
Desi in ultimii trei ani industria ospitalitatii din Capitala a crescut constant atat din punct de vedere al gradului de ocupare, cat si al pretului mediu obtinut pe camera, conform analizelor de piata realizate de Colliers International, au fost deschise putine proiecte noi. Acest fapt a fost cauzat de dorinta brandurilor puternice de a se extinde exclusiv prin contracte de management sau franciza cu dezvoltatorii. Aceste contracte sunt percepute, insa, de catre dezvoltatori ca fiind mai putin previzibile din punct de vedere al cash-flowului generat si, deci, mai riscante.
Recent insa, branduri tinere germane, austriece si poloneze care au acoperit deja piata hoteliera din tara de origine, au inceput sa caute oportunitati de extindere catre piete emergente din Europa de Sud-Est. Pe piata din Romania, astfel de branduri au initiat discutii cu dezvoltatori imobilari, propunand chiar si co-finantarea proiectelor. Este vorba in special de dezvoltatori ce au deja experienta in industria hoteliera sau care detin suficiente terenuri pentru a dori sa isi diversifice portofoliul prin contracte de parteneriat in dezvoltare sau de inchiriere.