Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

STRABAG: Centrul de Inovare din Stuttgart si gara Bonatzbau, repere de performanta

In intervalul 27 – 28 iunie a.c., grupul tehnologic european pentru servicii de construcții, STRABAG, care pentru 2023 a raportat o valoare a productiei de 19,13 miliarde euro (+8%), incasari de 17,66 miliarde euro (+4%) si lucrari in curs de executie (backlog) totalizand 23,46 miliarde euro (-1%), a organizat la Stuttgart – Germania, la sediul subsidiarei Zublin, o reuniune in cadrul careia au fost prezentate informatii referitoare atat la politica de sustenabilitate a grupului, cat si la lucrarile reprezentative derulate in acest moment. In ceea ce priveste dezvoltarea durabila, platforma ”Work on progress” are rolul declarat de a promova cele mai importante masuri, in vederea atingerii scopului ambitios de a atinge neutralitatea climatica, la nivelul intregului lant valoric, pana in 2040. Detalii suplimentare referitoare la acest subiect au fost oferite de reprezentantii STRABAG si Zublin, la Centrul de Inovare din Stuttgart, unde expertii de la STRABAG - Dr. Marcus Ehrenberger Senior Function Lead, Sustainability Management, sectia Environment & Energy si Alexander Caran, Senior Specialist Digital Production – s-au referit pe larg la temele de sustenabilitate si digitalizare.
 
 
Daca in privinta sustenabilitatii, atentia este concentrata pe identificarea unor combustibili alternativi (cum ar fi HVO – uleiuri vegetale hidrogenate ce inlocuiesc motorina) sau reciclarea asfaltului (in prezent, grupul folosind in Austria, Germania si Polonia circa 1,3 milioane de tone din acest material), pe segmentul digitalizarii accentul se pune, printre altele, pe implementarea conceptului BIM, analiza proceselor de fabricatie si procesarea aditiva (printarea 3D). De asemenea, in cadrul evenimentului au fost prezentate pe larg performantele consemnate de Zublin Romania, liderul pietei nationale de constructii geotehnice, cu o cifra de afaceri in 2023 de 139,27 milioane de lei si care ocupa o pozitie de top in randul operatiunilor externe ale companiei – mama Zublin Ground Engineering (cu venituri de peste 400 milioane de euro, din care circa 200 de milioane de euro doar in Germania). Capacitatea operationala a grupului a fost exemplificata prin proiectul garii centrale din Stuttgart (Bonatzbau). Este vorba despre o lucrare monumentala, valoarea partii contractuale asumate de Zublin depasind 1,5 miliarde euro.
 
 
Pe scurt, grupul german se ocupa atat de restaurarea zonei de patrimoniu urmand sa realizeze un interior complet nou, cu multiple destinatii, precum si de constructia noii gari subterane cu opt linii ce va inlocui actuala structura feroviara si va transforma Stuttgart intr-un nod de legatura pe una dintre cele mai importante rute CF de pe directia est-vest. In ceea ce priveste gara centrala, aceasta va fi ”inima” proiectului Stuttgart 21 si va presupune rotirea cu 90 de grade a directiei liniilor de cale ferata, care se vor situa la circa 11 metri sub nivelul actual. Structura va fi conectata direct cu retelele regionale si federale de transport. Din punct de vedere constructiv, cele mai impresionante sunt coloanele futuriste din beton armat, a caror proiectare si executie a reprezentat o veritabila provocare pentru expertii de la Zublin.
 
 
***
Activ in Romania de peste trei decenii, grupul STRABAG este prezent in toate sectoarele de constructii, in special in segmentele de infrastructura de transport, constructii de cladiri si inginerie civila, precum si in proiecte de constructii de mediu. In 2023, volumul productiei s-a majorat de la 315,46 milioane de euro la 519,26 milioane de euro, ca urmare a finalizarii cu succes a unor proiecte-cheie, care au contribuit in mod direct la consolidarea pozitia competitive. Printre cele mai importante lucrari se numara sectiunea Chetani - Campia Turzii de pe Autostrada Transilvania (A3), care asigura o conectivitate critica, de mare viteza, intre Targu Mures, Timisoara si Arad, precum si cu Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac, care a fost finalizata cu un avans de 8 luni. In plus, in 2023, a fost atinsa o alta etapa importanta, prin finalizarea noului Terminal T4 de la Aeroportul Iasi. In acest an, Strabag Romania a finalizat drumul expres de aproximativ 19 km, care leaga Autostrada Transilvania (Biharia) de Soseaua de Centura a Municipiului Oradea (Santandrei), acesta fiind cel de-a patrulea proiect de infrastructura de transport executat inainte de termen in ultimii ani, dupa pasajul Mogosoaia de pe Centura Bucuresti si tronsoanele Ungheni - Targu Mures si Chetani - Campia Turzii, din Autostrada Transilvania.
 
 

Din aceeasi categorie

12 Sep 14:25 | RCBB Gruppe, la 7 ani: 100 de santiere finalizate si noi proiecte de infrastructura
12 Sep 07:57 | DELGAZ GRID: Investitii de 1,28 miliarde lei in retele inteligente, in 2025
11 Sep 07:48 | RETTER: Portofoliu de 120 milioane euro si crestere de 30% in primul semestru 2025
10 Sep 11:15 | C&W Echinox: Piata hoteliera locala continua sa performeze peste asteptari in S1
10 Sep 07:23 | PPC Renewables Romania: Peste 2 GW in capacitati instalate, pana la finalul lui 2026
10 Sep 07:06 | ELECTROMONTAJ: Afaceri anuale de 150 milioane euro si extindere in 4 tari
10 Sep 07:00 | S IMMO adopta o strategie noua de crestere si optimizare a portofoliului de investitii
09 Sep 13:40 | Ionut Grigoras s-a alaturat echipei Activ Property ca Partener-Industrial Department
09 Sep 09:06 | Andrei Diaconescu, ONE: Romania si industria de constructii au nevoie de diaspora
09 Sep 09:35 | ADR Centru: Investitii de 500 milioane euro in infrastructura educationala, in 18 ani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA