Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

Costurile de amenajare a spatiilor de birouri au crescut cu 10-15% in ultimul an

Costurile medii pentru amenajarea spatiilor de birouri in Romania au crescut cu 10-15% fata de anul anterior, in principal din cauza majorarii costurilor cu forta de munca, arata un raport realizat de compania de servicii imobiliare iO Partners. Cu toate acestea, arata analiza, Romania continua sa fie una dintre cele mai accesibile tari din Uniunea Europeana din acest punct de vedere, cu preturi semnificativ mai mici decat in Polonia, Cehia sau tarile occidentale. Raportul, care se bazeaza pe date colectate din peste 40 de proiecte derulate de iO Partners, reflecta evolutiile recente ale pietei si noile provocari pentru companiile care isi amenajeaza spatiile de birouri.
Costul mediu pentru amenajarea unui spatiu de birouri in Romania variaza intre 850 si 950 euro/mp, incluzand mobilierul, dar poate atinge intre 650 si 1.500 euro/mp pentru un proiect complet. Costurile de constructie si MEP (mecanica, electrica si sanitara) reprezinta 50-55% din costul total, in vreme ce mobilierul si decoratiunile ajung la o medie de 30 - 35% din costuri, iar restul de 10% reprezinta costuri profesionale.
 
 
Cerinte in trend: sustenabilitatea, ergonomia si avansul tehnologic
Pe langa cresterea costurilor, raportul evidentiaza si o cerere tot mai mare pentru birouri care respecta criteriile de sustenabilitate si ESG, pentru cele care sunt ergonomice, cat si pentru cele suficient de avansate din punct de vedere tehnologic pentru a sustine eficient munca hibrida. (software/ hardware pentru managementul spatiului si ocuparii, heat maps).
Aceste preferinte reflecta o schimbare profunda in modul in care companiile privesc spatiile de lucru, cu un accent vizibil pe bunastarea angajatilor si pe reducerea impactului asupra mediului. O data cu evolutia sectorului imobiliar, cerintele clientilor devin tot mai sofisticate si mai orientate catre tehnologie - un trend care se va mentine cel mai probabil pe termen lung.
"Pentru a face fata costurilor si cerintelor tot mai avansate in materie de design al spatiului, companiile au nevoie de consultanta personalizata si expertiza in realizarea obiectivelor de lucru, organizationale si ESG. Tocmai de aceea, la iO Partners am gandit o abordare holistica si centrata pe optimizarea costurilor, care include toate etapele ciclului de viata al proiectului, de la intelegerea obiectivelor de sustenabilitate si financiare ale clientilor, pana la selectia cladirilor, designul detaliat si executia propriu-zisa. Ne asiguram ca fiecare pas, de la evaluarea costurilor de constructie si fit-out pana la gestionarea logistica si predarea finala, este optimizat pentru a livra solutii la standarde inalte in bugetul agreat”, arata Marius Muresan, Head of Project and Development Services, iO Partners.
In ciuda incertitudinii economice si a deficitului de forta de munca, care vor persista, analiza iO Partners anticipeaza o stabilizare a inflatiei si chiar o posibila usoara scadere a preturilor in viitorul apropiat. Totusi, presiunea pe costuri va continua, alimentata de noi cerinte legislative si de birocratia asociata cu respectarea normelor ESG. iO Partners subliniaza ca, in ciuda acestor provocari, calitatea si sustenabilitatea vor ramane prioritati pentru companii.

Din aceeasi categorie

12 Sep 14:25 | RCBB Gruppe, la 7 ani: 100 de santiere finalizate si noi proiecte de infrastructura
12 Sep 07:57 | DELGAZ GRID: Investitii de 1,28 miliarde lei in retele inteligente, in 2025
11 Sep 07:48 | RETTER: Portofoliu de 120 milioane euro si crestere de 30% in primul semestru 2025
10 Sep 11:15 | C&W Echinox: Piata hoteliera locala continua sa performeze peste asteptari in S1
10 Sep 07:23 | PPC Renewables Romania: Peste 2 GW in capacitati instalate, pana la finalul lui 2026
10 Sep 07:06 | ELECTROMONTAJ: Afaceri anuale de 150 milioane euro si extindere in 4 tari
10 Sep 07:00 | S IMMO adopta o strategie noua de crestere si optimizare a portofoliului de investitii
09 Sep 13:40 | Ionut Grigoras s-a alaturat echipei Activ Property ca Partener-Industrial Department
09 Sep 09:06 | Andrei Diaconescu, ONE: Romania si industria de constructii au nevoie de diaspora
09 Sep 09:35 | ADR Centru: Investitii de 500 milioane euro in infrastructura educationala, in 18 ani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA