Vineri, 02 Mai 2025
RO EN

CFR: Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport Henri Coanda

Dupa cum se cunoaste exista un studiu de fezabilitate, elaborat in anul 2008 pentru legatura feroviara intre Bucuresti Nord si Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB). Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat in anul 2008, si a publicat in SEAP in data de 01.03.2018 documentatia de achizitie pentru revizuirea studiului de fezabilitate.
Dupa finalizarea procedurii de achizitie publica si semnarea contractului de prestari servicii, Consultantul va finaliza pana in decembrie 2018 analiza tehnico-economica pentru cele 4 variante posibile de conectare:
- linie simpla neelectrificata, cu racordare din linia magistrala 700, cap Y Mogosoaia care subtraverseaza DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o statie c.f. situata in imediata vecinatate a aerogarii AIHCB si Terminalul T1 al AIHCB,
- linie simpla neelectrificata, cu racordare din linia magistrala 700, in zona PO Odai, care subtraverseaza DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o statie c.f. situata in imediata vecinatate a aerogarii AIHCB si Terminalul T1 al AIHCB,
- linie simpla neelectrificata, cu gabarit de electrificare, cu racordare din statia Balotesti la Terminalul Plecari AIHCB.
- varianta de traseu in sistem MONORAIL cu puncte de imbarcare/ debarcare din PO Odai si din imediata vecinatate a terminalelor de sosiri - plecari ale AIHCB.
Asa cum a declarat si directorul general al CFR SA, la conferinta Transporturi si Infrastructura, la nivelul directiei de specialitate din cadrul CFR SA se studiaza ”in-house” si varianta de modernizare a PO Otopeni si a infrastructurii rutiere intre PO Otopeni si AIHCB.
La sfarsitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie si opiniei publice estimarile financiare si solutiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. In functie de costurile fiecarei variante si a solutiilor tehnice se va decide asupra variantei alese precum si a solutiei de finantare (Fonduri UE - POIM 2014-2020, Buget de Stat, alte surse) si se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapele legale obligatorii pentru realizarea investitiilor.
Mentionam faptul ca, Ministerul Transporturilor si CFR SA trateaza cu prioritate realizarea unei legaturi feroviare cu AIHCB si ca urmare va prezenta factorilor de decizie 5 variante la realizare a conexiunii, conform prevederilor legale.

Din aceeasi categorie

12 Apr 10:53 | Academia Romana: 10 principii de valorificare sustenabila a resurselor minerale
13 Noi 11:13 | SmartWrap a lansat Centrul Mobil de Testare a Stabilitatii Paletilor
10 Feb 13:38 | H Victoriei 139 - Best International Residential Renovation /Redevelopment
01 Iul 11:46 | Canicula e aici. Angajatorii trebuie sa asigure suficienta apa de baut la locul de munca
17 Mai 13:13 | INNOCONSTRUCT: Angajamentul firmelor si Guvernului pentru digitalizare
11 Mar 13:49 | Reprezentantii industriei au semnalat blocaje de transport marfa in portul Constanta
22 Iul 11:39 | RBL, in 10 ani: De la 4 antreprenori la o comunitate de 230 de lideri de business
29 Iun 11:43 | Financial Times: „Nordis Mamaia va fi cel mai mare hotel de leisure din Europa”
23 Iun 13:57 | AKZONOBEL lanseaza competitia Paint the Future, dedicata start-up-urilor
18 Iun 13:57 | Andreas Lier, CEO al BASF, nou presedinte la Camera de Comert Romano-Germana
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA