


In ceea ce priveste investitiile planificate a fi realizate in sectorul feroviar, prin MPGT a fost identificata necesitatea reabilitarii si modernizarii a zece proiecte strategice, in valoare totala de 19,5 miliarde euro. Astfel, se propune reabilitarea a 2.948 km de cale ferata, proiecte ce vor necesita investitii totale de 12,965 miliarde euro, electrificarea a 152 km de linii (228 milioane de euro), achizitia de material rulant (508 milioane de euro) si modernizarea unor linii turistice, prin parteneriate public-private (385 milioane de euro). Suplimentar, mai este vizata reabilitarea a 1,027 km de cale ferata, inclusiv dublarea a 85 km, insa proiectele incluse sunt considerate necesare, dar au o performanta economica scazuta (sub 3%).



Investitiile totale prevazute pentru modernizarea transportului naval se cifreaza la 2,277 miliarde euro, principalele proiecte incluse in MPGT vizand imbunatatirea conditiilor de navigare pe Dunare (585 km, cu o valoare a investitiei de 232 milioane de euro) si finalizarea legaturii directe intre Bucuresti si Dunare (104 km, 1,5 miliarde euro). De asemenea, sunt vizate lucrari de modernizare a portului Constanta (351 milioane de euro), precum si a porturilor Galati (68 milioane de euro), Giurgiu (50 milioane de euro), Oltenita (6 milioane de euro), Drobeta (17 milioane de euro), Cernavoda (7 milioane de euro), Orsova (8 milioane de euro), Corabia (4 milioane de euro), Moldova Veche (4 milioane de euro) si Tulcea (29 milioane de euro).
Situatia propusa in MPGT pentru sectorul aerian de transport vizeaza investitii totale de 599 milioane de euro. Aproape jumatate din suma, respectiv 247 milioane de euro, se vor aloca pentru dezvoltarea unui nou terminal de pasageri, in cadrul Aeroportului Henri Coanda, pana in anul 2025. Alte proiecte ce vor fi implementate la aeroportul din Otopeni presupun extinderea sistemului de cai de rulare, dezvoltarea a 56 de noi locuri de parcare a aeronavelor si reabilitarea celor existente, realizarea unor noi conexiuni cu sistemele de transport terestru (cale ferata si metrou), precum si analiza oportunitatii de dezvoltare a unui terminal cargo. Alte proiecte incluse pe lista de investitii a Guvernului pana in 2025 vizeaza extinderea spatiului de parcare a aeronavelor la aeroportul din Oradea (5 milioane de euro), expansiunea terminalului de pasageri cu peste 18.000 mp (51 milioane de euro), precum si extinderea aeroporturilor din Suceava (5 milioane de euro), Iasi (11 milioane de euro), Craiova (47 milioane de euro), Tulcea (11 milioane de euro), Timisoara (78 milioane de euro), Bacau (87 milioane de euro), Baia Mare (10,3 milioane de euro), Constanta (5 milioane de euro), Cluj-Napoca (38 milioane de euro) si Targu Mures (4 milioane de euro).
***
Consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului este compania americana AECOM, in baza unui contract in valoare de 9,5 milioane de lei (fara TVA), atribuit in 2012. Termenul avansat de autoritati pentru finalizarea documentului a fost amanat de mai multe ori.