
Constructiile rezidentiale din Germania, aflate din nou ascensiune
In continuare, a luat cuvantul Dieter Schafer care a subliniat faptul ca "pentru 2013, previziunile economice indica indeplinirea tuturor conditiilor necesare pentru dezvoltare, iar industria germana de profil trebuie sa profite de aceasta tendinta, care se va manifesta in special in domeniul constructiilor rezidentiale. Nu acelasi lucru se poate spune despre segmentul comercial, unde cererea s-ar putea sa scada usor (ceea ce este valabil si in cazul constructiilor publice). In acest context, campania declansata odata cu Bau 2013 si intitulata «Modernizarea Germaniei» are ca principal obiectiv semnalizarea catre investitorii privati si institutionali a disponibilitatii unor servicii profesionale in ceea ce priveste sectorul constructiilor, ce acopera intregul spectru de modernizare si renovare". O ultima interventie a apartinut lui Erich Gluch care a prezentat rezultatele celor mai recente cercetari disponibile la nivelul statelor membre ale Euroconstruct. "Conform rezultatelor curente, in acest grup de tari activitatea din domeniu a suferit o contractie generala de 2%, piata totalizand 1.320 miliarde euro (mult mai putin fata de circa 1.600 miliarde euro, cat se inregistra in 2007). Cel mai afectat sector a fost cel al ingineriei civile, prognozele optimiste indicand o posibila reluare a tendintei ascendente pe segmentul constructiilor nerezidentiale de-abia in 2014, in vreme ce pentru obiectivele rezidentiale in 2013 este realizabila o usoara majorare de 1,5%. In special la nivelul Germaniei acest din urma domeniu a fost in mod spectaculos revigorat, piata de profil fiind caracterizata, in prezent de o serie de indicatori favorabili: niveluri scazute ale ratei dobanzii; cresterea veniturilor reale ale beneficiarilor privati; cote relativ scazute ale somajului; amplificarea fenomenului de imigrare. In ceea ce priveste sectorul public, acesta va avea un rol subordonat in urmatorul interval". Evenimentul a continuat cu o serie de intalniri bilaterale intre reprezentantii presei specializate si expertii in marketing/comunicare ai celor mai importante companii ce vor fi prezente la Bau 2013. Informatii suplimentare, la www.bau-muenchen.de