Sâmbătă, 10 Mai 2025
RO EN

McKinsey anunta schimbari majore de paradigma pentru noua normalitate

Confruntate cu presiuni constante in directia optimizarii costurilor si imbunatatirii performantelor operationale, multe companii au intreprins deja actiuni concrete pentru a spori inclusiv eficienta functiilor de suport. Statisticile arata ca 80% dintre firmele incluse in clasamentul Forbes 500 folosesc deja un model centralizat de servicii partajate, insa in majoritatea cazurilor este vorba doar despre o abordare superficiala, fara a se exploata, la intensitatea necesara, potentialul acestor oportunitati. Ingrijorator este, de asemenea, faptul, ca multe organizatii au pierdut deja timp pretios in dezbaterea oportunitatii unei astfel de abordari, incercand sa afle daca este rentabil sa se focalizeze pe procese si functii centralizate pentru majorarea eficientei sau sa-si automatizeze activitatea prin tehnologiile digitale disponibile. Pandemia Covid-19 nu a facut altceva decat sa accelereze procesele, creand o fereastra utila pentru acele entitati care si-au propus sa reconfigureze modul de lucru al functiilor de suport. De aceea, expertii McKinsey considera ca in noua normalitate companiile care aleg ca mai intai sa-si centralizeze procesele vor afla foarte curand ca se impune o digitalizare a acestora. O asemenea abordare, de tipul „actioneaza si apoi aplica toate corectiile necesare” nu este intotdeauna de dorit, fiind uneori indicata abordarea prin care progresul rapid este asigurat prin automatizare, urmata ulterior de centralizarea operatiunilor. Obiectiv insa, ordinea in care se realizeaza cele doua etape depinde in mare masura de o combinatie unica de circumstante si de nevoile aferente. Indiferent de calea pe care o alege o companie, exista un set clar de masuri care au rolul de a imbunatati rezultatele, esential fiind stoparea dezbaterilor si trecerea la actiunea directa. Ambele metode – centralizarea intai sau automatizare intai – au capacitatea de a spori calitatea serviciilor prestate, precum si a tuturor functiilor de suport. Decat sa se urmareasca implementarea exclusiva a uneia dintre ele, mai rationala ar fi combinarea lor inteligenta, urmarind  cinci reguli de baza – si anume: adaptarea digitalizarii in functie de specificul masurabil al fiecarei operatiuni (de exemplu, pentru achizitiile de marfuri si materiale comune pentru alimentarea ciclurilor de productie este recomandat un nivel inalt de automatizare, ceea ce nu este indicat in schimb in cazul achizitiilor strategice, unde decizia se ia exclusiv de personalul specializat); standardizarea proceselor folosind un sistem logic unitar; consolidarea platformelor IT si a bazelor de date; incurajarea dezvolarii unei puternice culturi organizationale; asigurarea unei viteze ridicate de reactie. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

30 Apr 14:05 | AKTOR: Triplare a cifrei de afaceri si crestere majora de profit in 2024, pentru grup
30 Apr 12:13 | Meta Estate Trust investeste 4 milioane euro in sectorul rezidential din Bucuresti
30 Apr 10:05 | SVN: Ratele ipotecare scad ca pondere in veniturile unui debitor, pe termen lung
30 Apr 09:44 | Mr.Finance: Soldul total al creditelor ipotecare a continuat sa creasca in martie
30 Apr 09:29 | NBI: Piata rezidentiala din Bucuresti intra intr-o noua etapa de maturizare
29 Apr 18:30 | PORR Construct: Peste 1.000 de vizitatori, la tunelul autostrazii ce strabate Carpatii
29 Apr 13:26 | STRABAG: Perspective bune in Romania, datorate portofoliului de 653 milioane euro
29 Apr 12:26 | CBRE o numeste pe Ramona Hirnea drept Head of Investor Retail Leasing in Romania
29 Apr 07:00 | GLOBALWORTH reconfigureaza portofoliul pentru reducerea gradului de indatorare
28 Apr 12:58 | Romania ofera printre cele mai mari stimulente din UE pentru proiecte comerciale
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA