Miercuri, 07 Mai 2025
RO EN

SECTOR 4: Studiu de fezabilitate pentru extindere Magistrala metrou M2 catre Berceni

Sectorul 4 face pasi importanti in directia dezvoltarii si revitalizarii intregii zone de sud a Bucurestiului. Avand in vedere faptul ca traim intr-o comunitate numeroasa, asa cum este cea a Capitalei, administratia locala pregateste proiecte cu impact major pentru toti cetatenii ce locuiesc in zona metropolitana Bucuresti-Ilfov, atat in privinta infrastructurii rutiere, cat si in privinta cresterii potentialului economic al comunitatii.
Avand in vedere previziunile socio-economice, pana in anul 2040 zona de sud a Capitalei va cunoaste o dezvoltare exponentiala care va presupune printre altele si majorarea semnificativa a numarului de cetateni care vor locui aici si implicit cresterea pe masura a suprafetelor construite. Conform expertilor, numai in comuna Berceni in urmatorii 20 ani si-ar putea intemeia familii peste 65.000 de cetateni, in conditiile in care astazi sunt aproximativ 8.000 de rezidenti in localitate. In acest context este imperios necesar ca si infrastructura rutiera sa fie adaptata in consecinta.
Astfel, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti dezvolta infrastructura de metrou dincolo de Soseaua de Centura a Capitalei, catre comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleaca de la statia Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs intr-un interval de 10 minute, in conditiile in care in acest moment aceasta distanta este parcursa, la orele de varf, in 30-40 de minute. Traseul va avea trei statii ce vor fi prevazute cu doua linii destinate traficului de calatori. Noua infrastructura va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.
Acestea sunt cateva dintre principalele concluzii ale Studiului de Prefezabilitate, pe care Primaria Sectorului 4 l-a contractat, in vederea realizarii lucrarilor efective de extindere a magistralei care face legatura intre nordul si sudul orasului.
Studiul a fost realizat pe baza unei analize multicriteriale, care a vizat nu mai putin de 24 de caracteristici tehnice, sociale, economice, de mediu, de performanta energetica si financiara si a vizat, intr-o prima faza, identificarea celui mai eficient si oportun coridor, respectiv sistem de transport, pentru a interconecta Capitala cu localitatile invecinate din zona de sud.
In acest sens, anticipand tendintele de dezvoltare a zonei de sud pentru urmatorii 20 de ani au fost analizate trei potentiale optiuni de traseu: cu metroul (subteran si suprateran), cu tramvaiul si cu autobuzul (suprateran). Ulterior, evaluand criterii precum lungimea traseului, durata de deplasare, fluidizarea si siguranta traficului, impactul zgomotelor si al emisiilor poluante asupra rezidentilor, raportul beneficiu-cost, dar si potentialul de dezvoltare, varianta de transport cu metroul s-a dovedit a fi optiunea strategica recomandata, obtinand, de altfel, cel mai mare punctaj dintre variantele analizate.
Mai exact, studiul releva faptul ca traseul dintre statii poate fi parcurs in cel mai scurt timp cu metroul, fata de tramvai si autobuz. Totodata, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de calatori pe zi fata de 5.200 calatori pe zi si 2.800 calatori pe zi in cazul utilizarii tramvaiului sau a autobuzului.
Astfel, odata identificata ca fiind cea mai eficienta solutie de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, optiunea dezvoltarii si, implicit, a folosirii metroului, va fi aprofundata, in perioada urmatoare, in cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informatii concrete referitoare la amplasamentele de statii, precum si la solutiile tehnice recomandate pentru constructia efectiva a noilor statii de metrou ale magistralei M2.
In plus, Sectorul 4 si comuna Berceni urmeaza sa se asocieze, dupa ce vor primi acordul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, in vederea construirii unei noi gradinite in incinta Scolii Gimanaziale nr. 1 din Comuna Berceni. Prin edificarea acestei unitati de invatamant prescolar pentru copiii din localitatea ilfoveana, se vor reduce timpii de asteptare petrecuti in traficul din Sectorului 4 de catre parintii cu locuri de munca in Bucuresti, ceea ce duce, implicit, la reducerea aglomeratiei si a impactului negativ asupra mediului inconjurator.

Din aceeasi categorie

06 Mai 07:26 | Arh. Serban Tiganas: "Suntem intr-o perioada in care constructiile merg bine"
05 Mai 07:41 | YDA Proiect Consulting: Cifra de afaceri in crestere cu 80% in 2024 si perspective bune
01 Mai 07:00 | DEZEEN: De ce sunt promovate in continuare cladirile de tipul "zgarie-nori vitrati"?
29 Apr 12:42 | Alesonor extinde parteneriatul cu Nolte Home Studio, pentru Amber Forest
29 Apr 12:41 | PUG-ul va conecta documentatiile de urbanism ale sectoarelor si zona metropolitana
29 Apr 11:03 | OAR: Procedurile favorizeaza pretul cel mai mic in defavoarea calitatii arhitecturale
28 Apr 09:08 | CONCEPT STRUCTURE: “De la proiectare pana la exploatare”, prioritati pentru spitale
28 Apr 07:00 | ACE 2024: Arhitectii sunt primii lideri in lupta pentru un mediu construit rezistent
24 Apr 09:32 | PPC sustine pregatirea studentilor din universitatile de constructii Bucuresti si Iasi
23 Apr 07:00 | NBS: Sustenabilitatea in arhitectura, ignorata inca in fazele incipiente ale proiectelor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA