Marți, 11 Noiembrie 2025
RO EN

FINAL DISTRIBUTION: Intrarea in extra-sezon va adanci recesiunea

In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. In acest context, producatorii de materiale de constructii au implementat o serie de masuri pentru a contracara efectele recesiunii economice, pe care majoritatea a resimtit-o in totalitate.

 

Dan Mircescu, director general al Final Distribution: "Eforturile intreprinse in aceasta perioada s-au intensificat in directia concretizarii actului de vanzare comparativ cu 2008. Segmentul - tinta (antreprenori sau arhitecti) este asaltat de un volum mare de oferte, in conditiile in care numarul solicitarilor a scazut. Am incercat, pe tot parcursul anului, sa nu neglijam nicio parte implicata in procesul decizional. Produsele noastre (tigla metalica placata cu piatra naturala, folii anticondens si bariere de vapori) au o valoare adaugata mare si, din aceasta cauza, clientii le achizitioneaza dupa o cercetare elaborata a pietei si a concurentei. De aceea, incercam sa le oferim toate informatiile necesare, in acelasi timp indreptandu-ne atentia si spre cei care pot influenta decizia: arhitectii si montatorii. Desi plata creantelor reprezinta o amenintare importanta in 2009, am reusit sa ne protejam printr-o politica prudenta privind incasarile, aplicata de la inceputul anului. Desigur, a existat in permanenta un conflict intre presiunea creata de mentinerea volumelor de vanzari si cea a recuperarii sumelor datorate. Pretul reprezinta un factor important in procesul achizitional dar, cu toate acestea, clientii aleg produsele in cunostinta de cauza, decizia finala luandu-se prin analizarea beneficiilor pe care le presupune achizitia sistemelor respective si a bugetului disponibil. Un alt fenomen specific acestei perioade este reprezentat de faptul ca beneficiarii percep slabiciunile ofertantilor si speculeaza acest lucru in intentia de a obtine un pret cat mai avantajos. De asemenea, numarul cererilor de oferte a crescut foarte mult, in conditiile in care decizia se ia cu intarziere. Pentru intervalul viitor ne propunem securizarea afacerii, acordarea de suport distribuitorilor pentru finalizarea vanzarilor si, intr-o mai mica masura, implementarea de noi investitii. Dincolo de contextul dificil, pentru sectorul nostru de activitate mai apare inca un factor negativ, respectiv intrarea in extrasezon, in perioada ce urmeaza".

 

Din aceeasi categorie

30 Oct 06:08 | ANALIZA: Piata industrial-logistica, intre oportunitati majore si provocari fiscale
27 Oct 06:37 | THERMOTOP deschide cea mai mare fabrica de placi PIR din Europa de SE
22 Oct 07:03 | PROINVEST GROUP: Parteneriat cu Lattonedil pentru noi directii de crestere
20 Oct 07:16 | ISOPAN EST produce anual 3,6 milioane mp de panouri termoizolante si exporta 35%
17 Oct 07:22 | METIGLA: Crestere de 20% a afacerilor si planuri de expansiune internationala
10 Oct 07:27 | WETTERBEST: Piata sistemelor de acoperisuri se mentine la 285 milioane euro
09 Oct 14:38 | ARILOG: Paul Nita, managerul ID Logistics, a fost reales in functia de presedinte
09 Oct 07:54 | NOVATIK isi consolideaza pozitia pe piata in 2025, cu 3% crestere si noi produse
07 Oct 07:43 | SYSTEMBAU investeste in digitalizare si optimizarea proceselor de productie
06 Oct 07:54 | TERASTEEL: Piata panourilor termoizolante depaseste 234 mil. euro si este in crestere
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA