Miercuri, 01 Octombrie 2025
RO EN

CUM poate fi dezvoltata si consolidata o strategie de transformare digitala?

In pofida abundentei transformarilor digitale si analitice care au asaltat piata in ultima perioada, foarte putine rezultate au fost obtinute pana la momentul actual. Cele mai recente studii realizate de renumite institute internationale de cercetare a pietei confirma rata ingrijorator de joasa a succesului strategiilor respective. Circa 80% dintre managerii intervievati cu diverse ocazii au confirmat prezenta unor asemenea preocuparii in ultimii ani, dar doar 14% au afirmat ca au observat imbunatatiri substantiale ale activitatii, iar 3% au anuntat succesul deplin al operatiunilor de modernizare, in concordanta cu actualele tehnologii informatice. Pana la urma, rezultatele respective nu sunt surprinzatoare, avand in vedere dificultatile inerente intampinate in procesul de implementare a transformarilor digitale. Cu toate acestea, exista anumite actiuni de a caror desfasurare depinde in mod direct succesul intregii operatiuni. Prima dintre acestea, determinata pe baza experientei firmelor care au reusit sa finalizeze procesul, este legata de definirea precisa a scopului transformarii si a rezultatelor asteptate. Un alt element vital este reprezentat de asigurarea unei flexibilitati sporite intregului proces, care sa permita schimbarea „din mers” a strategiilor si a resurselor alocate. A treia conditie este aceea de adoptare a unor practici agile de implementare, dublate de o asumare realista a riscurilor in acelasi timp cu incurajarea cooperarii interdepartamentale. In fine, o ultima actiune este cea referitoare la leadership-ul responsabil si masurarea clara, fara echivoc, a rezultatelor concrete specifice fiecarei etape a transformarii. In ceea ce priveste obiectivele urmarite, acestea trebuie sa includa in mod obligatoriu: imbunatatirea valorii adaugate oferite clientului, cresterea veniturilor obtinute prin metode digitale, majorarea semnificativa a traficului de date online, reducerea costurilor operationale, lansarea de noi produse/servicii si imbunatatirea celor existente, sporirea calitatii, eficientizarea relatiilor de afaceri cu partenerii si diminuarea timpului masurat de la faza de proiect la cea de lansare pe piata.

Din aceeasi categorie

16 Sep 10:57 | certSIGN, BIT Sentinel si CybrOps: Servicii de securitate cibernetica pentru NIS2
09 Sep 09:30 | HORVATH: Lipsa integrarii IT cu finantele genereaza risipa si oportunitati ratate
29 Aug 07:00 | NEMETSCHEK: Principalul motor de crestere este sustinut din abonamente si SaaS
28 Aug 11:35 | Vertiv achizitioneaza liderul in software de AI Generativa, Waylay NV
28 Aug 11:11 | Arctic Stream incheie primul semestru din 2025 cu afaceri de 30,41 milioane lei
25 Aug 12:31 | BIM Sprint: Ce clarificari trebuie sa ceri daca exista cerinte privind livrarea BIM
22 Aug 07:00 | MICROSOFT raporteaza afaceri de aproape 282 miliarde USD pentru anul fiscal 2025
21 Aug 07:26 | buildingSMART & CNIR: Cerinte BIM pentru drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu
13 Aug 12:45 | Bitdefender: Hackeri pro-rusi ataca infrastructuri critice la granitele Romaniei
12 Aug 08:04 | Horvath: Peste 95% dintre companii urmaresc optimizarea costurilor IT
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA