Miercuri, 01 Octombrie 2025
RO EN

Transformarea digitala poate ajuta companiile sa tina ritmul in vremuri dificile

Indiferent daca economiile se confrunta cu o criza medicala acuta sau cu un soc normal, caracterizat printr-o anumita periodicitate, astfel de momente de cumpana reprezinta veritabile provocari pentru responsabilii din domeniul transformarii digitale, care se vad obligati sa-si securizeze progresele si sa tina aprinsa „flacara schimbarii”, fiind vorba in special despre aceia care au termene scurte de implementare. Problema reala este cea a presiunii exercitate asupra bugetelor si in ce masura aceasta aduce resursele la un nivel aflat la limita de la care incolo implementarea transformarilor digitale nu mai este posibila. Desigur, atunci cand se pune problema de supravietuire a companiei, anumite compromisuri sunt acceptabile, insa in acelasi timp perturbarile uriase cu care firmele s-au confruntat in ultimele luni au demonstrat, daca mai era nevoie, viteza surprinzatoare cu care procesele de integrare digitala au loc atunci cand nu mai exista alternativa. Aceasta afirmatie este valabila in special in ceea ce priveste viitoarele cutume ale pietei muncii, entitati care pana recent erau total reticente la ideea lucrului la distanta ajungand sa-l implementeze in extenso si sa incurajeze dezvoltarea accelerata a retelelor de comunicare. Potentialul urias din punctul respectiv de vedere este acela al capacitatii de permanentizare a bunelor practici deprinse, in mod oarecum fortat, in aceste vremuri speciale. Experti din domeniul digital si cadre universitare prestigioase din domeniu afirma ca, in ultima perioada, abordarea s-a modificat radical, in sensul ca numerosi manageri  care refuzau cu obstinenta digitalizarea, din motive mai mult sau mai putin obiective, au demolat ei insisi barierele pe care le construisera in calea acestor progrese, pentru a-si salva afacerile. Desigur, criza actuala a pus in asteptare o serie de proiecte digitale multianuale, insa este de asteptat ca acestea sa fie reluate in mod accelerat imediat ce situatia sanitara o va permite, cu atat mai mult cu cat majoritatea clientilor au constientizat importanta unei astfel de abordari. Un alt domeniu care are sanse sporite de finantare in anii care vor urma este cel al securitatii cibernetice, munca la distanta facand indispensabile eforturile de asigurare a unui nivel ridicat de siguranta in transmisia datelor. Nu trebuie uitat nici comertul online – multa vreme „oaia neagra” a strategiei de vanzari – care in doar trei luni a ajuns sa genereze cea mai mare parte a vanzarilor la companii care nici macar nu-si propuneau la inceputul lui 2020 adoptarea unui astfel de sistem. Exista si un risc – si anume acela de revenire la obiceiurile initiale, pe masura ce criza se atenueaza, insa companiile cu managementul cel mai clarvazator vor pune in continuare accept pe agilitatea digitala, pentru a castiga cote de piata si a-si maximiza perspectivele de crestere sustenabila, pe termen lung.

Din aceeasi categorie

16 Sep 10:57 | certSIGN, BIT Sentinel si CybrOps: Servicii de securitate cibernetica pentru NIS2
09 Sep 09:30 | HORVATH: Lipsa integrarii IT cu finantele genereaza risipa si oportunitati ratate
29 Aug 07:00 | NEMETSCHEK: Principalul motor de crestere este sustinut din abonamente si SaaS
28 Aug 11:35 | Vertiv achizitioneaza liderul in software de AI Generativa, Waylay NV
28 Aug 11:11 | Arctic Stream incheie primul semestru din 2025 cu afaceri de 30,41 milioane lei
25 Aug 12:31 | BIM Sprint: Ce clarificari trebuie sa ceri daca exista cerinte privind livrarea BIM
22 Aug 07:00 | MICROSOFT raporteaza afaceri de aproape 282 miliarde USD pentru anul fiscal 2025
21 Aug 07:26 | buildingSMART & CNIR: Cerinte BIM pentru drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu
13 Aug 12:45 | Bitdefender: Hackeri pro-rusi ataca infrastructuri critice la granitele Romaniei
12 Aug 08:04 | Horvath: Peste 95% dintre companii urmaresc optimizarea costurilor IT
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA