Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

Investitiile Metrorex in extinderea liniilor de transport vor depasi un miliard de euro

Societatea de transport public subteran Metrorex, din Capitala, va investi 47 milioane de euro in vederea definitivarii tronsonului 1 Mai - Laromet. Se executa lucrari pentru finalizarea structurii statiei Bazilescu si a galeriei intre PLS (Put Lansare Scut) Constanta si PLS Bucegi, care subtraverseaza apeductele Rosu si Arcuda. "Este o lucrare deosebita din punct de vedere al tehnologiei de executie. Se aplica metoda «tevilor infipte», solutie aleasa din cauza conditiilor care trebuie indeplinite privind tasarea si sageata zero a apeductelor. Tronsonul 1 Mai - PLS Zarea - Laromet face parte din Racordul Gara de Nord - Laromet, fiind desfasurat de la intersectia bulevardelor Ion Mihalache si Calea Grivitei, pe sub Podul Constanta si B-dul Bucurestii Noi, pana in zona Laromet. Intregul traseu al racordului Gara de Nord - Laromet are o lungime de 6 km de tunel, fiind prevazut cu sapte statii: Gara de Nord 2, Basarab, Grivita, 1 Mai, Pajura, Bazilescu si Laromet. Primele patru statii au fost date in exploatare inca din anul 2000", a declarat Mariana Petre, director de comunicare al Metrorex.

Lucrarile de structura vor fi definitivate in 2009

Termenul de finalizare al lucrarilor de structura de la PLS Pod Constanta la PLS Zarea este stabilit pentru primul trimestru din 2009. Aceasta reprezinta o etapa a proiectului de realizare a tronsonului 1 Mai - Laromet. In anul 2000 a fost pusa in functiune galeria subterana dintre statiile Gara de Nord si 1 Mai, pentru care au fost cheltuite fonduri de 60 milioane de euro. Ulterior, in urma unei investitii in valoare de 24,53 milioane de euro, au fost definitivate structura statiei Pajura, tunelul de la PLS Zarea la PLS Constanta si cel dintre statiile 1 Mai si PLS Bucegi. Fondurile necesare au fost asigurate prin credite externe acordate de Banca Europeana de Investitii (BEI) si de la bugetul de stat. Planurile generale au fost intocmite de compania Metroul SA, executia lucrarilor de structura fiind asigurata de ACM4 SA, Tungal Metrou SA si Somet SA, toate din Bucuresti. In perioada urmatoare vor fi demarate lucrarile la galeria de metrou dintre PLS Zarea si statia Laromet, precum si lucrarile necesare punerii in functiune (instalatii, finisaje). Reprezentantii Metrorex estimeaza ca, in doi ani de la obtinerea finantarii pentru acest pasaj, va fi pus in functiune tronsonul 1 Mai - Bazilescu (cu statiile Pajura si Bazilescu), ulterior urmand a fi realizate si lucrarile la zona dintre Zarea si Laromet. Finantarea va fi asigurata de la bugetul de stat. Mai multe informatii puteti afla din editia Noiembrie-Decembrie a revistei Agenda Constructiilor.

Din aceeasi categorie

10 Dec 14:27 | Santierul The ARC Bucuresti: STRABAG progreseaza rapid cu structura de rezistenta
10 Dec 11:04 | CONLAN avanseaza rapid cu lucrarile de constructii la ansamblul Arsenal Residence
10 Dec 09:25 | One United Properties pregateste o dezvoltare de 500 milioane euro in Constanta
09 Dec 12:25 | HERCESA a inceput constructia celei de-a parta cladiri a ansamblului Stellaris
08 Dec 12:15 | MONITORIZARE infiltratii cu geomembrane si fibra optica la barajul acumularii Lesu
08 Dec 11:07 | Parc cu Specializare Inteligenta Oradea: IGNA, Constructii Erbasu si Selina liciteaza
05 Dec 11:55 | DraculaLand - noul parc tematic din Romania, o investitie de peste 1 miliard de euro
04 Dec 16:22 | Constructii Erbasu, Popp si Somet au inceput lucrarile la Centrul de Optica Magurele
04 Dec 15:54 | OX2 achizitioneaza de la Future Power trei proiecte noi de energie eoliana de 235 MW
03 Dec 14:17 | Globalworth a inceput constructia cladirii de birouri Green Court D, in nordul Capitalei
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA