Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

CNSP: Proiect pentru 500 km de linie ferata de mare viteza intre Ploiesti si Siret

Pana la data de 25 februarie 2019, se afla in dezbatere publica, pe portalul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza (CNSP), proiectul de Hotarare a Guvernului (HG) pentru completarea listei proiectelor strategice de investitii care urmeaza a fi pregatite si atribuite in parteneriat public-privat de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 357/2018 cu modificarile si completarile ulterioare. Mai precis, este vorba despre completarea listei respective cu punctul 22 - Linia ferata de mare viteza Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani – Iasi – Suceava – Siret (Vicsani), ce reprezinta un proiect strategic din domeniul de infrastructura de transport feroviara.
Potrivit proiectului de HG, „linia ferata de mare viteza Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani – Iasi – Suceava – Siret (Vicsani) asigura reducerea timpului de legatura dintre capitala si principalele orase/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploiesti, Buzau, Focsani, Bacau, Pascani, Iasi, Suceava etc. De asemenea, se creeaza posibilitatea realizarii unor conexiuni cu Republica Moldova si Ucraina”.
In textul ce va fi supus aprobarii Executivului, se mai arata ca realizarea liniei ferate de mare viteza, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferata existente, in lungime de aproximativ 505 km ( Ploiesti – Siret, circa 430 km si Pascani – Iasi circa 75 km), va conduce la atragerea unui numar insemnat de calatori de la transporturile aeriene si rutiere catre transportul feroviar, la atragerea turistilor, a tinerilor cu inalta calificare dornici de a lucra in centrele universitare/de cercetare/industriale care exista/se vor dezvolta pe traseu, dar si a investitorilor straini, prin crearea unor sectoare industriale specializate”.
Oficialii CNSP mai subliniaza ca asigurarea, in cadrul proiectului de parteneriat public – privat, inclusiv cu dotarea de material rulant modern, de ultima generatie, va atrage dupa sine sporirea calitatii serviciilor si a sigurantei calatorilor si a marfurilor in transportul feroviar, concomitent cu reducerea consumului de energie electrica, dar si crearea de noi locuri de munca”.
In final, se stipuleaza si modul de implementare a proiectului de infrastructura feroviara; practic, „constructia si operarea liniei feroviare se va face de catre operatorul privat pe o perioada de 20 de ani, din care patru ani pentru proiectare si constructie, perioada in care investitorul privat va obtine venituri atat din taxa de utilizare a caii ferate si din operarea propriu zisa, cat si din subventii acordate de stat”. Pentru a vizualiza proiectul de HG si expunerea de motive, click aici!

Din aceeasi categorie

11 Noi 17:16 | PORR Romania incepe modernizarea DJ 104D Lot 3, lucrari de 59 milioane de lei
10 Noi 18:24 | BAWI Construction liciteaza lucrari de modernizare CF Predeal-Bucuresti-Constanta
10 Noi 18:49 | OFERTARE numeroasa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii A8 (Letcani-Iasi)
10 Noi 15:15 | FCC si GULERMAK, ofertanti pentru lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
07 Noi 18:34 | COMPETITIE intensa pentru lucrari reabilitare Pasaje Obor, Lujerului si Pod Baneasa
07 Noi 18:48 | PMB: Licitatie de 31 mil. euro pentru servicii proiectare modernizare infrastructura
07 Noi 10:45 | Lucrarile la tunelurile de pe A1 (Margina-Holdea) avanseaza pe 11 fronturi de lucru
03 Noi 10:08 | Proiectul Planseului Unirii trimite CDS intre finalistii competitiei openBIM Awards
31 Oct 13:15 | APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare
31 Oct 13:43 | DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA