Marți, 17 Iunie 2025
RO EN

McKinsey defineste "noua normalitate" si tendintele definitorii pentru anul 2021

Pornind de la realitatea conform careia pandemia Covid-19 a schimbat in mod radical lumea si, prin urmare, inclusiv paradigma economica, este necesar ca factorii de decizie din cadrul companiilor de pe intregul mapamond sa ia in considerare anumiti factori decisivi pentru adaptarea la noua normalitate, avertizeaza expertii McKinsey. In curand se va implini un an de cand companiile se cramponeaza literalmente de orice idee salvatoare pentru a gestiona cat se poate mai bine o situatie extraordinara. Anul 2021 va fi, in mod cert, unul de tranzitie, in care, in absenta unor evenimente neprevazute, ar trebui ca firmele si personalul acestora sa inceapa sa-si contureze viitorul, mai degraba decat sa acorde o atentie nejustificat de mare problemelor inerente ale prezentului. Este clar ca lucrurile se vor schimba in mod radical, deja istoria urmand sa marcheze evenimentul pandemiei ca pe un punct de referinta, cel putin din perspectiva economico-sociala. Un prim element care trebuie subliniat este acela ca recastigarea increderii va duce la o revigorare neta a consumului. Diferenta majora fata de crizele precedente a fost aceea ca, de aceasta data, serviciile au suferit o degradare masiva, insa forta de revenire a lor va fi cu atat mai puternica, in special in ceea ce priveste domeniile divertismentului si HoReCa. Desigur, consumul nu va creste in mod uniform, un element decisiv ce va modela comportamentul consumatorului fiind cel demografic (avand in vedere, in special, scepticismul persoanelor cu o varsta peste medie, preponderente in statele dezvoltate ale lumii). O alta dilema este cea a vitezei si profunzimii cu care se va revigora cererea, dat fiind faptul ca inca se manifesta un grad ridicat de suspiciune in randul clientilor (de pilda, in SUA doar o treime din populatie si-a reluat complet activitatile din afara locuintei). In ceea ce priveste transportul, este de asteptat ca deplasarile turistice sa-si revina rapid, spre deosebire de cele de afaceri, ce vor consemna intarzieri vizibile. In fine, impactul pozitiv al pandemie, pentru ca exista si asa ceva, s-a manifestat si va continua sa o faca la cote inalte in domeniul inovatiei, cu atat mai mult cu cat s-a dovedit deja efectul digitalizarii asupra cresterii productivitatii, fapt ce a accelerat puternic cea de-a patra revolutie industriala. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

10 Iun 13:11 | Schneider Electric: Noua initiativa pentru dezvoltarea unui ecosistem nativ AI
10 Iun 11:46 | Propuneri APMGS pentru dezvoltarea domeniului monitorizarii structurale/geotehnice
06 Iun 11:49 | MAZARS: Circa 70% dintre companiile din Romania utilizeaza AI in procesele interne
06 Iun 11:39 | ANCPI: Aproape sapte milioane de hectare, cadastrate gratuit pentru cetateni
05 Iun 12:53 | Companiile care folosesc Softlead Digital DNA sunt deschise catre digitalizare
04 Iun 10:33 | XARI Agency: 70% din siteurile companiilor romanesti nu sunt conforme cerintelor UE
03 Iun 09:20 | APMGS aniverseaza 3 ani de activitate in monitorizarea structurala si geotehnica
03 Iun 07:00 | NEMETSCHEK: Presiunea pe digitalizare va creste accelerat pe fondul crizelor actuale
29 Mai 17:22 | InfoCons si DNSC anunta un parteneriat strategic in domeniul securitatii cibernetice
29 Mai 11:02 | Arctic Stream & Eximprod lanseaza Cyber Arena, pentru pregatirea in cybersecurity
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA