Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

Firmele reziliente reusesc in recesiune sa isi reduca costurile si sa creasca veniturile

Un fapt incontestabil este acela ca niciodata organizatiile nu sunt pe deplin pregatite pentru a face fata cu succes crizelor macroeconomice. Totusi, exista solutii prin aplicarea carora asemenea momente negative pot fi depasite cu pierderi acceptabile, cu atat mai mult cu cat nicio criza nu seamana cu alta. Cel mai important aspect intr-un asemenea scenariu este asigurarea unei „reziliente” suficient de mari, definite prin capacitatea de a asigura o profitabilitate peste medie a afacerii. Iminenta unei recesiuni este sustinuta de periodicitatea aproape perfecta a unor astfel de fenomene in ultima jumatate de secol, cand acestea s-au succedat la intervale de 8 – 10 ani. Faptul ca in prezent economia mondiala se afla deja de un deceniu in expansiune este asadar suficient pentru a pune sub semnul intrebarii durabilitatea acestui trend, mai ales pe termen scurt. Desigur, crizele economice se caracterizeaza prin doua si numai doua certitudini – si anume aceea ca vor avea loc, respectiv cea care stabileste ca nimeni nu stie cu exactitate cand se va intampla evenimentul respectiv. Exista companii care reusesc sa „navigheze” pe „ape nesigure” mai bine decat competitorii - de regula, cele care se pregatesc din timp pentru astfel de evenimente, in final reusind sa iasa consolidate si sa-si pastreze pentru lung timp avantajul competitiv castigat. O analiza comprehensibila a companiilor de mari dimensiuni care au atins performanta respectiva indica faptul ca, in mod invariabil, acestea s-au  situat in zona superioara a curbei flexibilitatii, care masoara valoarea totala a castigurilor returnate actionarilor (definita prin indicatorul TRS). Daca pentru majoritatea corporatiilor, acesta a fost nul sau negativ in timpul ultimei crize macroeconomice (2007 – 2011), indicele TRS a avut o valoare mediana de 20% in cadrul celor mai performante companii reziliente dintr-un grup de 1.000 de societati analizate. Evident, dupa finalizarea recesiunii, diferentele respective s-au accentuat, ajungand, actualmente, la peste 150%, fapt ce s-a reflectat inclusiv asupra performantei financiare globale a firmelor respective. Dincolo de capacitatea ridicata de revenire, companiile reziliente si-au demonstrat de-a lungul timpului calitatea de a genera venituri operationale consistente, fara intrerupere, indiferent de conditiile macroeconomice specifice unei perioade sau alteia. O explicatie a acestei abilitati de conservare a profitabilitatii rezida, cel mai probabil, in reducerea drastica a costurilor operationale in timpul crizelor, ceea ce le permite ca, in perioadele urmatoare, sa continue in ritmul impus – fapt ce impulsioneaza si mai mult castigurile. Ceea ce conteaza in situatia respectiva este, in esenta, abilitatea de a anticipa apropierea recesiunii si de a actiona rapid in directia reducerii costurilor. Aceasta le asigura, de asemenea, avantaje nete in procesele de cesiuni/achizitii. Afirmatia anterioara este demonstrata de faptul ca din totalul tranzactiilor efectuate de companiile reziliente in intervalul 2007 - 2011, 25% au vizat cesiuni (fata de numai 18% in cazul companiilor nereziliente), in vreme ce, in perioada de revenire, 96% din actiuni s-au focalizat pe achizitii.

Din aceeasi categorie

19 Noi 06:50 | SEMA Real Estate intra intr-o noua etapa strategica odata cu lansarea Sema Home
18 Noi 06:38 | NUSCO: Primul hotel Hyatt din Bucuresti, parte din proiectul Nusco City
17 Noi 06:36 | InteRo Property: Proiecte in expansiune si o viziune durabila pentru Bucuresti
14 Noi 06:53 | Simon, Iuga & Partners: Strategii pentru un sector industrial in transformare
14 Noi 06:39 | ONE United Properties intra pe piata hoteliera cu brandurile Mondrian si The Hoxton
13 Noi 06:48 | SQUARE 7 continua expansiunea M Park si pregateste noi proiecte in tara
12 Noi 06:38 | BELLEMONDE extinde dezvoltarea din Pipera cu o investitie de 25 milioane euro
11 Noi 11:01 | Colliers: Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025
11 Noi 06:18 | GENESIS Property investeste 20 milioane euro in Innovation Center din YUNITY Park
10 Noi 06:12 | COLLIERS: Hoteluri noi, cu peste 4.500 de camere, sunt asteptate in urmatorii 3 ani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA