Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

DPB, principalul furnizor de asfalt din Banat, are noi planuri de extindere

Compania Drumuri si Poduri Banat (DPB), divizia de constructii a grupului Maxagro, are in dotarea tehnologica trei statii de asfalt cu o capacitate de 240 mc/h amplasate in judetele Timis si Caras-Severin, 3 statii de betoane de 100 mc/h in judetele Timis (Gataia) si Caras-Severin (Resita, Bocsa), administrand doua cariere de piatra in Caras-Severin (Bocsa) si Arad (Paulis), respectiv o balastiera de 20 ha in localitatea Lugoj. Firma dispune, de asemenea, de o flota moderna si performanta de utilaje pentru lucrari de drumuri si poduri, avand totodata propriul laborator de analiza si incercari in constructii, de gradul II. Prin inaugurarea celea de-a treia statii de asfalt, DPB a devenit cel mai mare furnizor de asfalt din regiunea Banatului, cu o capacitate de peste 700 de tone pe ora. Statiile din dotare sunt utilizate in primul rand la utilizarea asfaltului in lucrarile de constructii, precum si pentru comercializarea acestuia catre terti. Pana in prezent, DPB a finalizat lucrari in valoare de peste 35 milioane de euro.
In cele ce urmeaza, Alexandra Zifceak, CEO la Drumuri si Poduri Banat, ofera detalii privitoare la activitatea curenta, prefigurand perspectivele de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung. 
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce tipuri de servicii asigurati? In ce stadiu sunt acestea si ce termene de executie au prevazute?
- Recent am finalizat cu succes, inainte de termen, lucrarile pe DN 68A Cosava - Margina. In prezent, suntem in etapa finala a proiectului DN 58 Resita - Caransebes si derulam lucrari de intretinere rutiera prin Directia de Drumuri Judetene Caras-Severin. Urmatorul obiectiv major il reprezinta Autostrada A1 Lugoj - Topolovat, unde vom reabilita covorul asfaltic pe o suprafata de 187.000 mp. Majoritatea lucrarilor noastre sunt finalizate inainte de termen, reflectand respectul nostru fata de participantii la trafic si angajamentul pentru calitate si eficienta. Actualmente, portofoliul total de proiecte al companiei depaseste 100 de milioane de lei la nivelul anului 2025.
- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2026-2030)?
- Compania noastra performeaza constant, investind in oameni si tehnologie. In prima jumatate a anului 2025, am participat, alaturi de echipa noastra, la targuri internationale de constructii in Germania si China, pentru a ne alinia cu cele mai noi tendinte si inovatii din domeniu.
Pentru semestrul al doilea, asteptam cu interes rezultatele pentru participarea noastra la licitatia privind Autostrada Timisoara - Moravita, un proiect-cheie in strategia noastra de viitor. In perspectiva 2026-2030, vizam o consolidare accelerata in zona de vest a Romaniei si extinderea in proiecte de infrastructura de amploare.
Din punct de vedere financiar, cifra de afaceri a companiei a crescut semnificativ in ultimii ani, ca urmare a extinderii activitatii. In 2024, am inregistrat incasari de aproape 123,5 milioane de lei, iar pentru acest an estimam o crestere de aproximativ 15%-20%, in functie de dinamica licitatiilor si a lucrarilor castigate.
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2025 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta pe termen scurt si mediu?
- Consideram ca dezvoltarea Romaniei este strans legata de evolutia infrastructurii. Chiar daca vor exista intarzieri sau ajustari cauzate de contextul bugetar si politic, proiectele majore de infrastructura nu pot fi amanate la nesfarsit. Vor trebui identificate solutii alternative pentru finantarea investitiilor, precum atragerea de fonduri prin imprumuturi externe cu dobanzi avantajoase, realizarea de parteneriate public-private (PPP) sau asocierea statului cu mari companii private. Un obstacol major in calea PPP-urilor este lipsa unei legislatii clare si functionale in acest sens. 
Alte impedimente actuale care ar putea infrana absorbtia fondurilor si dezvoltarea proiectelor in termene sunt legate de incetinirea platilor de la buget si riscul de suspendare a finantarilor europene pentru unele proiecte in derulare.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- Printre cele mai mari provocari se numara birocratia excesiva, lipsa lichiditatilor pentru firmele romanesti, care nu au sprijinul unor grupuri internationale, neplata la timp a facturilor de catre stat, accesul dificil la proiecte mari din cauza conditiilor restrictive de eligibilitate
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei? Vizati extinderea si in alte sectoare de activitate?
- Suntem un grup de firme care intotdeauna a avut o pasiune pentru noutati, asadar in continuare vom investii in noi utilaje si tehnologii, dar foarte important este ca investim in digitalizare si ne dorim sa ne tehnologizam cat mai mult. Si, nu in ultimul rand, investim in oameni, in echipa DPB, care vrem sa progreseze pe zi ce trece. Dorim sa ne consolidam pozitia in regiunea de vest a tarii si vizam extinderea inclusiv in alte sectoare.

Din aceeasi categorie

12 Sep 14:25 | RCBB Gruppe, la 7 ani: 100 de santiere finalizate si noi proiecte de infrastructura
12 Sep 07:57 | DELGAZ GRID: Investitii de 1,28 miliarde lei in retele inteligente, in 2025
11 Sep 07:48 | RETTER: Portofoliu de 120 milioane euro si crestere de 30% in primul semestru 2025
10 Sep 11:15 | C&W Echinox: Piata hoteliera locala continua sa performeze peste asteptari in S1
10 Sep 07:23 | PPC Renewables Romania: Peste 2 GW in capacitati instalate, pana la finalul lui 2026
10 Sep 07:06 | ELECTROMONTAJ: Afaceri anuale de 150 milioane euro si extindere in 4 tari
10 Sep 07:00 | S IMMO adopta o strategie noua de crestere si optimizare a portofoliului de investitii
09 Sep 13:40 | Ionut Grigoras s-a alaturat echipei Activ Property ca Partener-Industrial Department
09 Sep 09:06 | Andrei Diaconescu, ONE: Romania si industria de constructii au nevoie de diaspora
09 Sep 09:35 | ADR Centru: Investitii de 500 milioane euro in infrastructura educationala, in 18 ani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA