
"In prima jumatate a anului 2018, segmentul de panouri sandwich al TeraSteel a inregistrat o crestere de 74% fata de aceeasi perioada a anului trecut, principala contributie la acest rezultat avand-o achizitia unitatii de productie din Serbia. Momentan, TeraSteel Serbia exporta in opt tari europene, iar unul dintre obiective este dezvoltarea exporturilor, in timp ce in tara ne concentram pe dezvoltarea segmentului premium", a declarat Cosmin Patroiu, directorul general al TeraSteel.
Astfel, principalul obiectiv stabilit pe termen scurt la nivelul diviziei TeraSteel consta in dezvoltarea prezentei pe pietele balcanice, in primul semestru din 2018 fiind extinse exporturile catre Kosovo, Muntengru, Macedonia si Croatia. "Pe termen mediu planuim sa ne mentinem pozitia de lider prin produse si servicii de calitate, prin inovare si dezvoltare continua, iar pe termen lung - sa devenim lider regional pe piata de profil. Nu in ultimul rand, ne aflam in permanenta prospectare a noi piete europene, in vederea extinderii unitatilor de productie", a precizat Cosmin Patroiu.
Piata locala de panouri termoizolante a atins pragul de 100 milioane de euro in 2017, pentru 2018 managerul TeraSteel estimand o majorare cu circa 10% a acesteia, pana la 110 milioane de euro. "Acest segment se afla pe un trend ascendent si ne asteptam, in continuare, la o crestere a acestuia, in special in ceea ce priveste lucrarile de spatii industriale si logistice si proiectele din domeniul agriculturii. Cresterea ar putea veni din cerere interna, dar si din potentialul pe care il are exportul. Ca tendinta, in 2017 si 2018 am observat o crestere continua a cererii pentru panourile termoizolante cu spuma ignifugata, iar in primul semestru al acestui an am asistat chiar la o dublare a cererii pentru astfel de tipuri de panouri", a mai spus Cosmin Patroiu.
Cererea de panouri termoizolante a TeraSteel provine mai ales din zona investitiilor industriale private (hale de productie, cladiri de birouri, depozite logistice sau structuri destinate spatiilor comerciale), clientii companiei fiind societati din domenii variate, de la firme logistice, la complexuri comerciale, magazine de bricolaj, din industria auto si agrozootehnie.