Joi, 15 Mai 2025
RO EN

MASTERCARD: Increderea in Inteligenta Artificiala (AI) este in continua crestere

74% din consumatorii din Europa Centrala si de Est (CEE) au indicat telefonul mobil ca metoda alternativa preferata de plata, arata un nou studiu Mastercard cu privire la folosirea serviciilor digitale in randul populatiei. Studiul, realizat in 13 tari din CEE, printre care Romania, Austria, Croatia, Polonia sau Ungaria, releva ca utilizarea smartphone-ului a atins un nivel de peste 90%, lasand in urma folosirea tabletei sau a laptopului. E-mail-ul, internetul si social media sunt, de asemenea, in crestere cu 17% fata de anul 2016.
In ultimii trei ani, romanii au adoptat constant un stil de viata digital, folosind tot mai multe unelte si functionalitati. In prezent, aproximativ 90% din populatie foloseste un smartphone, in crestere cu 6% fata de anul 2016. Romanii respondenti considera, insa, ca serviciile digitale disponibile pe piata nu sunt suficiente, in special in domenii precum educatie, sanatate si transport public, unde se resimte cea mai mare nevoie de inovatie digitala.
Increderea consumatorilor in Inteligenta Artificiala (AI) este in continua crestere: 25% din respondenti au testat in trecut metode tehnologice bazate pe Inteligenta Artificiala, in timp ce 63% ar incerca unelte digitale similare in viitor. Cel mai mare procent de utilizare se inregistreaza in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 20 si 29 de ani.
Plata de pe telefonul mobil si metodele de autentificare aferente sunt folosite din ce in ce mai des de catre populatia din Romania, aproape 80% din persoanele chestionate care folosesc acest tip de plata declarand ca procesul de achizitie si confirmare a platii pe mobil este cea mai buna alternativa digitala. Codul transmis prin SMS pentru autorizarea tranzactiilor realizate online este metoda preferata si cel mai des folosita pentru autentificare: de catre 51% din utilizatorii romani.
In acelasi timp, autentificarea biometrica se afla pe un trend ascendent in preferintele consumatorilor romani, 44% dintre cei intervievati declarand ca daca ar putea sa aleaga la momentul platii, ar opta pentru o metoda de autentificare biometrica. 24% din romani folosesc deja autentificarea biometrica sub o forma sau alta, comparativ cu 2016, cand procentul era de doar 5%.
„Retailul digital continua sa se dezvolte intr-un ritm accelerat, ceea ce este extrem de benefic pentru comerciantii online. Suntem incantati sa oferim solutia noastra Identity Check cu EMV 3DS integrat, folosindu-ne de metode de autentificare in timp real, cum sunt parolele dinamice si biometria (inclusiv amprenta, recunoasterea faciala, a irisului si a vocii), pentru a oferi o experienta online mai sigura, potrivita pentru viitorul e-commerce-ului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard Romania.
81% dintre respondenti considera ca amprenta digitala este o metoda de plata sigura. Autentificarea de tip biometric este imbratisata de persoane din toate categoriile de varsta, insa tinerii sunt cei mai deschisi la aceasta varianta. “As alege o metoda de autentificare ce imi ofera cel mai mare nivel de siguranta pentru contul meu”, au declarat majoritatea respondentilor.
In ceea ce priveste constientizarea asupra securitatii online, romanii prefera ca parola lor sa fie unica (52%) si usor de tinut minte (41%). Peste jumatate dintre consumatori isi memoreaza parola, in timp ce unul din patru respondenti o noteaza pe hartie sau o salveaza in telefon, desi aceste metode de memorare a parolei ii pot expune potentialelor fraude. Autentificarea biometrica vine in preintampinarea acestor probleme, eliminand necesitatea memorarii unor parole.

Din aceeasi categorie

12 Mai 12:14 | Concelex implementeaza solutia de semnatura electronica calificata certSIGN
12 Mai 07:00 | M+M obtine rezultate financiare conform asteptarilor si are perspective optimiste
08 Mai 07:17 | #SpitaleSigure, o initiativa binevenita de constientizare a riscurilor in constructii
08 Mai 07:00 | SAP: Venituri din cloud de aproape 22 miliarde euro, estimate pentru anul 2025
05 Mai 10:03 | SIXENSE sustine extinderea monitorizarii continue a comportarii constructiilor in timp
22 Apr 07:00 | ORACLE: Contracte de 48 miliarde USD in trimestrul al treilea al anului fiscal 2025.
17 Apr 07:00 | NEMETSCHEK: Crestere de 88% a incasarilor din abonamente si modele SaaS
15 Apr 09:40 | Costurile ridicate si durata de implementare, principalele obstacole in digitalizare
14 Apr 12:18 | Life in Codes a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 7 milioane euro
11 Apr 11:53 | DISB 2025: Tehnologii emergente, cooperare, inovatie si securitate cibernetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA