Joi, 18 Decembrie 2025
RO EN

A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR), care are in implementare contractul de servicii privind finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Brasov – Bacau, a initiat miercuri, 29 octombrie, o consultare cu factorii de decizie din localitatile brasovene impactate de aceasta investitie.
In conditiile in care in data de 13 octombrie a fost depusa la Consiliul Judetean Brasov documentatia vizand eliberarea Certificatului de Urbanism, pentru care, in prealabil, este necesar avizul pozitiv al primarilor localitatilor pe teritoriul carora a fost configurat traseul autostrazii, proiectantii de la firma prestatoare a contractului au prezentat varianta actuala a traseului propus. Aceasta a rezultat in urma analizelor din teren si a dezbaterilor punctuale desfasurate pe parcursul anului, in scopul armonizarii obiectivului de infrastructura rutiera cu planurile de dezvoltare economica, edilitara si imobiliara din localitatile afectate. 
La invitatia managerului de proiect, George Stanica, si a Violetei Bajenaru, responsabil principal de contract din partea CNIR, la intalnire au fost prezenti Adrian Iatan, vicepresedintele Consiliului Judetean, George Scripcaru, primarul Brasovului, Alexandra Salistean, arhitectul-sef al judetului, alaturi de primarii Ioana Drugan - Halchiu, Marian Arhire - Sanpetru, Onoriu Velican - Harman, viceprimarul Sorin Tomi - Prejmer, specialisti in urbanism de la Codlea si Bod, precum si reprezentanti ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Brasov. 
 
 
Traseul prezentat strabate localitatile Codlea, Halchiu, Brasov, Bod, Sanpetru, Harman, Prejmer, pana la granita cu judetul Covasna, pe o lungime de 37 km. Pe traseu sunt prevazute noduri rutiere la jonctiunea cu drumurile nationale si judetene, supratraversari ale caii ferate si un tunel in zona de protectie a Dealului Lempes. 
Kilometrul zero al autostrazii A13 este situat la intersectia cu autostrada A3 Bucuresti – Brasov, localizata la nord de municipiul Codlea. Traseul se mentine in forma initiala pana la intersectia cu DN 13, unde este prevazuta constructia unui nod de legatura pe o suprafata de teren optimizata. In aceasta zona, la indicatia primarului George Scripcaru, proiectantii vor tine cont de proiectul municipalitatii de largire la patru benzi a tronsonului de la iesirea din Brasov pana la intersectia Bod-Halchiu, prin corelarea celor doua obiective investitionale. 
 
 
Mai departe, de la km 8, autostrada continua pe un traseu modificat, care respecta conditionalitatile transmise de Carfil SA privind existenta unei distante de siguranta, precum si de restrictiile din zona de protectie a ariei protejate Dealul Lempes, care va fi subtraversata prin intermediul unui tunel asupra caruia factorii de decizie s-au pus de acord. In zona Sanpetru este prevazut un nod de legatura cu DJ 103. Pe teritoriul administrativ al Harmanului, autostrada strabate zona de dezvoltare a localitatii, supratraverseaza DJ 11 si calea ferata, si continua pana la intersectia cu DN 10 unde este prevazuta constructia unui nod rutier si a unui drum de legatura spre Stupinii Prejmerului. 
In cadrul discutiilor, oficialii din Prejmer au ridicat unele obiectii cu privire la traseul prezentat, invocand existenta unor investitii in dezvoltare in zona traversata de viitoarea autostrada. Oficialii CNIR si proiectantii urmeaza sa integreze planurile urbanistice zonale ale acestor obiective in proiectul actual al autostrazii, astfel incat viitorul drum de mare viteza sa raspunda pe deplin necesitatilor din comunitatile locale pe teritoriul carora se va realiza. 
 
 
"Ne apropiem de momentul emiterii Certificatului de Urbanism pentru constructia autostrazii A13, o investitie majora pentru judetul Brasov si pentru conectivitatea rutiera cu Moldova. La nivelul Consiliului Judetean, vrem sa ne asiguram ca documentatiile proiectului au fost analizate sub toate aspectele de factorii locali implicati, in asa fel incat impactul obiectivului sa fie corect evaluat si beneficiile sale sa depaseasca eventualele dezavantaje pentru localitatile strabatute”, a mentionat presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA