Joi, 25 Septembrie 2025
RO EN

LINDAB: Reducerea TVA va avea un impact negativ asupra vanzarilor

Afacerile Lindab Romania s-au inscris pe un trend crescator in primele noua luni din 2015, fata de aceeasi perioada din 2014, in contextul in care piata locala de tigla metalica s-a dezvoltat semnificativ in ultimii ani. Pentru 2014, compania a raportat o cifra de afaceri de 74,1 milioane de lei, in crestere cu 8.4% fata de nivelul din 2013, lucrand, in medie, cu 100 de angajati. Lindab Romania este subsidiara locala a grupului suedez Lindab, cu afaceri anuale de 750 milioane de euro.

Interviu cu Andrei Sulyok (47 de ani), directorul general al Lindab Romania.

 

- Cum credeti ca se va dezvolta piata de tigla metalica pe termen scurt si mediu?

- Dupa primele trei trimestre ale anului in curs, piata acoperisurilor de tigla metalica se afla pe un trend crescator, dar in luna octombrie vanzarile s-au situat sub asteptari, din cauza ploilor. Foarte multe proiecte s-au amanat pentru perioada noiembrie-decembrie 2015 sau chiar pentru primavara anului viitor. Incet, dar sigur, piata se maturizeaza prin contrabalansarea segmentului de renovari (60%), fata de cel al constructiilor noi (40%). Totodata, intrarea in vigoare a noului Cod Fiscal si scaderea TVA de la 1 ianuarie 2016 ar putea influenta major decizia de achizitie din decembrie 2015 si, probabil, va avea un impact nefavorabil punctual asupra cifrei de afaceri a producatorilor specializati.

 

- Ce produse s-au aflat in topul vanzarilor, in acest an?

- Cele mai importante produse din portofoliul Lindab raman, in continuare, cele folosite la realizarea acoperisurilor rezidentiale. In primele noua luni ale anului 2015, tabla plana pentru faltuit a inregistrat o crestere a ponderii in vanzarile totale. In ceea ce priveste ventilatia cladirilor rezidentiale, acesta va deveni un subiect de actualitate in scurt timp. Importanta calitatii celor circa 25.000 de litri de aer respirat zilnic este esentiala si suntem convinsi ca nevoia de aer curat va aduce acest segment in atentia opiniei publice, in curand. La nivel de companie avem solutii pentru aceasta problema si, odata cu cresterea gradului de constientizare a importantei calitatii aerului din imobile, ne vom axa tot mai mult pe dezvoltarea acestui segment.

 

- Care sunt principalele probleme intampinate in desfasurarea activitatii?

- Problema principala este reprezentata de lipsa de informare sau, mai rau, de dezinformarea clientului final, care ajunge sa compare ofertele furnizorilor de tigla metalica si trage, de multe ori, concluzii gresite. Formarea deciziei de achizitie in necunostinta de cauza, bazata doar pe pret si fara a avea o imagine completa a ceea ce se cumpara si asupra riscurilor pe care le presupune o invelitoare necorespunzatoare, afecteaza atat activitatea producatorilor de buna-credinta, cat mai ales calitatea proiectului si confortul clientului. Revanzatorii de acoperisuri, care ofera consultanta, pierd teren in fata vanzarilor directe practicate de unii producatori si a vanzarilor realizate «la roata camionului» si fara acte de asa-zisii «montatori».

 

Din aceeasi categorie

23 Sep 07:01 | JORIS IDE Romania exporta 15% din productie si are in plan de extinderea regionala
19 Sep 15:48 | THERMOTOP deschide la Brasov cea mai mare fabrica de placi PIR din sud-estul Europei
19 Sep 10:13 | Exim-BR sustine cu 14 mil. euro prima fabrica de placi termoizolante PIR din Romania
17 Sep 17:42 | Un pas important: ArcelorMittal Construction devine ArcelorMittal Building Solutions
15 Sep 07:21 | PROINVEST GROUP: Crestere de 10% a cifrei de afaceri, estimata pentru 2025
05 Sep 07:17 | TEAM MONTAGE: Afaceri anuale de 30 milioane euro, prin inovatie si parteneriate
01 Aug 07:00 | LINDAB: Performante financiare excelente pentru divizia de sisteme de ventilatie
25 Iul 10:37 | Nou Ghid tehnic AND 620‑2024, printru siguranta crescuta intre structurile paralele
17 Iul 13:24 | NOUA echipa de conducere de la LIBERTY Galati, extinsa cu doi profesionisti romani
26 Iun 07:44 | ANAZ: Protectia anticoroziva prin zincare poate depasi 100 de ani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA