Duminică, 04 Mai 2025
RO EN

ANALIZA: Crestere de 10% a vanzarilor de panouri termoizolante

Domeniul autohton de panouri termoizolante utilizate la realizarea inchiderilor halelor este evaluat de principalii competitori din bransa la 5,7 milioane de metri patrati pe an, fiind incluse atat livrarile de panouri cu spuma poliuretanica, cat si cele de elemente cu vata minerala si polistiren. In continuare, din punct de vedere cantitativ nu vor fi inregistrate diferente semnificative fata de nivelurile din 2010 si 2009, insa valoric poate fi observata o scadere, cauzata de reducerea marjei practicate de furnizori. Astfel, majoritatea furnizorilor de panouri termoizolante estimeaza ca segmentul specific ar putea consemna, in acest an, o crestere de cel mult 10%. Din punct de vedere valoric, sectorul panourilor s-a situat, anul trecut, la 70 milioane de euro. Conform unui studiu realizat recent de compania de cercetare Neomar Consulting, 24% din valoarea pietei o reprezinta importurile, in timp ce diferenta de 76% din vanzari provine din productia locala. Principala tendinta din domeniu este reprezentata de cresterea interesului beneficiarilor pentru achizitia de panouri rezistente la foc (sisteme cu spuma poliuretanica ignifugata si cu vata minerala), ponderea acestora in totalul pietei de profil sporind de la 4% la 14,5%. Datorita caracteristicilor performante specifice (dintre care pot fi mentionate termoizolarea sporita, greutatea redusa, montajul rapid, aspectul deosebit, flexibilitatea in exploatare etc.), panourile termoizolante au un rol important in realizarea cladirilor comerciale/ industriale din ultimul deceniu. Acest lucru a fost confirmat si in perioada recesiunii, deoarece - in pofida scaderii pietei specifice - livrarile de panouri nu au fost afectate, ci dimpotriva, in 2010 s-a resimtit chiar o usoara crestere a comenzilor (+5%) fata de anul precedent.
In ceea ce priveste preturile, valoarea medie in euro/ mp a unui panou tip «sandwich» este net superioara celei din 2009, in special ca urmare a scumpirii materiilor prime, a cresterii indicatorilor privind nivelul inflatiei, precum si a deprecierii monedei nationale fata de cea europeana. Din acest punct de vedere, in a doua jumatate a anului in curs s-ar putea consemna, potrivit managerilor companiilor de pe piata specifica, o stabilizare a preturilor la nivelul din semestrul intai.
Informatii suplimentare referitoare la piata de panouri termoizolante si activitatea celor mai importante companii din domeniul respectiv, pot fi lecturate in editia curecta a revistei Agenda Constructiilor. Click aici!

Din aceeasi categorie

04 Apr 11:13 | Parteneriat intre Lattonedil si Proinvest Group pentru productie panouri termoizolante
31 Mar 13:28 | ISOPAN EST: Afaceri de 81 milioane euro in 2024, pe o piata in crestere
28 Feb 06:00 | LINDAB obtine in 2024 o cifra de afaceri record datorata achizitiilor din ultimul an
17 Feb 12:53 | DONALAM: Industria siderurgica are nevoie de interventia imediata a statului roman
13 Feb 06:44 | MIRAS: Investitii semnificative in dezvoltarea fabricilor din Chitila si Banesti
17 Ian 10:37 | MIRAS marcheaza 30 de ani de excelenta cu afaceri de peste 100 de milioane de euro
13 Ian 13:43 | Marcegaglia Steel si Manni Group investesc in extinderea si consolidarea Isopan
16 Dec 06:10 | PEIKKO: Afaceri de 17 milioane euro si perspective favorabile pentru anii urmatori
11 Dec 06:49 | TERASTEEL: Extindere, diversificare a portofoliului si consolidare a cotei de piata
02 Dec 06:46 | ANALIZA: Cererea de structuri metalice ramane solida datorita proiectelor industriale
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA