Podul feroviar in forma de arc cu o deschidere de 125 m, situat intre Sighisoara si Atel, asigura legatura cu cele doua tuneluri de cale ferata dubla nou-construite, tunelul Sighisoara (401 m) si tunelul Danes (969 m). Tunelul Sighisoara, finalizat in proportie de 95% si Tunelul Danes, cel mai lung tunel de cale ferata nou-construit in Romania dupa 1989, finalizat in proportie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h pe o lungime cat mai mare a traseului Sighisoara - Atel.
Detalii tehnice
Pod in forma de arc, km 299+720 - pod de cale ferata dubla peste raul Tarnava Mare
- deschidere - 125 m;
- lungime - 134,6 m;
- constructie noua inaintea tunelului Sighisoara, intre gara Sighisoara si tunelul Sighisoara
Tunelul Sighisoara - amplasat intre statiile CF Sighisoara si Danes, subtraverseaza DN 13 la adancimi cuprinse intre 5-14 m. Tunelul are trei parti distincte, particularizate prin metoda de executie:
- tunel artificial (intrare Sighisoara), cu lungimea de 20 m (km 299+910 - 299+930);
- tunel natural, cu lungimea de 325 m (km 299+930 - 300+255);
- tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 56 m (km 300+255 - 300+311).
Tunelul Danes - amplasat intre km 301+543 si km 302+512. Tunelul este construit printr-o tehnologie moderna implemetanta in trei parti distincte, particularizate prin metodele de executie:
- tunel artificial (intrare Sighisoara), cu lungimea de 20 m, intre km 301+543 - 301+563;
- tunel natural, cu lungimea de 862 m, intre km 301+563 - 302+425;
- tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 87 m, intre km 302+425 - 302+512.
Mentionam faptul ca, tunelurile artificiale s-au realizat la adapostul unor incinte de piloti de diametru mare, care au asigurat conditii pentru realizarea portalelor de acces si a structurii tunelului, pana la racordarea cu tunelul natural, iar tunelurile naturale s-au executat prin excavare in subteran pe toata sectiunea tunelului, partial sub protectie de umbrele de micropiloti si/sau consolidarea frontului cu ancore de fibra de sticla.