Luni, 11 August 2025
RO EN

McKinsey anunta schimbari majore de paradigma pentru noua normalitate

Confruntate cu presiuni constante in directia optimizarii costurilor si imbunatatirii performantelor operationale, multe companii au intreprins deja actiuni concrete pentru a spori inclusiv eficienta functiilor de suport. Statisticile arata ca 80% dintre firmele incluse in clasamentul Forbes 500 folosesc deja un model centralizat de servicii partajate, insa in majoritatea cazurilor este vorba doar despre o abordare superficiala, fara a se exploata, la intensitatea necesara, potentialul acestor oportunitati. Ingrijorator este, de asemenea, faptul, ca multe organizatii au pierdut deja timp pretios in dezbaterea oportunitatii unei astfel de abordari, incercand sa afle daca este rentabil sa se focalizeze pe procese si functii centralizate pentru majorarea eficientei sau sa-si automatizeze activitatea prin tehnologiile digitale disponibile. Pandemia Covid-19 nu a facut altceva decat sa accelereze procesele, creand o fereastra utila pentru acele entitati care si-au propus sa reconfigureze modul de lucru al functiilor de suport. De aceea, expertii McKinsey considera ca in noua normalitate companiile care aleg ca mai intai sa-si centralizeze procesele vor afla foarte curand ca se impune o digitalizare a acestora. O asemenea abordare, de tipul „actioneaza si apoi aplica toate corectiile necesare” nu este intotdeauna de dorit, fiind uneori indicata abordarea prin care progresul rapid este asigurat prin automatizare, urmata ulterior de centralizarea operatiunilor. Obiectiv insa, ordinea in care se realizeaza cele doua etape depinde in mare masura de o combinatie unica de circumstante si de nevoile aferente. Indiferent de calea pe care o alege o companie, exista un set clar de masuri care au rolul de a imbunatati rezultatele, esential fiind stoparea dezbaterilor si trecerea la actiunea directa. Ambele metode – centralizarea intai sau automatizare intai – au capacitatea de a spori calitatea serviciilor prestate, precum si a tuturor functiilor de suport. Decat sa se urmareasca implementarea exclusiva a uneia dintre ele, mai rationala ar fi combinarea lor inteligenta, urmarind  cinci reguli de baza – si anume: adaptarea digitalizarii in functie de specificul masurabil al fiecarei operatiuni (de exemplu, pentru achizitiile de marfuri si materiale comune pentru alimentarea ciclurilor de productie este recomandat un nivel inalt de automatizare, ceea ce nu este indicat in schimb in cazul achizitiilor strategice, unde decizia se ia exclusiv de personalul specializat); standardizarea proceselor folosind un sistem logic unitar; consolidarea platformelor IT si a bazelor de date; incurajarea dezvolarii unei puternice culturi organizationale; asigurarea unei viteze ridicate de reactie. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

07 Aug 07:00 | SKANSKA detine un portofoliu de lucrari sustenabil si are un avantaj competitiv major
06 Aug 07:18 | NEPI Rockcastle: Investitii de 788 mil. euro in dezvoltari de retail si energie verde
04 Aug 11:55 | ONE United Properties se extinde in Sibiu, pe componenta rezidentiala si comerciala
01 Aug 12:17 | COLLIERS: Retailul a devenit un catalizator pentru dezvoltarea pietei industriale
31 Iul 07:28 | BAICULESCU CONSTRUCT are in executie contracte de peste 200 de milioane de lei
31 Iul 07:01 | MEVA CONCEPT isi consolideaza pozitia in constructii si infrastructura inteligenta
30 Iul 12:14 | CW Echinox: Dezvoltatorii au in constructie proiecte industriale de 370.000 mp
29 Iul 13:38 | Colliers: Investitorii romani au investit 1,8 miliarde euro in imobiliare in ultimii 10 ani
29 Iul 07:51 | PRIMA CONSTRUCT: Ritm sustinut de lucru si investitii strategice in 2025
28 Iul 07:08 | Autostrada A0 Sud este completa: AKTOR a dat in trafic Lotul 3, Joita-Bragadiru
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA