Joi, 25 Septembrie 2025
RO EN

FINAL DISTRIBUTION: Intrarea in extra-sezon va adanci recesiunea

In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. In acest context, producatorii de materiale de constructii au implementat o serie de masuri pentru a contracara efectele recesiunii economice, pe care majoritatea a resimtit-o in totalitate.

 

Dan Mircescu, director general al Final Distribution: "Eforturile intreprinse in aceasta perioada s-au intensificat in directia concretizarii actului de vanzare comparativ cu 2008. Segmentul - tinta (antreprenori sau arhitecti) este asaltat de un volum mare de oferte, in conditiile in care numarul solicitarilor a scazut. Am incercat, pe tot parcursul anului, sa nu neglijam nicio parte implicata in procesul decizional. Produsele noastre (tigla metalica placata cu piatra naturala, folii anticondens si bariere de vapori) au o valoare adaugata mare si, din aceasta cauza, clientii le achizitioneaza dupa o cercetare elaborata a pietei si a concurentei. De aceea, incercam sa le oferim toate informatiile necesare, in acelasi timp indreptandu-ne atentia si spre cei care pot influenta decizia: arhitectii si montatorii. Desi plata creantelor reprezinta o amenintare importanta in 2009, am reusit sa ne protejam printr-o politica prudenta privind incasarile, aplicata de la inceputul anului. Desigur, a existat in permanenta un conflict intre presiunea creata de mentinerea volumelor de vanzari si cea a recuperarii sumelor datorate. Pretul reprezinta un factor important in procesul achizitional dar, cu toate acestea, clientii aleg produsele in cunostinta de cauza, decizia finala luandu-se prin analizarea beneficiilor pe care le presupune achizitia sistemelor respective si a bugetului disponibil. Un alt fenomen specific acestei perioade este reprezentat de faptul ca beneficiarii percep slabiciunile ofertantilor si speculeaza acest lucru in intentia de a obtine un pret cat mai avantajos. De asemenea, numarul cererilor de oferte a crescut foarte mult, in conditiile in care decizia se ia cu intarziere. Pentru intervalul viitor ne propunem securizarea afacerii, acordarea de suport distribuitorilor pentru finalizarea vanzarilor si, intr-o mai mica masura, implementarea de noi investitii. Dincolo de contextul dificil, pentru sectorul nostru de activitate mai apare inca un factor negativ, respectiv intrarea in extrasezon, in perioada ce urmeaza".

 

Din aceeasi categorie

25 Sep 07:57 | BLACHOTRAPEZ: Afaceri de 25 milioane euro in 2024 si prognoza de crestere cu 20%
23 Sep 07:01 | JORIS IDE Romania exporta 15% din productie si are in plan de extinderea regionala
19 Sep 15:48 | THERMOTOP deschide la Brasov cea mai mare fabrica de placi PIR din sud-estul Europei
19 Sep 10:13 | Exim-BR sustine cu 14 mil. euro prima fabrica de placi termoizolante PIR din Romania
17 Sep 17:42 | Un pas important: ArcelorMittal Construction devine ArcelorMittal Building Solutions
15 Sep 07:21 | PROINVEST GROUP: Crestere de 10% a cifrei de afaceri, estimata pentru 2025
05 Sep 07:17 | TEAM MONTAGE: Afaceri anuale de 30 milioane euro, prin inovatie si parteneriate
01 Aug 07:00 | LINDAB: Performante financiare excelente pentru divizia de sisteme de ventilatie
25 Iul 10:37 | Nou Ghid tehnic AND 620‑2024, printru siguranta crescuta intre structurile paralele
17 Iul 13:24 | NOUA echipa de conducere de la LIBERTY Galati, extinsa cu doi profesionisti romani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA