Joi, 02 Octombrie 2025
RO EN

Avans proiect pentru reabilitarea caii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor

Proiectul de electrificare si reabilitare a caii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor avanseaza. Pana in prezent au fost obtinute toate cele 82 avize necesare pentru derularea proiectului.
Joi, 4 februarie, documentatia pentru obtinerea acordului de mediu, respectiv Studiul de Evaluare a Impactului asupra Corpului de Apa, Raportul de Impact asupra Mediului si Studiul de Evaluare Adecvata, a fost depusa la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului. Dupa publicare, proiectul va fi supus, timp de 30 de zile conform legislatiei in vigoare, dezbaterilor publice si analizei comisiilor de specialitate. In urma obtinerii acordului de mediu, proiectul va intra in etapa de elaborare a documentatiei pentru finantare si, ulterior, in cea de demarare a licitatiei de executie.
“Am depus toate diligentele pentru obtinerea avizelor, atat la nivelul judetului Bihor, cat si la nivel national. Proiectul de electrificare si modernizare a acestui sector de cale ferata are o importanta cruciala in dezvoltarea socio-economica a Bihorului“, a declarat prefectul Dumitru Tiplea.
Reamintim ca obiectivul de investitii, in valoare de 7,3 miliarde lei, este finantat de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei, si reprezinta cea mai ampla investitie in infrastructura feroviara din Vestul Romaniei.
Lucrarile vizeaza electrificarea in intregime a celor 166 de km a liniei de cale ferata, precum si modernizarea, pe intregul traseu, a tuturor statiilor, haltelor si spatiilor adiacente, incluzand parcarile, rampele si peroanele cu copertine. Toate cladirile de calatori vor beneficia de compartimentari pentru fluidizarea circulatiilor, de grupuri sanitare compartimentate pe sexe, precum si grupuri sanitare speciale pentru mama si copil si pentru persoanele cu mobilitate redusa. Traseele de circulatie pentru calatori vor asigura deplasarea in deplina siguranta a persoanelor cu mobilitate redusa, fiind prevazute, de asemenea, rampe si marcaje tactile pentru nevazatori la accesele principale in cladire si catre punctele principale de interes.
Partea de executie este estimata la 4 ani din durata totala de 10 ani a obiectivului de investitie. In urma reabilitarii, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/ora, iar distanta Oradea-Cluj se va parcurge in 2 ore.

Din aceeasi categorie

19 Sep 09:33 | MDLPA: Peste 177,7 milioane de lei pentru noi investitii in sisteme de termoficare
19 Sep 07:02 | MINISTERUL JUSTITIEI, intre proiecte ambitioase si constrangeri bugetare
18 Sep 14:41 | VEGO va realiza SF pentru constructia Complexului Multifunctional Cartierul Energiei
18 Sep 13:50 | CONCELEX si BOG'ART vor realiza lucrari de 42 milioane euro pentru Nuclearelectrica
17 Sep 18:16 | M Core construieste primul retail park din Galati, proiect cu deschidere in 2026
17 Sep 16:46 | PORR, Theda Mar si Lemacons liciteaza regenerarea urbana a Pietei Traian Timisoara
17 Sep 16:57 | HOSPICE Casa Sperantei incepe constructia #SpitaluluiSperantei la Adunatii Copaceni
16 Sep 17:40 | Liziera de Lac: Parteneriat fintech pentru un acces mai rapid la credite ipotecare
16 Sep 16:17 | DIMEX-2000 si CSP Proiect vor construi nou corp cladire Spital din Viseu de Sus
16 Sep 11:53 | MASS Group va testa prima turbina de la centrala electrica Mintia, in ianuarie 2026
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA