Marți, 11 Noiembrie 2025
RO EN

Opinii despre piata de hale, structuri metalice si panouri termoizolante - Ruukki

 
Madalina Dumitru, country marketing manager Ruukki Romania si Bulgaria: “In primul trimestru am inregistrat o majorare de 26% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce ne indreptateste sa credem ca vom atinge targetul anual de crestere propus, de 20%-30% comparativ cu 2008. Insa aceste rezultate se datoreaza si pozitiei privilegiate a companiei, data de intrarea pe segmente noi de piata (structuri metalice si panouri termoizolante), pe care inainte eram mai putin activi, dar si faptului ca suntem producatori si nu profilatori.
Pe segmentul de solutii metalice suntem antreprenori de specialitate, acoperind toate fazele unui astfel de proiect, in colaborare cu antreprenorul general care ne solicita. In plus, portofoliul diversificat de produse ne permite sa jonglam" mai usor pe segmentele care au, inca, o dinamica buna si sa echilibram rezultatele finale, chiar daca exista si segmente de piata care au inregistrat scaderi. In Romania suntem cei mai activi prin divizia Ruukki Construction, care continua sa inregistreze rezultate pozitive. Pe segmentul de hale metalice nu putem face inca o comparatie cu anul precedent pentru ca am intrat si pe acest segment la nivelul pietei locale la finele lui 2008, iar vanzarile propriu-zise au inceput de fapt anul acesta. In ceea ce priveste problemele pe care le intampinam, poate fi mentionat faptul ca s-a majorat timpul de ofertare si negociere tehnica si financiara a proiectelor mari, timp care oricum era destul de extins din motive obiective – legate de detaliile tehnice ale proiectelor care trebuiau evaluate, de perioada de prezentare a solutiilor etc. Astfel, s-a ajuns la mai multe luni distanta intre momentul in care incepe discutarea unui proiect si concretizarea acestuia, uneori chiar si mai mult de atat. De altfel si in trecut existau proiecte la care s-a lucrat si mai mult de un an pana s-a ajuns la demararea concreta a lucrarilor. Din aceasta cauza avem si aceasta marja de crestere cu toleranta (intre 20% si 30%), deoarece este posibil ca unele proiecte negociate acum si chiar semnate sa inceapa abia la finele anului. Evident, lipsa de finantare si-a spus cuvantul in prima parte a anului, insa impactul nu a fost extrem de mare, tocmai din cauza duratei mari a proiectelor”.

Din aceeasi categorie

30 Oct 06:08 | ANALIZA: Piata industrial-logistica, intre oportunitati majore si provocari fiscale
27 Oct 06:37 | THERMOTOP deschide cea mai mare fabrica de placi PIR din Europa de SE
22 Oct 07:03 | PROINVEST GROUP: Parteneriat cu Lattonedil pentru noi directii de crestere
20 Oct 07:16 | ISOPAN EST produce anual 3,6 milioane mp de panouri termoizolante si exporta 35%
17 Oct 07:22 | METIGLA: Crestere de 20% a afacerilor si planuri de expansiune internationala
10 Oct 07:27 | WETTERBEST: Piata sistemelor de acoperisuri se mentine la 285 milioane euro
09 Oct 14:38 | ARILOG: Paul Nita, managerul ID Logistics, a fost reales in functia de presedinte
09 Oct 07:54 | NOVATIK isi consolideaza pozitia pe piata in 2025, cu 3% crestere si noi produse
07 Oct 07:43 | SYSTEMBAU investeste in digitalizare si optimizarea proceselor de productie
06 Oct 07:54 | TERASTEEL: Piata panourilor termoizolante depaseste 234 mil. euro si este in crestere
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA