Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

Intrakat Group, proprietarul Aktor, a raportat venituri de 412 milioane euro in 2023

Proiectele de constructii derulate in Romania au contribuit cu 8% la cifra de afaceri totala din 2023 a Grupului Intrakat, care detine compania Aktor SA, constructorul Autostrazii A0 Sud Bucuresti Lot 3 si al liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea 2 Apata - Cata.
Potrivit situatiilor financiare ale Grupului Intrakat, societatea-mama a companiei Aktor a raportat o cifra de afaceri consolidata de 412 milioane de euro pentru 2023 si profit operational, rezultate din proiecte in valoare cumulata de 4,9 miliarde euro, din care peste 20% provin din Romania.
Vicepresedintele Consiliului de Administratie si CEO al Grupului Intrakat, Alexandros Exarchou, a comentat rezultatele financiare: "In 2023, Intrakat s-a impus ca unul dintre grupurile de afaceri de top din Europa de Sud-Est. A fost un an care a marcat imbunatatirea tuturor indicatorilor nostri financiari si extinderea prezentei noastre pe piata. Finalizarea achizitiei si a integrarii Aktor, care ne-a confirmat premisa ca ne va imbunatati si mai mult pozitia financiara, ne ofera dimensiunea si amploarea necesara pentru a creste avand in vedere perioada post-inchidere a proiectelor Fondului de Recuperare si cu un orizont de inceput de deceniu urmator".
 
Focus pe Romania
Compania Aktor este implicata in Romania si in constructia subsectiunii 2 a liniei de cale ferata Apata - Cata, un proiect dificil din punct de vedere tehnic, unul dintre putinele din Europa in care se vor folosi in paralel 4 masini de forat tuneluri.
"Suntem aici pentru a ramane in Romania. De aceea dorim sa construim ceea ce pe plan intern ne descrie ca Aktor Romania, si nu doar ca o subsidiara a Aktor", a spus Exarchou.
El a adaugat: "Ne repozitionam strategic in Romania, care ofera perspective semnificative de crestere, si exploram piata locala pentru a ne extinde dimensiunile si a creste. Ne concentram in special pe piata din Romania. In trecut, Aktor a avut operatiuni in 52 de tari, dar am incetat aceste operatiuni peste tot, cu exceptia Greciei si Romaniei. Ne concentram doar pe piata din Romania, pe care o vom dezvolta si in care vom investi cat mai mult pe viitor. Dupa Grecia, Romania este cea mai primitoare, cea mai prietenoasa tara si are cea mai evidenta crestere economica pe care o vedem in Europa", a declarat directorul executiv al Aktor, Alexandros Exarchou.
 
 
Managerul a precizat ca Lotul 3 Sud al Autostrazii Bucuresti, intre Autostrazile A1 (Bucuresti - Pitesti) si DN6 (Bucuresti - Bragadiru), in constructia careia este implicata compania, va fi finalizat in septembrie, cu muncitori care lucreaza acum in trei schimburi pe zi: "Incercam sa terminam mai devreme; este o promisiune pe care am facut-o Guvernului. (…) Daca va fi necesar sa crestem resursele pentru a atinge acest obiectiv, o vom face".
Echipa de constructori de la Aktor Romania a finalizat in aprilie montarea tuturor celor sase grinzi metalice care formeaza sectiunea centrala a viitorului nod rutier peste autostrada A1 de langa Ciorogarla. 
In paralel, Aktor lucreaza la toate celelalte 11 structuri, poduri si overpass-uri, monteaza grinzile metalice si la pasajul CFR, executa ultimele lucrari pentru terasamente, asterne stratul de BSC si a inceput si lucrarile de asfaltare.
Pe langa tronsonul A0 Sud Bucuresti Lotul 3, Aktor lucreaza non-stop la finalizarea viitoarei linii de cale ferata Brasov - Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, tronsonul Brasov - Sighisoara, subsectiunea 2: Apata - Cata, care implica saparea celor mai lungi tuneluri gemene din sistemul feroviar al Romaniei.
 
 
Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul Aktor SA - Alstom Transport SA - Compania Arcada.
Pasajele subterane Ormenis/ Homorod vor fi formate fiecare din cate doua tuneluri feroviare cu cate o linie de cale ferata. Cele patru tuneluri vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorita captuselii din beton). Primul utilaj de foraj TBM a inceput deja sa sape pe 5 martie, dinspre Racos inspre Ormenis. 
"Acest proiect este o capodopera inginereasca pentru calea ferata dintre Brasov si Sighisoara. Foram cele mai lungi tuneluri feroviare din Romania prin muntele dintre Apata si Racos. Singularitatea provocarilor tehnice datorate structurii variabile a solului face ca acest proiect sa fie o premiera pentru Romania. De asemenea, evidentiaza capacitatea Aktor de a implementa proiecte de constructii complexe si provocatoare si sprijinul nostru puternic pentru cresterea tarii", a declarat Alexandros Exarchou, CEO al Grupului Intrakat.
 
 
PPP ca vector de dezvoltare
Unul dintre factorii cheie pentru crestere este segmentul parteneriatelor public-privat (PPP). Astfel, Intrakat raporteaza, pentru sfarsitul anului 2023, patru PPP-uri in derulare (3 PPP-uri si un acord de concesiune), doua PPP-uri nou semnate in 2023, trei PPP-uri in care figureaza ca ofertant preferat si mai mult de 20 de PPP-uri in care s-a implicat in procesul de licitatie.
Potrivit BEI (Banca Europeana de Investitii), Grecia a semnat si implementat deja 20 de proiecte PPP cu un buget acumulat de 1,8 miliarde euro, in timp ce mai mult de 20 de noi proiecte sunt in curs de desfasurare. In toata Europa, parteneriatele public-private (PPP) reprezinta o metodologie moderna pentru implementarea proiectelor de infrastructura la cheie, care promite solutii constructive de inalta calitate, precum si furnizarea pe termen lung a serviciilor de operare si intretinere.
"PPP-urile sunt un instrument modern de inovare financiara care poate atrage investitori internationali si institutii financiare. Prin urmare, Romania poate profita de aceasta noua modalitate de finantare si promovare a proiectelor de infrastructura, care la randul lor vor ajuta tara sa se modernizeze si sa devina mai competitiva", a explicat Exarchou, care s-a referit si la piata din Romania.
Aktor Construction este membru al Grupului Intrakat, un lider al industriei in sectoarele Greciei de constructii, infrastructura, concesiuni/ parteneriate public-private (PPP), surse regenerabile de energie (SRE), stocare de energie, dezvoltare imobiliara, proiecte de mediu si tehnologii digitale, cu o prezenta semnificativa in Europa de Sud-Est. Fondata in 1987, Intrakat este listata la Bursa de Valori din Atena din 2001.

Din aceeasi categorie

12 Sep 14:25 | RCBB Gruppe, la 7 ani: 100 de santiere finalizate si noi proiecte de infrastructura
12 Sep 07:57 | DELGAZ GRID: Investitii de 1,28 miliarde lei in retele inteligente, in 2025
11 Sep 07:48 | RETTER: Portofoliu de 120 milioane euro si crestere de 30% in primul semestru 2025
10 Sep 11:15 | C&W Echinox: Piata hoteliera locala continua sa performeze peste asteptari in S1
10 Sep 07:23 | PPC Renewables Romania: Peste 2 GW in capacitati instalate, pana la finalul lui 2026
10 Sep 07:06 | ELECTROMONTAJ: Afaceri anuale de 150 milioane euro si extindere in 4 tari
10 Sep 07:00 | S IMMO adopta o strategie noua de crestere si optimizare a portofoliului de investitii
09 Sep 13:40 | Ionut Grigoras s-a alaturat echipei Activ Property ca Partener-Industrial Department
09 Sep 09:06 | Andrei Diaconescu, ONE: Romania si industria de constructii au nevoie de diaspora
09 Sep 09:35 | ADR Centru: Investitii de 500 milioane euro in infrastructura educationala, in 18 ani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA