Miercuri, 01 Octombrie 2025
RO EN

FIRMA DIGITALA, foaia de parcurs de la experiment pana la transformarea reala

Intr-o vreme in care resurse impresionante sunt alocate pentru implementarea programelor de transformare digitala - realitate vizibila mai ales in sectorul privat - rezultatele concrete intarzie sa apara. Conform estimarilor curente, doar in acest an cheltuielile pe astfel de canale depasesc 1.200 miliarde USD la nivel mondial, iar analizele arata ca doar in 1% dintre cazuri asteptarile vor fi indeplinite. Procesul de transformare este unul complex si, chiar daca s-a materializat prin castiguri importante in anumite domenii, cum ar fi serviciile de transport public prestate de companii precum Uber, in majoritatea cazurilor efectele scontate se lasa asteptate. Teoretic, un astfel de protocol presupune fundamentarea unei strategii digitale (care sa indice cu precizie tintele pe care si le propune fiecare companie), definirea unui model concret de afaceri, stablirea cu precizie a factorilor catalizatori/de influenta care sa coordoneze si sa vitalizeze actiunile stabilite, respectiv orchestrarea (gestiunea concreta a schimbarilor, pe tot parcursul procesului de transformare). Fiecare dintre elementele mentionate anterior trebuie analizat individual cu maxima responsabilitate, pentru a limita sansele de zadarnicire a intregului efort (foarte mari, de altfel, intr-un context atat de complex). Deja pe plan mondial s-au format grupuri de lucru formate din cei mai experimentati manageri ai unor companii consacrate din domeniul constructiilor. Actualmente, situatia este destul de dificila, dat fiind gradul precar de implementare a digitalizarii. Un exemplu ilustrativ pentru starea curenta este cel dat de un director executiv care reclama imposibilitatea de a urmari concret procesul logistic al unei comenzi de un milion de piese, in conditiile in care pe segmentul alimentar, de pilda, o comanda online de pizza poate fi controlata in fiecare moment, de la procesul de adaugare a ingredientelor pana la momentul exact al livrarii. Este clar ca transformarea digitala constituie un proces de mare complexitate, care va face multe „victime”, in special din cauza perturbarilor inerente pe care le presupune, dar singura cale de depasire a problemelor ramane cea a parcurgerii rationale a acestui traseu plin de provocari, prin stabilirea de obiective si urmarirea realizarii lor. 

Din aceeasi categorie

16 Sep 10:57 | certSIGN, BIT Sentinel si CybrOps: Servicii de securitate cibernetica pentru NIS2
09 Sep 09:30 | HORVATH: Lipsa integrarii IT cu finantele genereaza risipa si oportunitati ratate
29 Aug 07:00 | NEMETSCHEK: Principalul motor de crestere este sustinut din abonamente si SaaS
28 Aug 11:35 | Vertiv achizitioneaza liderul in software de AI Generativa, Waylay NV
28 Aug 11:11 | Arctic Stream incheie primul semestru din 2025 cu afaceri de 30,41 milioane lei
25 Aug 12:31 | BIM Sprint: Ce clarificari trebuie sa ceri daca exista cerinte privind livrarea BIM
22 Aug 07:00 | MICROSOFT raporteaza afaceri de aproape 282 miliarde USD pentru anul fiscal 2025
21 Aug 07:26 | buildingSMART & CNIR: Cerinte BIM pentru drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu
13 Aug 12:45 | Bitdefender: Hackeri pro-rusi ataca infrastructuri critice la granitele Romaniei
12 Aug 08:04 | Horvath: Peste 95% dintre companii urmaresc optimizarea costurilor IT
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA