, orase in care Colliers administreaza aproape 100.000 metri patrati de spatii de birouri si industriale, au ales sa-si externalizeze administrarea proprietatilor cu precadere companii de IT&C, dar si din zona de servicii profesionale, productie si energie.
Divizia de Property Management a Colliers are o abordare multidisciplinara pentru fiecare proiect, acoperind o gama vasta de activitati prin serviciile pe care le ofera. Mai exact, asigura un management operational si tehnic al cladirilor, acoperind totodata nevoile chiriasilor si asigurandu-se ca acestia isi indeplinesc obligatiile contractuale. In acelasi timp, compania ofera si servicii financiare pentru administrare (facturare, plati, cheltuieli si venituri, reconcilieri), precum si raportare catre proprietari, asigurand legatura operationala dintre nevoile chiriasilor si cele ale proprietarilor.
Anul trecut, Colliers si-a crescut portofoliul de proprietati administrate cu 135.000 metri patrati in 5 noi proiecte de birouri, ajungand la un portofoliu total de 680.000 metri patrati. In prezent, compania are un total de aproximativ 400 de chiriasi in cladirile pe care le administreaza in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov si Arad, iar valoarea proprietatilor din portofoliu depaseste un miliard de euro.
„Asistam la o maturizare a pietei locale de property management. Acum 10 ani, Romania incepea sa acumuleze stoc de cladiri de birouri clasa A, inalt tehnologizate si eficiente, iar aceste cladiri aveau nevoie de personal calificat pentru exploatare si eficientizare. Noi am inceput inca de atunci training-ul si specializarea colegilor property manageri prin programe cu focus atat pe intelegerea in detaliu a elementelor operationale, tehnice si mai ales comerciale, cat si pe customer service si dezvoltare de activitati si sisteme IT care sa eficientizeze activitatea. Asta ne face pregatiti pentru continuarea consolidarii pozitiei noastre de lider de piata pe servicii de property management office si pentru cresterea prezentei noastre in orasele regionale. Tot mai multe companii institutionalizate/straine care achizitioneaza sau cauta sa achizitioneze proiecte comerciale in orasele regionale vor si acolo sa primeasca aceeasi calitate a serviciilor de PM ca in Bucuresti”, observa Oana Adjudeanu, Deputy Head | Property Management & Construction Services la Colliers Romania.

Din aceeasi categorie

13 Iun 07:00 | SKANSKA: Piata infrastructurii civile sustine operatiunile de constructii din Europa
12 Iun 07:00 | VIACON inregistreaza cel mai bun prim trimestru din punct de vedere financiar
10 Iun 17:55 | REVEAL: Sudul Capitalei - de la zona ignorata la pol de dezvoltare urbana
05 Iun 11:18 | Colliers: Tranzactiile cu apartamente au scazut cu 9% in primele 4 luni din 2025
05 Iun 07:50 | ADURO si-a propus cresterea cu 20% a numarului de angajati, in urmatorii ani
04 Iun 07:26 | MAPN: Buget de 2,5 miliarde lei pentru investitii in infrastructura
04 Iun 07:36 | LEVIATAN GROUP: Crestere de pana la 15% a cifrei de afaceri, in 2025
03 Iun 07:04 | CNI: Planul de reorganizare al MDLPA nu afecteaza activitatea de investitii
02 Iun 10:26 | MENARD: Draga Proiectantule, stii ce face pamantul pe care vrem sa construim?
30 Mai 07:27 | WILLEMEN: Volumul de lucrari din domeniul fundatiilor speciale este in crestere
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA