Vineri, 16 Mai 2025
RO EN

COLLIERS: Temperare a cererii de noi spatii de birouri in Capitala

Piata de birouri din Capitala a inregistrat un volum total de tranzactii de inchiriere de 75.300 mp in trimestrul al treilea din 2018, dintre care cererea noua a fost de 20.400 mp. Conform datelor companiei de consultanta imobiliara Colliers International, solicitarile au provenit in mare masura din partea segmentelor de servicii profesionale si IT&C.
„Suprafata totala inchiriata - care include, pe langa inchirierile propriu-zise, renegocierile si prelungirile de contracte - a fost de aproximativ 73.500 mp, in crestere cu 18% fata de 2017. In schimb, cererea noua a inregistrat valori mai mici, de 20.400 mp, la jumatate fata de nivelul de anul trecut. Pe ansamblul primelor 9 luni ale anului, in mod clar se observa o temperare a activitatii de inchiriere si o echilibrare a pietei de birouri”, a declarat Silviu Pop, Head of Research in cadrul Colliers International Romania.
In primele 9 luni ale anului, cea mai mare parte a cererii a venit din partea companiilor care ofera servicii profesionale (26% - inclusiv co-working), urmate indeaproape de companiile de IT&C (25%) si de firme cu profil energetic si industrial (19%). De asemenea, doar din partea segmentului de co-working a rezultat un procent de 20% din cererea neta, respectiv 10,4% din cererea totala. „Amploarea acestui fenomen, evidentiata de intrarea Mindspace si Spaces pe piata locala, contribuie la senzatia de incetinire a pietei de birouri, intrucat aceasta parte a cererii noi nu este corelata si cu o crestere a ocuparii fortei de munca”, a afirmat Sebastian Dragomir, Head of Office Advisory in cadrul Colliers International.
In primele 3 trimestre din 2018, activitatea de inchiriere a fost dominata de zonele centrale (32%), urmata de Centru-Vest (18%) si de Vest (13%). Pe de cealalta parte, zonele din nordul Bucurestiului - Dimitrie Pompeiu, Piata Presei/Expozitiei si Floreasca-Barbu Vacarescu - au fost mai putin cautate (12%, 10%, respectiv 6%).
In ceea ce priveste chiriile, acestea au ramas in general stabile, desi unele subpiete, precum Floreasca - Barbu Vacarescu, resimt anumite presiuni asupra lor, ca urmare a cererii puternice din partea chiriasilor si a gradului scazut de neocupare. „In mod asemanator, presiuni de scadere asupra chiriilor s-ar putea resimti in viitor si in urma relocarilor tot mai frecvente din cladiri moderne de birouri in altele (stoc competitiv), fenomen ce a crescut in primele trei trimestre din 2018 la un nivel maxim post-criza de 26% din cererea totala”, a adaugat Sebastian Dragomir.
Conform raportului Colliers International - Bucharest Office Market Q3 2018 - dupa o crestere modesta a stocului in primul semestrul (33.000 mp), al treilea trimestru a fost mai dinamic, cu 83.000 mp livrati. Ultimele luni ale lui 2018 vor fi la fel de active, cu peste 69.000 mp programati spre livrare, desi o parte din acest stoc ar putea fi amanat pentru 2019.

Din aceeasi categorie

12 Apr 10:53 | Academia Romana: 10 principii de valorificare sustenabila a resurselor minerale
13 Noi 11:13 | SmartWrap a lansat Centrul Mobil de Testare a Stabilitatii Paletilor
10 Feb 13:38 | H Victoriei 139 - Best International Residential Renovation /Redevelopment
01 Iul 11:46 | Canicula e aici. Angajatorii trebuie sa asigure suficienta apa de baut la locul de munca
17 Mai 13:13 | INNOCONSTRUCT: Angajamentul firmelor si Guvernului pentru digitalizare
11 Mar 13:49 | Reprezentantii industriei au semnalat blocaje de transport marfa in portul Constanta
22 Iul 11:39 | RBL, in 10 ani: De la 4 antreprenori la o comunitate de 230 de lideri de business
29 Iun 11:43 | Financial Times: „Nordis Mamaia va fi cel mai mare hotel de leisure din Europa”
23 Iun 13:57 | AKZONOBEL lanseaza competitia Paint the Future, dedicata start-up-urilor
18 Iun 13:57 | Andreas Lier, CEO al BASF, nou presedinte la Camera de Comert Romano-Germana
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA