Vineri, 01 August 2025
RO EN

CONCEFA: Lucrarile de infrastructura reprezinta prioritatea firmei

Infiintata in 1937 ca un simplu atelier in Sibiu, avand ca obiect de activitate construirea si repararea liniilor si podurilor de cale ferata de pe raza Regionalei CFR Brasov, Concefa SA constituie astazi un grup de firme ce cuprinde societatile Concefa, Tunele SA, Combeton, Aluglass, Transferoviaria, Sibavis. Bazandu-se pe contractele semnate deja, grupul – ce dispune de un numar de peste 1.600 de angajati - vizeaza pentru acest an o majorare importanta a cifrei de afaceri. Activitatea firmei se axeaza, in principal, pe realizarea cladirilor rezidentiale si nerezidentiale de mare amploare si complexitate si, in egala masura, pe executia lucrarilor de infrastructura.
Horatiu Cercel (38 de ani);
Functie/Firma: director general al Concefa SA;
Studii: Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea Lucian Blaga – Sibiu (1987 – 1991), Matematica – Fizica.
Experienta profesionala: 1992 – 1997 manager al firmei Antreprenorul; 1997 – 1998 director general al SIBIF SA; 1998 - 1999 sef al serviciului de marketing la Concefa SA; 1999 – prezent director general al Concefa SA;
Hobby: sportul.
 
- Cum a evoluat segmentul specific de activitate in primul semestru?
- Traversam, in continuare, o perioada de recesiune economica, resimtita si pe piata constructiilor, insa dinamica negativa a acestui sector s-a atenuat in prima jumatate a anului 2010. Nu ne putem astepta la o crestere la nivelul capacitatilor de productie in care am investit, dar, conjunctural, societatea noastra are contracte semnate cu alocatii bugetare pentru anul in curs, care permit mai mult decat dublarea cifrei de afaceri din 2009, depasind chiar nivelul din 2008.
- Descrieti modul in care criza financiara a afectat activitatea pe care o desfasurati.
- Repercusiunile s-au situat, in primul rand, la nivelul lichiditatii, criza generand sistarea finantarii unor contracte. In al doilea rand, una din activitatile principale, respectiv constructia de cai ferate, a tins spre zero in 2009, datorita faptului ca fondurile pentru reparatii capitale si investitii de la bugetul de stat pe anul 2009 au acoperit doar datoriile restante din 2008 ale CNCFR SA fata de constructorii feroviari. A trebuit sa gasim solutii de adaptare, modificand si strategiile de investitii. Astfel, daca inainte de declansarea crizei ne-am propus accelerarea proiectelor rezidentiale, am revenit in zona lucrarilor de infrastructura si cai ferate, ca prioritate. Indiscutabil, am fost afectati de scaderea drastica a preturilor si a cererii de locuinte pe segmentul imobilelor pe care le-am dezvoltat.
- Cum caracterizati situatia generala a pietei imobiliare?
- Dupa o crestere nesanatoasa a acestui sector (si o consider nesanatoasa, fiindca, desi sectorul constructii trebuie sa genereze majorare economica pe orizontala, in Romania aceasta situatie a dus doar la sporirea importurilor), consider acest ragaz numit «perioada de criza» binevenit atat in ceea ce inseamna repozitionarea dezvoltatorilor, cat si ca un timp prielnic pentru cumparatori de a invata sa compare si sa evalueze mai corect locuintele pe care le achizitioneaza si datoria impovaratoare a creditelor la care se angajeaza. Consider ca «Prima Casa» este cel mai important program guvernamental de stabilizare a sectorului si securizare a celor care isi doresc un viitor in aceasta tara.
- Care sunt proiectele aflate in derulare?
- Semnificativ pentru 2010 este proiectul Silver Mountain - Poiana Brasov, unde Concefa va executa, pana la sfarsitul anului, lucrari in valoare de 20 milioane de euro. Alte categorii de obiective majore sunt si cele de la Putna Seaca, proiect de reconstructie a infrastructurii feroviare, contract in valoare de 13,2 milioane de euro si, pe acelasi segment, lucrarile de la Sibot, cu o valoare de 2,2 milioane de euro, cu fonduri ISPA. La Cluj, lucram la reabilitarea grupului statuar Matei Corvin (fiind singura firma de constructii din Romania care are in portofoliu restaurarea unei statui), respectiv la parcarea de pe strada Fabricii.
- Cum se reflecta strategia de investitii adoptata la nivel de companie?
- La nivel strategic, ne-am stabilit cateva coordonate majore, dintre care se distinge consolidarea activitatii in zona de constructii cai ferate-tunele, linie pe care se incadreaza si achizitia firmei Tunele SA. De asemenea, eforturile noastre se vor indrepta in directia asimilarii de noi tehnologii de productie: montarea statiei de asfalt achizitionate in 2009, finalizarea investitiilor in balastiere si statii de sortare, cumpararea unei coloane de asfaltare. Daca pentru primele mizam pe o finantare din majorarea capitalului, la cele din urma am aplicat pentru un program de finantare europeana. Mai multe informatii puteti afla din editia Septembrie - Octombrie a revistei Agenda Constructiilor.

Din aceeasi categorie

24 Iul 07:00 | TERNA se extinde la nivel regional si obtine contracte de peste 1,3 miliarde euro
23 Iul 07:00 | ACCIONA atinge un nivel al portofoliului de lucrari in executie de 54 miliarde euro
21 Iul 07:47 | PORR Romania accelereaza marile santiere, de la porturi la autostrazi
18 Iul 07:27 | VIAROM Construct si-a propus un obiectiv de afaceri de 500 milioane lei, pentru 2030
17 Iul 07:41 | DPB, principalul furnizor de asfalt din Banat, are noi planuri de extindere
16 Iul 12:07 | ANALIZA: Piata de real estate - intre ajustare, oportunitate si repozitionare
16 Iul 11:20 | Cushman & Wakefield Echinox: Investitorii straini revin pe piata imobiliara
16 Iul 10:59 | View Box Houses a dezvoltat un sistem pentru constructia de locuinte modulare
16 Iul 07:00 | FIEC: Ingineria civila este componenta cea mai rezistenta din sectorul constructiilor
15 Iul 12:31 | RE/MAX Romania isi extinde reteaua cu 6 noi francize la nivel national
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA