
Conform documentului, legiuitorul a permis ISC sa decida cu privire la tipul de control aplicabil fiecarui proces de constructie in timpul fazei de executie, in scopul de a utiliza resursele in mod eficient si de a stabili prioritati. Potrivit ISC, ar putea fi pusa in aplicare o "procedura de sistem", care sa contina criterii asupra tipului de control (o "procedura de sistem" prevede reguli generale in comparatie cu o "procedura operationala", care prevede criterii detaliate).
In acest context, OECD recomanda implementarea unei astfel de "proceduri de sistem" care sa fie utilizata de ISC atunci cand evalueaza complexitatea lucrarilor si cand decide efectuarea de controale aleatorii.
In prezent, ISC este organismul responsabil de controlul si inspectarea activitatilor de constructie, asigurand conformitatea constructiilor cu legislatia in vigoare, calitatea lucrarilor de constructie si aplicarea uniforma a prevederilor legale in domeniu. ISC decide cu privire la tipul de control aplicabil fiecarui proces de constructie (inclusiv tipul de control, in cazul verificarii unui sistem de management al calitatii), tinand seama de complexitatea lucrarilor. Controlul aplicat poate fi obisnuit (controlul planificat al tuturor documentelor si operatiunilor importante, care se desfasoara pe baza unei agende stabilite in prealabil) sau aleatoriu (controlul inopinat al documentelor si operatiunilor).
Legislatia in vigoare nu prevede niciun criteriu pentru ISC atunci cand se decide efectuarea unui control aleatoriu.