
Compania a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 9,26 milioane de lei, aproape dubla fata de anul precedent, consolidandu-si pozitia de lider pe piata din Mehedinti. Pentru anul 2025, Cosmina-Andreea Bica, asociat Davide El Bravo, estimeaza o crestere moderata, dar constanta, a cifrei de afaceri, cu o proiectie de peste 10,5 milioane de lei, in contextul contractarii unor proiecte noi.
- Care sunt proiectele la care lucrati, in aceasta perioada?
- In aceasta perioada, avem in proces de elaborare a proiectelor tehnice (PT) pentru mai multe obiective de infrastructura rutiera din judetele Dolj si Mehedinti, printre acestea aflandu-se reabilitarea DJ 607B pe tronsonul DN6 (centura ocolitoare a Municipiului Drobeta-Turnu Severin) - Magheru", proiect ce vizeaza modernizarea unui drum judetean cu importanta regionala. De asemenea, lucram si la proiectarea lucrarilor de construire a strazii Pades, in Drobeta-Turnu Severin si pentru edificarea a doua poduri peste paraul Crihala, in acelasi oras, investitii menite sa imbunatateasca conectivitatea urbana si siguranta rutiera.
Tot in domeniul infrastructurii de transport, mai avem in lucru elaborarea PT pentru proiectele de modernizare a strazilor din comuna Dranic (judetul Dolj), pentru constructia podului peste paraul Cosustea Mica, sat Budanesti, comuna Ilovat (judetul Mehedinti), dar si pentru reabilitarea drumuri si construirea de poduri in UAT Baia de Arama (judetul Mehedinti), un proiect complex in zona montana. Nu in ultimul rand, intocmim Studiul de fezabilitate necesar proiectului de prelungire a strazii Traian, in municipiul Drobeta-Turnu Severin, proiect aflat in faza de documentatie de avizare, ce va contribui la extinderea retelei stradale din municipiu.

Pod peste paraul Jidostita, com. Breznita Ocol
In paralel, desfasuram proiecte de constructii civile si educationale, precum: constructia gradinitei din comuna Bozovici (judetul Caras-Severin), reabilitarea Gradinitei nr. 20 din Drobeta-Turnu Severin, reabilitarea Scolii Generale nr. 14 si nr. 15 din Drobeta-Turnu Severin, precum si pentru extinderea si modernizarea retelei de alimentare cu apa in comuna Prunisor (judetul Mehedinti), proiect de infrastructura edilitara cu impact direct asupra calitatii vietii locuitorilor.
Majoritatea proiectelor la care lucram se afla in etapa de finalizare a documentatiilor tehnice, urmand a fi depuse spre finantare sau autorizare, cu termene de executie planificate incepand cu semestrul al doilea al anului 2025.

- Cum a evoluat activitatea companiei in primele 6 luni din 2025 si ce estimari aveti pentru intervalul urmator?
- Activitatea firmei a cunoscut o evolutie constant ascendenta in prima jumatate a anului 2025, atat prin diversificarea tipurilor de proiecte, cat si prin extinderea ariei geografice de acoperire. Punctul de lucru din Timisoara a adus o dinamica noua in echipa si ne-a permis accesul la oportunitati relevante in zona de vest a tarii.
Pentru urmatoarele 6 luni estimam o crestere a numarului de proiecte, in special pentru autoritatile locale.
Pe termen mediu si lung (2026-2030), obiectivul nostru este consolidarea pozitiei in domeniul proiectarii integrate si consultantei pentru fonduri europene, cu accent pe digitalizare si infrastructura educationala.
Rezultatele financiare reflecta tendinta ascendenta pe care se inscrie compania in aceasta perioada. Astfel, in 2024, societatea Davide El Bravo a inregistrat-o cifra de afaceri de 9,2 milioane de lei, aproape dubla fata de anul precedent, consolidandu-si pozitia de lider pe piata din Mehedinti. Pentru anul 2025, estimam o crestere moderata, dar constanta, a rulajului, cu o proiectie de peste 10,5 milioane de lei, in contextul contractarii unor proiecte noi.
In ceea ce priveste primul semestru din 2025, datele preliminare indica o crestere de aproximativ 15-20% fata de aceeasi perioada din 2024, datorita ritmului accelerat de livrare a documentatiilor tehnice si a implicarii in proiecte complexe de infrastructura si constructii civile.

- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2025 si ce perspective sunt in acest domeniu?
- Investitiile in infrastructura in 2025 sunt esentiale pentru recuperarea decalajelor economice si sociale din multe regiuni ale tarii. Chiar daca reducerea cotei finantarilor europene la 40% si constrangerile bugetare ridica probleme de cofinantare, ramanem increzatori ca autoritatile locale, sustinute de consultanti si proiectanti specializati, vor reusi sa implementeze proiectele strategice. Consideram ca o solutie viabila pentru acoperirea diferentei de finantare o reprezinta mecanismele financiare alternative (precum Fondul de Modernizare, granturi nationale), precum si revizuirea cadrului legislativ privind parteneriatele public-private. In prezent, reticenta fata de PPP deriva din proceduri greoaie si riscuri ridicate pentru investitori, insa cu o legislatie mai clara si predictibila, aceste parteneriate pot deveni solutii reale pentru infrastructura de transport.
Principalele impedimente in dezvoltarea proiectelor sunt lipsa personalului specializat in administratiile publice, instabilitatea legislativa si durata excesiva a proceselor de achizitie publica, care afecteaza serios termenele de implementare.

- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate si ce planuri de dezvoltare aveti, in acest context?
- Printre provocarile majore ale perioadei curente se afla timpul limitat de depunere pentru proiecte finantate din fonduri europene, in contextul unor ghiduri publicate tardiv, adaptarea rapida la cerintele PNRR - care impun un nivel ridicat de digitalizare si eficienta energetica in proiectare, colaborarea cu beneficiari lipsiti de capacitate tehnica, ceea ce necesita un efort suplimentar de indrumare si corectare, precum si presiunea pe costuri si necesitatea mentinerii calitatii in conditiile unui mediu economic volatil.
In ceea ce priveste planurile noastre pentru viitor, pe termen scurt, urmarim consolidarea echipei tehnice si extinderea bazei de colaboratori, in special in domeniile instalatiilor si structurii. Pe termen mediu, vizam extinderea prezentei in zona de vest a tarii, iar pe termen lung, ne dorim sa devenim un partener strategic pentru autoritatile publice care doresc sa implementeze proiecte sustenabile, bine documentate si realizate la standard europene.