Duminică, 08 Iunie 2025
RO EN

Investitiile Metrorex in extinderea liniilor de transport vor depasi un miliard de euro

Societatea de transport public subteran Metrorex, din Capitala, va investi 47 milioane de euro in vederea definitivarii tronsonului 1 Mai - Laromet. Se executa lucrari pentru finalizarea structurii statiei Bazilescu si a galeriei intre PLS (Put Lansare Scut) Constanta si PLS Bucegi, care subtraverseaza apeductele Rosu si Arcuda. "Este o lucrare deosebita din punct de vedere al tehnologiei de executie. Se aplica metoda «tevilor infipte», solutie aleasa din cauza conditiilor care trebuie indeplinite privind tasarea si sageata zero a apeductelor. Tronsonul 1 Mai - PLS Zarea - Laromet face parte din Racordul Gara de Nord - Laromet, fiind desfasurat de la intersectia bulevardelor Ion Mihalache si Calea Grivitei, pe sub Podul Constanta si B-dul Bucurestii Noi, pana in zona Laromet. Intregul traseu al racordului Gara de Nord - Laromet are o lungime de 6 km de tunel, fiind prevazut cu sapte statii: Gara de Nord 2, Basarab, Grivita, 1 Mai, Pajura, Bazilescu si Laromet. Primele patru statii au fost date in exploatare inca din anul 2000", a declarat Mariana Petre, director de comunicare al Metrorex.

Lucrarile de structura vor fi definitivate in 2009

Termenul de finalizare al lucrarilor de structura de la PLS Pod Constanta la PLS Zarea este stabilit pentru primul trimestru din 2009. Aceasta reprezinta o etapa a proiectului de realizare a tronsonului 1 Mai - Laromet. In anul 2000 a fost pusa in functiune galeria subterana dintre statiile Gara de Nord si 1 Mai, pentru care au fost cheltuite fonduri de 60 milioane de euro. Ulterior, in urma unei investitii in valoare de 24,53 milioane de euro, au fost definitivate structura statiei Pajura, tunelul de la PLS Zarea la PLS Constanta si cel dintre statiile 1 Mai si PLS Bucegi. Fondurile necesare au fost asigurate prin credite externe acordate de Banca Europeana de Investitii (BEI) si de la bugetul de stat. Planurile generale au fost intocmite de compania Metroul SA, executia lucrarilor de structura fiind asigurata de ACM4 SA, Tungal Metrou SA si Somet SA, toate din Bucuresti. In perioada urmatoare vor fi demarate lucrarile la galeria de metrou dintre PLS Zarea si statia Laromet, precum si lucrarile necesare punerii in functiune (instalatii, finisaje). Reprezentantii Metrorex estimeaza ca, in doi ani de la obtinerea finantarii pentru acest pasaj, va fi pus in functiune tronsonul 1 Mai - Bazilescu (cu statiile Pajura si Bazilescu), ulterior urmand a fi realizate si lucrarile la zona dintre Zarea si Laromet. Finantarea va fi asigurata de la bugetul de stat. Mai multe informatii puteti afla din editia Noiembrie-Decembrie a revistei Agenda Constructiilor.

Din aceeasi categorie

02 Iun 07:51 | ANDIS: Luna acesta vom avea constructori pentru toate cele 3 spitale regionale
30 Mai 14:53 | WINCON si SAIDEL au inceput etapa a doua de constructie unitate NewCold, Bucuresti
30 Mai 13:53 | Elsaco si Energomontaj au finalizat noua centrala geotermala din Oradea
29 Mai 16:29 | Constructii Erbasu si Dimex-2000 liciteaza constructie canal Siret-Baragan, Etapa I
29 Mai 12:52 | HAGAG Development va modifica tema de proiectare a ansamblului H East Residence
29 Mai 12:09 | CTP are in plan extinderea parcului industrial CTPark Oradea Cargo Terminal
28 Mai 08:19 | Posta Romana modernizeaza cu 10 mil. euro Hub-ul Logistic si de Curierat Bucuresti
27 Mai 12:46 | Electrogrup va moderniza cu 34 mil. euro statia electrica de transformare Sibiu Nord
27 Mai 12:02 | Optim Project Management va construi una din cladirile campusului dual Politehnica
27 Mai 10:14 | HERCESA incepe constructia celei de-a treia cladiri a ansamblului Stellaris
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA